KLM heeft geen geld voor iPads

Mijn iPad crasht elke dag wel een keer, dat kun je toch niet serieus gebruiken in de cockpit?

De mijne ook. Vreemd voor een product dat mij als "100% crash free" werd aangeprezen, en als ik het vermeld aan Apple addicts krijg ik stilte als antwoord. Maar ze blijven het wel crash free aanprijzen ondertussen aan anderen en dat is de reden waarom ik Apple adepts ondertussen in het blinde idolatrie kastje onderbreng. Sorry :)

De initiele complete freeze-ups die er waren lijken wel verleden tijd met de OS update.
 
Ik heb nooit problemen met mijn IPad, ja er crasht wel eens een applicatie. Maar de IPad zelf??? En dagelijks?

Gejailbreakt?
 
Gejailbreakt?

Nope, helemaal niks geks. Safari crashte dagelijks meermaals, soms met een hele system reset tot gevolg. Heel bekend probleem tijdens de vorige update (en ja, ik heb alle trucs en tips al uitgeprobeerd)...do not shoot the messenger ;)
 
Nope, helemaal niks geks. Safari crashte dagelijks meermaals, soms met een hele system reset tot gevolg. Heel bekend probleem tijdens de vorige update (en ja, ik heb alle trucs en tips al uitgeprobeerd)...do not shoot the messenger ;)

meestal betekent t dat er teveel apps in de achtergrond open staan.
anders leeg halen en opnieuw installeren.. t is zeer ongebruikelijk.
 
Eikie, je hebt gelijk m.b.t. Kenya en de vlootinvestering, maar het investeren in automatisering valt precies in hetzelfde rijtje. Waarom wijkt men in de bovenstaande 2 gevallen wel af van die termijn als management weet dat die niet gehaald wordt en in het EFB verhaal niet? Je wil uiteindelijk of meer winst, of minder kosten hebben.

het huis vanje buurman is maar 1x te koop en africa is bijzonder strategisch voor afklm. die beslissing is logisch.

het "uitdelen" van ipads is een verhaal dat ook als puur luxe gezien kan worden door mensen voor wie dat argument uitkomt. ik vermoed dat dat ook het achterliggende verhaal is.

ik kan mij overgens niet voorstellen dat je nu een ipad wil proberen om dan later met een ander tablet te gaanwerken. er is ook zoiets als een easa goedkeuring vereist en dat is niet gratis.

ik kan mij ook niet voorstellen dat de besparing niet binnen een half jaar is terugverdiend.. voorwaarde is wel dat je de besparing in het achterliggende traject dan ook wel kan realiseren. (minder mensen, minder papier, minder arbeid, automatisch verwerken, etc).

als je dat stuk niet tegelijkertijd kan aanpassen is het geen besparing.
 
meestal betekent t dat er teveel apps in de achtergrond open staan.
anders leeg halen en opnieuw installeren.. t is zeer ongebruikelijk.

Nee, zoals ik zei, dit is een structureel probleem. Grappig dat Apple lovers dat niet kunnen bevatten. :biertje:Gelijk de vraag of ik gejailbraked heb teveel apps in de achtergrond heb draaien terwijl ik duidelijk aangeef dat ik niks geks heb gedaan met mijn iPad en dat ik ALLE tips en trucs al uit heb geprobeerd via de Apple website, die stelselmatig ontkent dat er iets fout kan zijn met haar producten!

Ik ben al jaren gek op Apple, thuis ligt er alleen maar Apple spul, maar er zijn wel degelijk issues die gewoon niet opgelost worden. Om nog een voorbeeld te noemen, we kennen allemaal de update van de eerste iPhone waardoor de battery life van een week naar hooguit twee dagen kelderde. Dat wil je niet hebben aan boord van je blauwe toestel. Wat deed Apple eraan? Nada.
 
Ik heb verschillende Apple producten gehad waar iets mis mee was, m'n nieuwe MacBook crashte steeds, ze hebben me een hele nieuwe gegeven, bleek een kapot moederbord te hebben. Koste me niets en had geen Apple care o.i.d.
Mijn ervaring is dat er adequaat wordt gereageerd bij problemen. Ik ging nota been naar een andere Mac zaak dan waar ik hem had gekocht.
Nu er WIFI problemen bij de nieuwe iPad zijn, wordt aan de winkels geadviseerd de iPad in te nemen en een nieuwe te geven.

Wellicht dat softwaretechnische problemen minder goed worden afgehandeld, want dat batterij probleem klinkt bekend, maar qua hardware heb ik alleen maar goede ervaringen.
 
voor de goede orde..

ik ben enthousiast over ipad iphone maar ben zeker geen apple adept en weet heel goed dat ze feilbaar zijn.

wat jij hebt is alleen niet gebruikelijk.. daar is echt meer aan de hand.

ik neem aan dat men in de cockpit ook minimaal 2 devices moet hebben.

in zijn algemeenheid vind ik het onwaarschijnlijk hoe traag nieuwe technologien doorsijpelen.

het hebben van al je approachplates e.d. kan allang standaard op je scherm.. en dan wordt apple een backup. waarom duurt het toch zo lang.

in the 777 is er een geintegreerde efb maar ik heb me laten vertellen (letop ik ben geen airline pilot) dat het ding zo traag is dat men liever op hun ipad kijkt?

ik snap dat dingen zeker in deze wereld echt goed getest moeten zijn maar dit is wel een tikkie erg overdreven.
 
https://discussions.apple.com/thread/2460899?start=840&tstart=0
57 pagina's discussie over een deel van het probleem van de crashende iPads.
Het is niet de user, het is niet de hardware, het is de Apple software update die bepaalde combinaties van Safari en andere Apple apps niet aankan. Althans, dat is de theorie. Voor de goede orde, mijn iPad werkte vlekkeloos voor de update.

Hetzelfde kan gezegd worden voor het updaten van iMacs en Macbooks. Ze doen het perfect, totdat je een update uitvoert. Mijn iMac start nu grofweg één op de vijf keer gewoon niet op, hij blijft hangen in het opstartprogramma. Via een omweg heb ik dit kunnen verhelpen, maar dat is zo on-Apple! In een eerdere update was de wifi de klos, ga zo maar door. Op internet zijn hier duizenden zo niet honderdduizenden klachten over te vinden, I'm not alone.

Hoe dan ook ben ik nog steeds een trouwe, maar realistische Apple klant :)
 
Heel vervelend allemaal. Heb dit probleem niet. Al eens een volledige clean install geprobeerd?

Heb in het verleden problemen op mijn iPhone gehad met de gsm verbinding, uiteindelijk bleek dat er door een jailbreak iets mis was gegaan in het bestandssysteem. Op plekken waar ik voor de jailbreak perfect verbinding had, kreeg ik na de jailbreak en enkele cydia Apps verder "geen service" te zien. Verder ook erg langzaam en batterij snel leeg.
Het systeem met reservekopies herstellen hielp niet, ondanks dat dit de jailbreak verwijderde.

Uiteindelijk clean install en configureren als nieuwe iPhone en dan alles handmatig installeren. iPhone werkt weer prima.

Ik heb op verscheidene fora gelezen dat er vaker vreemde resultaten optreden na het terugzetten van een reservekopie. Dus wellicht dat je een clean install kan proberen?

Verder probeer ik ITunes zoveel mogelijk te vermijden. Heb het idee dat dit programma gewoon niet goed in elkaar zit.

Het is iig echt niet normaal, een applicatie die crasht is een ding (als het niet van Apple afkomstig is, safari is onacceptabel) maar een iPad die niet start... Zou voor mij zaak zijn naar die mooie nieuwe apple store in amsterdam te gaan.

Pas overigens op met de witte new IPad 32gb wifi+4g. Ik heb vorige week 16 (of meer) van deze units uitgepakt in de apple store en allemaal hadden ze OF dode pixels OF stof onder het scherm OF andere vreemde effecten in de LCD.
Uiteindelijk 64GB wifi+4g meegenomen, en de eerste was perfect! Lijkt dus een probleempje in het kwaliteitsproces te zijn bij de 32Gb variant.

Iig wel super service, ze bleven gewoon iPads aandragen (en ophalen om naar Apple teruggestuurd te worden) totdat er geen probleem meer was.
 
De Apple produkten zijn zeker feilbaar. Op mijn Iphone 4 werkte Bluetooth niet, en van m'n Ipod Classic ging na een paar maanden de HD kapot.

Waar Apple zich onderscheidt is de klantenservice; in beide gevallen kreeg ik meteen een nieuw apparaat, no questions asked. Zo hoort het.

Mijn witte Ipad 32G 4G werkt trouwens prima :).

Waar ik wel helemaal para van word is Itunes. Degene die dat heeft bedacht verdient twee knieschoten.
 
:) Typisch gevalletje van we willen niet geloven dat er dingen mis kunnen gaan met Apples.

Excuse me?
Weet niet waarom je die conclusie trekt maar als hij mij betreft (en daar ga ik van uit omdat er tussen jouw posts slecht 1 staat en dat is de mijne) sla je de plank goed mis. Waar het mij om gaat is dat je blijft aanmodderen met een half functionerend apparaat terwijl je zoals hierboven leest vaak probleemloos een nieuw apparaat mee krijgt. Dat verbaast me. Vandaar de opmerking dat je terug moet gaan met die betreffende iPad. Niets meer. Maar ook niets minder,
 
Ik zie het toch anders 767. Neem het voorbeeld van de originele iPhone. ELKE originele iPhone-1-bezitter wéét van het 'batterijprobleem' na de eerste update. ELKE iPhone bezitter weet dat er direct na die update iets dramatisch mis is gegaan met de battery-life van hun toestel. Al mijn collega's hadden er last van, het was zo duidelijk te herleiden tot de software update: na het updaten, zoals aanbevolen door Apple, kelderde de levensduur van ELKE iPhone met zo'n 80%. Ik geef je dit voorbeeld omdat dit het bekendst en meest herkenbare voor de iPhone fanaten onder ons is. Dat probleem is nooit opgelost.

Iets dergelijks is met mijn iPad gebeurd. Het apparaat werkte perfect totdat ik een update uitvoerde. Ik heb een periode gehad van 3, 4, 5, 6 crashes per week. Op het internet was dit duidelijk met duizenden mensen het geval. Het was mij duidelijk, dat dit de zoveelste door Apple zelf gecreëerde softwarematige fuck up was. Ik heb alle adviezen opgevolgd, ik heb de boel ge-reset, compleet opnieuw geïnstalleerd, grote PDF's verwijderd etc.: No joy.
Totdat er weer een update kwam. :)

Nu doet hij het weer prima. Af en toe een crash, maar bij lange na niet zo heftig als een paar maanden geleden. Mijn punt is, door Apple en die-hard Apple fanaten word je niet serieus genomen met deze problemen: het zal wel aan de user liggen, het zal wel aan de hardware liggen, 'de mijne doet het prima', heb je hem gejailbreak-ed etc., men draait er maar om heen!
 
Bedankt voor je uitleg

Dan nog snap ik je opmerking jegens mij niet nav mijn reactie "Ik zou ermee terug gaan" (want daar reageerde jij tenslotte op).
De opmerkingen over hardware, user, jailbraiken etc kwamen niet van mij, maar je reagert wel op mij?
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Veel succes!
Niels
(die van de hele apple hype etc niets wil weten, maar gewoon een gebruiker is van een iPhone en iPad, wat net zo goed van een ander merk had kunnen zijn, als dat op dezelfde manier met elkaar had gecommunicerd)
 
767, het spijt me dat je het zo opvat, het was niet bedoeld als een persoonlijke aanval. Ik had er nog een smiley voor geplaatst om aan te tonen dat het een beetje 'tongue-in-cheek' bedoeld was.
 
Back
Top