GVSS data KLS

Nog maar weer eens een vraagje

Ik las halverwege dit forum dat er wordt gewerkt met cijfers, maar waar op mijn PO2 rapport kan ik eht cijfer zien dat ik heb gekregen? Of staat dit er niet op?

En nog bedankt voor het antwoord op mn vorige vraag.

En gaan er nog meer mensen 19-11 naar Eelde voor grading?

Heb trouwens ook zin in de voetbalwedstrijd :p zullen we maar eens een keertje gaan winnen denk ik!! :haha:
 
Volgens mij is 'matig' een 5, 'voldoende' een 6, en gaat het daarna om goed '7'

Uit wat ik heb begrepen is dat het merendeel een 'matig' of 'voldoende' krijgt. Ookal wordt er door sommige gezegd dat je cijfer belangrijk is voor je GVSS, zou ik eerder zeggen dat je cijfer belangrijk is voor de COVA (dat is je eindpunt voor beoordeling). En zelfs dan kan de COVA in grote lijnen afwijken van het rapport.

Dat laatste was bij mij het geval, gelukkig in positieve zin, en naar wat ik zou hopen omdat ik een andere mening had over twee 'minpunten'. Daar werden de uitspraken in het psychologisch onderzoek compleet van tafel geschoven.........

p.s. sommigen denken dat ze 'veilig' zijn met een lage PO score en een goede GVSS, maar alles draait bij de COVA om het totaalplaatje. Vandaar dat er gewoon mensen afvallen die de selectie gehaald hebben, maar net met de hakken over de sloot zijn, en vervolgens met onbegrip reageren dat de COVA ze niet toelaat.......
 
Nog maar weer eens een vraagje

Ik las halverwege dit forum dat er wordt gewerkt met cijfers, maar waar op mijn PO2 rapport kan ik eht cijfer zien dat ik heb gekregen? Of staat dit er niet op?

En nog bedankt voor het antwoord op mn vorige vraag.

En gaan er nog meer mensen 19-11 naar Eelde voor grading?

Heb trouwens ook zin in de voetbalwedstrijd :p zullen we maar eens een keertje gaan winnen denk ik!! :haha:

ey vent!

ik zit ook van 19 tot 22 nov. in eelde.. hotel mercure, weet jij al waar je slaapt?

groeten!
 
Last edited:
Hey Boyzz,

Wat krijgt de KLS van de IAP eigenlijk? Hetzelfde rapport als dat ''wij'' krijgen of is dat een veel uitgebreidere??En hoe zit dat met de levensbeschrijving?? Wat doet de AIP hiermee? Sturen zij dit mee naar de KLS of houden zij dit voor zichzelf?? Maar dan is de gevraagde levensbeschrijving bij de GVSS eigenlijk overbodig toch?
Nou, ik hoor van jullie...

p.s. ik weet dat dit eigenlijk niet topic-gerelateerd is, maar jullie weten dit vast wel.. Alvast bedankt mensen!
 
hee amigo's

Binnenkort heb ik mijn gvss. Ik heb er echt onwijs zin in! Weet iemand toevallig waar ik een voorbeeldje van zo'n vlucht kan vinden die ze vliegen. Vind namelijk de tip om droog te vliegen met een klerenhangertje top maar ff een circuitje als voorbeeld zou daarbij mega handig zijn. Hopelijk kunnen jullie me helpen!alvast bedankt!!!!
 
met het droog vliegen wordt meer bedoeld dat je alle handelingen oefent in die mock-up
niet dat je straks tijdens je vlucht alles pas voor de 1e keer gaat doen...
bijvoorbeeld een daling inzetten..
dalende bocht...
snelheid minderen...
bocht maken...
aflevellen...

gewoon de handelingen er in uitvoeren die je op je vlucht nodig hebt...
 
Hey Boyzz,

Wat krijgt de KLS van de IAP eigenlijk? Hetzelfde rapport als dat ''wij'' krijgen of is dat een veel uitgebreidere??En hoe zit dat met de levensbeschrijving?? Wat doet de AIP hiermee? Sturen zij dit mee naar de KLS of houden zij dit voor zichzelf?? Maar dan is de gevraagde levensbeschrijving bij de GVSS eigenlijk overbodig toch?
Nou, ik hoor van jullie...

p.s. ik weet dat dit eigenlijk niet topic-gerelateerd is, maar jullie weten dit vast wel.. Alvast bedankt mensen!

wat ik alleen heb zien liggen tijdens me COVA-gesprek
was het complete IAP rapport (die jij ook hebt)
volgens mij krijgen ze alle aantekeningen niet omdat dat allemaal al in dat rapport verwerkt is....
helemaal zeker weten doe ik het niet... maar ik heb geen aantekeningen van die psycholoog zien liggen
 
Dankjewel Berry...
Ze zullen dan denk ik ook geen levensbeschrijving hebben gekregen??
Ik heb namelijk een andere levensbeschrijving gemaakt dan die ik bij de AIP heb ingeleverd.. Mag ik jou trouwens vragen waarom jij bent afgewezen bij de CovA.
Overigens natuurlijk gefeliciteerd met je aanname bij Stella! Heb je voor mij nog enkele tips mbt de CovA? Hoe weet je trouwens wat je heb gescoord bij de GVSS?Dit staat namelijk niet in de brief die je hebt ontvangen. Zullen zij bij de CovA jou daar naar gaan vragen, zo van: Hoe vond je dat je gepresteerd hebt? Zodat ze daarna daarop zullen terugkomen met de resultaten en wat zij nou eigenlijk verwachten?? Nou ik hoor van je... Ik had trouwens van mevrouw...(weet haar naam niet meer) van 't Trefpunt dat jij een prijsenlijst had gekregen over de prijs van een kamer bij hen inclusief eten en alles, klopt dat??
 
Oei, pittig...
Je moet even bedenken dat wij als klas 3 maanden, 3 keer per week naar school gaan en dan 4 uur per dag. Dit is veel en het tempo ligt hoog. De mensen die er teveel naast doen (ik werk vrij veel en heb ook echt geluk dat het nog steeds zo goed gaat denk ik...) halen op dit moment alleen maar 2'en en 3'en. Wij krijgen ook geen samenvattingenboekje of iets van dien aard, wij werken gewoon uit de drie boeken die een normale vwo klas ook heeft vanaf de 4de tot de 6de. Als je goed voorbereid naar dit examen wilt gaan, raad ik je aan om deze drie boeken te kopen, met de leerlingenhandleidingen en er dan keihard voor te gaan leren. Niet morgen bestellen, maar gisteren. De boeken zal je toch wel nodig hebben, mocht je zakken en dan alsnog de cursus bij het JBI gaan doen. Maar onderschat het niet, het is 3 jaar leerstof, waar velen op de middelbare school met moeite een 5.5 voor halen...

Hey Sweetsurrender,

Ik hoop niet dat ik je weer tot last ben, maar ik heb weer een aantal vragen mbt de cursus die je bij de JBI volgt..
Klopt het dat jij 26 november examen hebt (Alvast heel erg veel succes toegewenst indien dat het geval is, maar gzien het feit je een 7 gemiddeld staat gaat het je vast wel lukken!)? Waar vinden de lessen eigenlijk plaats als ik vragen mag? Waar heb jij die boeken gekocht? En voor hoeveel heb jij ze gekocht? Nou dat waren ze dan voorlopig... Alvast bedankt!
 
Dankjewel Berry...
Ze zullen dan denk ik ook geen levensbeschrijving hebben gekregen??
Ik heb namelijk een andere levensbeschrijving gemaakt dan die ik bij de AIP heb ingeleverd.. Mag ik jou trouwens vragen waarom jij bent afgewezen bij de CovA.
Overigens natuurlijk gefeliciteerd met je aanname bij Stella! Heb je voor mij nog enkele tips mbt de CovA? Hoe weet je trouwens wat je heb gescoord bij de GVSS?Dit staat namelijk niet in de brief die je hebt ontvangen. Zullen zij bij de CovA jou daar naar gaan vragen, zo van: Hoe vond je dat je gepresteerd hebt? Zodat ze daarna daarop zullen terugkomen met de resultaten en wat zij nou eigenlijk verwachten?? Nou ik hoor van je... Ik had trouwens van mevrouw...(weet haar naam niet meer) van 't Trefpunt dat jij een prijsenlijst had gekregen over de prijs van een kamer bij hen inclusief eten en alles, klopt dat??

Berry en ik zijn beide voornamelijk op onze leeftijd afgewezen bij de COVA.
Ik heb ook een paar wijzigingen gemaakt in mijn levensbeschrijving toen ik hem maakte voor de COVA. Als voorbereiding voor de COVA zou ik goed je levensbeschrijving doornemen, en antwoorden bedenken op mogenlijke vragen. Hetzelfde voor je psychologisch rapport, en bedenk wat je zal zeggen als ze gaan vragen naar hoe je met stress omgaat, en als je jong/oud bent, daar goeie antwoorden op bedenken. Verder gaan ze inderdaad door vragen naar de resultaten van de GVSS. Na elke vlucht van de GVSS heb je als het goed is een kleine de-briefing gekregen, met daarin een aantal (negatieve) punten. Het is goed om te weten welke vluchten voor jou goed gingen, en welke minder. En dan ook de reden waarom, en wat er precies fout ging.
Doe ook wat research naar de KLM, en de KLS. Verdiep je wat meer in de luchtvaartwereld, wees bijvoorbeeld op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, (www.luchtvaartnieuws.nl) en ken bijvoorbeeld de vloot van de KLM, en weet wat een piloot tijdens een normale werkdag zoal doet (onderandere wat een piloot doet wanneer hij eenmaal op cruise hoogte zit.) Wees gedetaileerd in je antwoorden, want ze zullen natuurlijk bij alles wat onduidelijk is doorvragen. En ook heel erg belangrijk, weet je motivatie goed te formuleren.
Dan als laatste, weet goed wat je eigen sterke en zwakke punten zijn, en bedenk een goeie manier om die te presenteren wanneer ze hier naar vragen (zullen ze waarschijnlijk wel doen).

Ik heb een beetje snel getypt want ik moet er weer vandoor, ik hoop dat je er iets aan hebt, en sorry voor spelfouten etc.

edit: ik weet niet zeker of je de GVSS al hebt gehad, als je die nog moet; probeer je dan nu eerst primair daarop te focussen, en maak je later zorgen over de COVA! (levensbeschrijving uitgesloten uiteraard) Dat is misschien nog de beste tip die ik kan geven, speel het ronde voor ronde.
 
Berry en ik zijn beide voornamelijk op onze leeftijd afgewezen bij de COVA.
Ik heb ook een paar wijzigingen gemaakt in mijn levensbeschrijving toen ik hem maakte voor de COVA. Als voorbereiding voor de COVA zou ik goed je levensbeschrijving doornemen, en antwoorden bedenken op mogenlijke vragen. Hetzelfde voor je psychologisch rapport, en bedenk wat je zal zeggen als ze gaan vragen naar hoe je met stress omgaat, en als je jong/oud bent, daar goeie antwoorden op bedenken. Verder gaan ze inderdaad door vragen naar de resultaten van de GVSS. Na elke vlucht van de GVSS heb je als het goed is een kleine de-briefing gekregen, met daarin een aantal (negatieve) punten. Het is goed om te weten welke vluchten voor jou goed gingen, en welke minder. En dan ook de reden waarom, en wat er precies fout ging.
Doe ook wat research naar de KLM, en de KLS. Verdiep je wat meer in de luchtvaartwereld, wees bijvoorbeeld op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, (www.luchtvaartnieuws.nl) en ken bijvoorbeeld de vloot van de KLM, en weet wat een piloot tijdens een normale werkdag zoal doet (onderandere wat een piloot doet wanneer hij eenmaal op cruise hoogte zit.) Wees gedetaileerd in je antwoorden, want ze zullen natuurlijk bij alles wat onduidelijk is doorvragen. En ook heel erg belangrijk, weet je motivatie goed te formuleren.
Dan als laatste, weet goed wat je eigen sterke en zwakke punten zijn, en bedenk een goeie manier om die te presenteren wanneer ze hier naar vragen (zullen ze waarschijnlijk wel doen).

Ik heb een beetje snel getypt want ik moet er weer vandoor, ik hoop dat je er iets aan hebt, en sorry voor spelfouten etc.

edit: ik weet niet zeker of je de GVSS al hebt gehad, als je die nog moet; probeer je dan nu eerst primair daarop te focussen, en maak je later zorgen over de COVA! (levensbeschrijving uitgesloten uiteraard) Dat is misschien nog de beste tip die ik kan geven, speel het ronde voor ronde.


Dankjewel Nielzzzo..
Ik heb er zeker wel wat aan!
Ik heb de gvss al gehad en ben daar doorheen..
Vandaar mijn focus op de cova nu..
Nielzzzo..Alleen een ding nog: Hebben zij bij de cova een soort van rapport van hoe je hebt gecoord bij de gvss?? Is dit voor elk vlucht afzonderlijk dan ? Graag zou ik hier meer van willen weten...Alvast bedankt!
p.s. mag ik jullie vragen hoe oud jullie dan zijn?
 
Dankjewel Nielzzzo..
Ik heb er zeker wel wat aan!
Ik heb de gvss al gehad en ben daar doorheen..
Vandaar mijn focus op de cova nu..
Nielzzzo..Alleen een ding nog: Hebben zij bij de cova een soort van rapport van hoe je hebt gecoord bij de gvss?? Is dit voor elk vlucht afzonderlijk dan ? Graag zou ik hier meer van willen weten...Alvast bedankt!
p.s. mag ik jullie vragen hoe oud jullie dan zijn?

Ze hebben inderdaad een rapport van de GVSS, hoe je per vlucht het gescoord. Met dus het commentaar van je instructeurs erbij. Ik heb dit verder niet gezien, omdat je er vooral bent om met ze te praten, en niet door hun papieren heen te zoeken natuurlijk ;)
Ik ben 17, en Berry is 18.

Succes bij de COVA!
 
@ Pilot-Sam:
Ik doe deze 'cursus' in een zelfstudie thuis en dus niet op het JBI. Maar ik heb wel dezelfde boeken. Ik heb overigens geen leerlingenhandleiding, maar alleen de theorie/opgavenboeken en de uitwerkingenboeken.
Het zijn de boeken: Systematische Natuurkunde n1 VWO 1 t/m 3. Ik heb deze boeken 2e hands aangeschaft (marktplaats en dan bij iemand thuis opgehaald). De boeken zijn nieuw €180 (3x theorieboeken en 3x uitwerkingenboeken). Ik heb ze zelf voor €120 gekocht
Ik vond het niet nodig om deze cursus op het JBI te volgen. Wiskunde heb ik daar al gevolgd en was meer dan tevreden daarover, maar voor mij is die natuurkunde niet noodzakelijk (heb al een zomercursus elders gedaan). Als je veel zelfdiscipline hebt (en dan bedoel ik ook echt véél), dan is het prima te doen. De boeken zijn ontzettend duidelijk. De lessen zijn eventueel te volgen in Utrecht bij een gebouw op het terrein van de universiteit van Utrecht (zie James Boswell Instituut).

Ik ga een een tentamen afleggen in april. Ik moet me alleen nog daarvoor inschrijven.

@ SweetSurrender:
Doe jij de VWO-cursus of de Havo-cursus? Ik vraag me namelijk af of er veel verschil zit tussen de vwo en havo-cursus, aangezien ik wel alle hoofdstukken uit de VWO-boeken moet leren.
 
Hey Sweetsurrender,

Ik hoop niet dat ik je weer tot last ben, maar ik heb weer een aantal vragen mbt de cursus die je bij de JBI volgt..
Klopt het dat jij 26 november examen hebt (Alvast heel erg veel succes toegewenst indien dat het geval is, maar gzien het feit je een 7 gemiddeld staat gaat het je vast wel lukken!)? Waar vinden de lessen eigenlijk plaats als ik vragen mag? Waar heb jij die boeken gekocht? En voor hoeveel heb jij ze gekocht? Nou dat waren ze dan voorlopig... Alvast bedankt!

Hey Sam,
Ik heb inderdaad de 26ste examen, volgende week dus al (vanavond mijn laatste deeltentamen :eek!:...)
De lessen krijgen wij in Utrecht, op de Kromhout Kazerne op hetzelfde terrein als het United World College. De boeken heb ik gewoon via internet besteld en waren volgens mij, inclusief de Binas, zo'n 180 euri.
Succes nog ermee!

EDIT @ Fukko: Ik doe zelf de VWO cursus, maar er zit inderdaad weing verschil tussen. Mensen die zich hebben ingeschreven voor Havo zitten gewoon bij ons in de klas, maar krijgen niet alle hoofdstukken op hun tentamen. Was jij nou van plan om Havo tentamen te doen aan het JBI? In dat geval kan ik er wel achter komen welke dingen je niet moet doen namelijk.
 
Ik heb een overzicht gekregen van het JBI welke paragrafen en evt. hoofdstukken ik niet hoef te maken. Maar ik moet elk hoofdstuk maken, maar mag een paar paragrafen overslaan. Ik was van plan het havo-tentamen te gaan doen, maar zit eigenlijk nog te twijfelen of ik niet net zo goed het vwo-tentamen kan gaan doen.
 
Als je de stof goed beheerst en je zeker bent van je zaak, ga dan lekker voor het vwo tentamen, staat naar mijn mening toch net wat beter. Veel verschil zit er echt niet tussen, maar een paar vragen in het hele tentamen. Wij mogen trouwens (misschien moet je even informeren of jij dat ook kan) lekker het vwo tentamen doen en later alsnog om laten rekenen naar een havo cijfer wat natuurlijk hoger uitvalt.
Ik had me in eerste instantie ook ingeschreven voor havo omdat ik dacht dat ik ongeloofelijk slecht was in natuurkunde. Bleek dus allemaal erg mee te vallen en haal prima cijfers op vwo niveau...
 
Back
Top