GVSS data KLS

10 t/m 13 december GVSS :)

ik krijg binnekort alles toegestuurd, zal er vast nog wel wat te vragen over hebben. Wie gaat nog meer die tijd?
 
Hey iedereen

Ik ben ne een uurtje thuis van de GVSS en nu is het wachten tot zaterdag als het goed is.

Ik heb over de hele week gezien wel een redelijk goed gevoel alleen de F vlucht was niet zoals ik het graag had gezien. Ik had daarin geen resets, maar toch erg veel warnings en ik ging ook fouten maken die ik normaal niet maakte.

Dus nog even de zenuwen en dan laat ik het jullie weten!

Groetjs
 
Hé gasten,

Ik had vorige week ook grading samen met joost.
Ik heb net de post binnen en ben door. Straks ff bellen voor een afspraak met de CoVA...

Groeten Sven!
 
Heb het gehaald :):)

Dus maandag maar bellen voor de COVA, en dan COVA goed voorbereiden, dus ik verlaat dit topic en verhuis naar de COVA topid.

Groetjes en bedankt voor alle info heb er zeker wat aan gehad!
Joost
 
Afgelopen maandag heb ik PO2 gehad en heb vandaag bericht gekregen dat ik van 10 t/m 13 december mijn GVSS heb...
Ik was er een beetje vanuit gegaan dat het wel pas in het nieuwe jaar zou worden, dus was aangenaam verrast! Echter, ik ben een beetje aan het twijfelen, gezien ik de week erna tentamens heb en ik me dus volgende week al moet voorbereiden op GVSS én mijn tentamens. Is het raar als ik daarom de KLS opbel met het verzoek of het ook later kan?
 
Dag Lamino,

Gefeliciteerd met het behalen van je PO2!
Als ik jou was zou ik de KLS bellen. Dan kan je gewoon uitleggen wat het probleem is en evt. een andere datum afspreken. Je hebt denk ik alle energie nodig voor het GVSS. Maar dat is puur wat ik zou doen. Het zou toch eeuwig zonde zijn om je GVSS te verpesten (of je tentamenweek), omdat je dacht dat het beide wel kon.

Succes!
 
Dag Lamino,

Gefeliciteerd met het behalen van je PO2!
Als ik jou was zou ik de KLS bellen. Dan kan je gewoon uitleggen wat het probleem is en evt. een andere datum afspreken. Je hebt denk ik alle energie nodig voor het GVSS. Maar dat is puur wat ik zou doen. Het zou toch eeuwig zonde zijn om je GVSS te verpesten (of je tentamenweek), omdat je dacht dat het beide wel kon.

Succes!

Couldn't agree more. Ik was ook ingedeeld ín mijn tentamenweek en heb ze vervolgens gebeld en het uitgelegd; niks aan de hand.

Bellen dus! Maar wacht niet te land ivm zenden boekje!
 
Ik had in eerst geval me GVSS van 3 t/m 6 december, maar dat viel samen met mijn herkansingen én de verhuizing. Ik heb opgebeld en alles uitgelegd en vrijwel meteen zei de meneer (aardige gozer trouwens) of het een week later kon. Dus nu sta ik op 10 t/m 13 december. Doen ze echt niet moeilijk over dus.

Ik had trouwens wel het boekje al opgestuurd gekregen, dus die had ik ruim op tijd binnen.

Nog meer mensen voor 10 t/m 13 december!?
 
Ik had in eerst geval me GVSS van 3 t/m 6 december, maar dat viel samen met mijn herkansingen én de verhuizing. Ik heb opgebeld en alles uitgelegd en vrijwel meteen zei de meneer (aardige gozer trouwens) of het een week later kon. Dus nu sta ik op 10 t/m 13 december. Doen ze echt niet moeilijk over dus.

Ik had trouwens wel het boekje al opgestuurd gekregen, dus die had ik ruim op tijd binnen.

Nog meer mensen voor 10 t/m 13 december!?

Hoef je dat boekje niet (brief ongeopend) retour terug te zenden? Zo heb je wel een voordeel over de andere omdat je meer tijd hebt om je voor te bereiden (hoort dacht ik ook bij de test).
 
Dag mensen,

Ik lig er helaas uit...
Ik ben bij de cova afgewezen..Ik krijg nog nadere toelichting (heb gebeld, maar desbetreffende persoon was afwezig dus zou ik teruggebeld worden) Ik was nou benieuwd of ik bij de Klu terecht zou kunnen? Ik ben gewoon nieuwsgierig..Ik zit nu namelijk te kijken wat ik nu kan gaan doen en wat het beste is..Ik ben enorm teleurgesteld, want ik had het om eerlijk te zijn niet verwacht..Maar goed, ik wacht de toelichting wel af.

@Sweetsurrender.
Klopt het dat jij bij de SAA nu zit na te zijn afgewezen bij de Kls..

Ik las op de topic dat er meer mensen die bij de cova zijn afgewezen en nu bij een andere vliegschool zitten..Welke school zouden jullie mij aanraden waarbij de kans op een baan in Nederland het grootst is??

Nou, ik hoor het wel van jullie..
Ik wil in ieder geval alle mensen bedanken voor al hun tips en hulp...
 
@Sweetsurrender.
Klopt het dat jij bij de SAA nu zit na te zijn afgewezen bij de Kls..
Jij weet meer dan ik...? Waar haal jij vandaan dat ik ben afgewezen bij de KLS? Naar mijn weten heb ik toch echt nog ergens een brief liggen van de COVA met daarin gefeliciteerd ;) Maar ben toch benieuwd waar je dit vandaan haalt...
 
Jij weet meer dan ik...? Waar haal jij vandaan dat ik ben afgewezen bij de KLS? Naar mijn weten heb ik toch echt nog ergens een brief liggen van de COVA met daarin gefeliciteerd ;) Maar ben toch benieuwd waar je dit vandaan haalt...


Sorry Sweetsurrender, neem het me niet kwalijk..
Ik heb jou verward met Berry 42..
ik hoop dat je het me vergeeft :)
Hoe ging trouwens je examen voor natuurkunde??
Wanneer mag jij beginnen bij de kls?
Hey Sweetsurrender, ik denk dat ik ben afgewezen omdat ik geen natuurkunde heb en daar vroeger geen affiniteit mee heb gehad (ondanks het feit dat ik me inmiddels heb opgegeven voor de voorjaarscursus) ..Maar zou ik een kleine kansje maken wanneer die gast me belt om aan te geven dat ik daar SUPER HARD mijn best voor ga doen, en het met minstens een 7 afsluit dat ik dan niet 4 jaar hoef te wachten maar na de cursus eventueel na een tweede gesprek kans zou kunnen maken of worden hier absoluut geen uitzonderingen in gemaakt??
Nou, ik hoor van je...
 
Beste Sam,
No worries, verwarring kan ;) Mijn examen ging prima, kan wel met enige zekerheid zeggen dat ik met een mooie voldoende geslaagd ben denk ik. Ik mag dan beginnen in klas 08-01, maart 2008 dus.
Op je vraag is het moeilijk antwoord geven, volgens mij is het besluit van de COVA definitief. Ik zou echt niet weten of je nog een kans maakt, wil je ook geen hoop geven/ontnemen door een verkeerd beeld te schetsen voor je. Enige manier om er achter te komen, is om het gewoon te proberen. Zorg er wel eerst voor dat je iemand hebt die ook verstand van zaken heeft en niet een van de vele studenten die daar ook op de afdelingen werken ;)
Veel succes in ieder geval, laat nog even weten of het allemaal lukt.
 
@ PS

KLM FA is een elitaire school... forget about it, no second chances are offered. Ze zijn gewoon heel hard, zoveel aanmeldingen en zoveel mensen met wel Natuurkunde in de pocket..

Als je heel graag in NL wilt vliegen dan is je optie NLS of SAA. Ik ben ook afgewezen voor KLM, al bij PO2, en ben op dit moment bij EPST omdat het voor mij niet uitmaakt NL Buitenland Afrika China etc.. je vat hem wel. Wat ik je wil zeggen is, geef de moed niet op, je bent heel ver gekomen bij KLM FA en ga rustig alles weer op een rijtje voor je zetten. Ga vervolgens informatieavonden bezoeken om te kijken of je feeling hebt bij dat school, maar nog belangrijker is hoe de nazorg is.

Jammer dat het niet gelukt is, en veel succes toegewenst bij je vervolgkeuze.
 
Ik was nou benieuwd of ik bij de Klu terecht zou kunnen?
Natuurlijk kan dat, als je hun selectie haalt (1%-2% kans). En dat kan hier niemand voorspellen ;)

Ik las op de topic dat er meer mensen die bij de cova zijn afgewezen en nu bij een andere vliegschool zitten..Welke school zouden jullie mij aanraden waarbij de kans op een baan in Nederland het grootst is??
Kans op een baan het grootst; EPST. Dan word je naar Oxford gestuurt, om daar je opleiding te volgen.
Als je een makkelijke selectie wilt, wat ik je absoluut niet zou aanraden (!!!) kan je Stella proberen (dat is waar Berry nu is aangenomen. Veel mensen die bij de KLS worden afgewezen zitten nu bij Stella), daar zul je een verkorte selectie procedure aangeboden krijgen als je daar je verhaal vertelt. Maar ik zou je persoonlijk aanraden om je eens in EPST te gaan verdiepen. Dat is een erg goeie school (naar mijn mening), en ik ga er misschien ook heen (je moet helaas 18 zijn om je aan te melden, voor mij is dat nog een paar maandjes wachten).
 
Thanx for the info Boyzz!
Ik zal goed gaan informeren over de opleiding bij EPST..
Weten jullie toevallig of ik met m'n ''KlS selectierapport'' bij de EPST terechtkan??
Bij de SAA kan dat namelijk wel..
ik hoor van jullie..
 
Thanx for the info Boyzz!
Ik zal goed gaan informeren over de opleiding bij EPST..
Weten jullie toevallig of ik met m'n ''KlS selectierapport'' bij de EPST terechtkan??
Bij de SAA kan dat namelijk wel..
ik hoor van jullie..

Nope, dat had ik ook al nagevraagt, maar bij de EPST zul je helemaal overnieuw moeten beginnen. Laat dit zeker geen min punt zijn voor de EPST (of voor welke school dan ook), het gaat natuurlijk om de kwaliteit van de opleiding, en niet om de (makkelijkheid van de) selectie procedure die ervoor komt! (ookal lijkt het er soms op dat bepaalde scholen je proberen te lokken door je een verkorte selectie te laten doen etc.) ;) Maar dat mag duidelijk zijn.
 
Mits hij bij Cova niet alsnog is afgewezen op z'n vliegen bij GVSS, wat bij mij het geval was.

Ik denk dat de COVA mening over je GVSS niet leidend zal zijn voor de KLu; in je uitslag van je GVSS wordt namelijk ook het 'subjectieve' oordeel meegenomen in hoeverre je leergierig bent. Denk dat dit bij iedereen anders zal zijn en waarbij de KLu een ander oordeel kan vormen.....
 
Ik denk dat de COVA mening over je GVSS niet leidend zal zijn voor de KLu; in je uitslag van je GVSS wordt namelijk ook het 'subjectieve' oordeel meegenomen in hoeverre je leergierig bent. Denk dat dit bij iedereen anders zal zijn en waarbij de KLu een ander oordeel kan vormen.....

Dus, theoretisch gezien, kan ik, volgens jou (ik verbind er geen rechten aan), nog aangenomen worden bij de KLu?
 
Back
Top