GVSS data KLS

Hey jongens,

Alweer een vraagje..Ik heb op de site van epst gekeken en ze hebben een nieuw programma zie ik : EPST First Officer Program

Ik heb het even snel doorgenomen...Is dit in principe hetzelfde als de europilot program?? Het is in ieder geval veel en veel goedkoper...Misschien dat jullie hier mee van weten..Thanx!
 
Dag mensen,

Heb van de week PO2 gehaald en heb gister bericht gekregen dat ik m'n GVSS op 17 t/m 20 december heb. Anyone out here who joins me? Ik hoor/zie het wel.

A&F
 
11 t/m 14 februari

Goeiemiddag allemaal!

Ik ben nieuw hier, zit ook in het selectie traject voor de KLS. Heb PO1 en PO2 gehaald. Ik zou net als A&F van 17 t/m 20 december de GVSS ingaan, maar helaas kan ik niet (vlieg nu voor KLM maar dan in de cabine). Het wordt nu 11 februari voor mij!
 
Last edited:
17 t/m 20 december

17 t/m 20 december

Goedemorgen iedereen :)

Ik ben ook nieuw hier.
Ik ben Vincent, 17 jaar uit Nijmegen en heb afgelope
4 december me PO2 gehaald in The Hague.
17 t/m 20 december ben ik ook van de partij in Eelde!

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn (naast A&F)
die dan komen!

Bis später!
 
Goedenavond!
Heb afgelopen maandag mn PO2 gehaald en ga 21-01 naar Eelde voor de GVSS.. Maaar, ik heb dus een brief gekregen waar in staat dat je een levensbeschrijving moet inleveren voor de TC. Wat ik niet echt snap want dat is toch pas daarna? Dus waarom moet je die dan al meenemen?
Tnx. X
 
Goedenavond!
Heb afgelopen maandag mn PO2 gehaald en ga 21-01 naar Eelde voor de GVSS.. Maaar, ik heb dus een brief gekregen waar in staat dat je een levensbeschrijving moet inleveren voor de TC. Wat ik niet echt snap want dat is toch pas daarna? Dus waarom moet je die dan al meenemen?
Tnx. X

Omdat je anders nog een keer daar tussen in zou moeten komen om je levensbeschrijving te brengen zodat de TC die nog kan lezen voor je gesprek? En omdat de toelatings commissie na je GVSS week besluit of je door mag naar hun gesprek, op basis van je resultaten tijdens de grading en het PO. Misschien gebruiken ze hem daar ook al voor. En waarom zou je het ook niet doen? Ben je van plan om de GVSS niet te halen? ;)
 
Jaaaawel, ik ga zeker mn best doen!! Zijn er meer die dan moeten? (21-01?)
En nog een vraagje, is het handig om van te voren te oefenen?
X
 
Jaaaawel, ik ga zeker mn best doen!! Zijn er meer die dan moeten? (21-01?)
En nog een vraagje, is het handig om van te voren te oefenen?
X

Oefenen? Als in het boekje oefenen, of als in flight simulator oefenen?
Boekje oefenen: natuurlijk, zoveel mogenlijk, ken elke letter uit het boekje.
Flight Simulator oefenen: daar verschillen meningen over, ikzelf heb het alleen gebruikt om de metertjes te oefenen, en verder niet. Vergeet niet dat het ook een test is naar hoe snel je leert, als je meteen al op hoog niveau begint, kun je ook niet veel meer leren. Dat zou een nadeel zijn, omdat je dan laag scoort op leervaardigheid.
 
Precies zo dacht ik er ook over,maar hoor ook graag anderen die er meer ervaring mee hebben. Had t natuurlijk over de Flight Simulator, boek leren lijkt logisch.. Ben zo benieuwd! X
 
Frits, wat betreft het leren over de GVSS; gebruik alsjeblieft even de zoekfunctie. Hier zijn, zoals boven vermeld, echt al ongeloofelijk veel topic over geweest en deze komen altijd uit in een tweestrijd tussen twee kampen, waarvan er eentje helig gelooft in zoveel mogelijk training, omdat je dan kan laten zien dat je gewoon kan vliegen, en de andere in geen training at all, omdat dat je leercurven beter zou beinvloeden. Beslis zelf wat je wilt.
 
Geweldig

Afgelopen week GVSS gehad, ik ben echt benieuwd naar mijn uitslag!

Drie dingen: Lachen, Slapen, Vliegen ... daaruit bestond mijn week!
Geweldige groep, echt gezellig
Geweldig geslapen, je bent echt kapot na zo'n dag, ik tenminste.
Geweldig dat vliegen. Je leert echt snel als je iets zo leuk vind, alleen het is ongelooflijk irritant dat je niet precies weet waar je aan toe bent qua resultaten. Ze zeiken constant op je, je kan niets goed doen. Altijd is er wel iets. Maar het is echt cool om zo te vliegen in zo'n simulator! Dan weet je ongeveer weer waar je het voor doet :)

Maargoed... Echt top die Grading, ik heb het echt leuk gehad

Ik laat jullie weten wat de uitslag is! Later!
 
Airworkers...


Het volgende is het probleem,

Ik kreeg een brief dat ik van 14 t/m 17 jan GVSS heb, echter ik heb 21 t/m 25 jan een dikke toetsweek en heb er behoorlijk wat tijd voor nodig dus wil me toetsweek én selectie niet in gevaar brengen...

wil graag vanaf 4 feb ivm de 10 dagen om het boekje te bestuderen....

KLS is van 24 dec tot 2 jan (telefonisch) gesloten...

4 jan zou ik het boekje al thuis krijgen dus...

iemand ideen om voor 2 jan nog iets te regelen?
of moet ik gewoon wachten tot 2 jan en dan bellen?

MVG Flantua
 
Airworkers...


Het volgende is het probleem,

Ik kreeg een brief dat ik van 14 t/m 17 jan GVSS heb, echter ik heb 21 t/m 25 jan een dikke toetsweek en heb er behoorlijk wat tijd voor nodig dus wil me toetsweek én selectie niet in gevaar brengen...

wil graag vanaf 4 feb ivm de 10 dagen om het boekje te bestuderen....

KLS is van 24 dec tot 2 jan (telefonisch) gesloten...

4 jan zou ik het boekje al thuis krijgen dus...

iemand ideen om voor 2 jan nog iets te regelen?
of moet ik gewoon wachten tot 2 jan en dan bellen?

MVG Flantua
Gewoon 3 januari bellen en andere afspraak maken, en wanneer je het boekje binnen krijgt stuur je die ongeopent weer terug.
 
Je kan ook nu alvast een mailtje sturen dan kunnen ze terugkijken dat je er nu al vanaf wist. Dat staat denk ik nog iets netter en dan 3 januari een belletje erbij geven.
 
Back
Top