EHMZ - LIMC Is dat te doen?

Hij wilde graag dat we volgende keer met deze kist gaan :airforce:). Ik moet dan nog wel 8 slachtoffers zien te vinden die willen meebetalen...

Next time try Maybe Airlines :biertje:

Om dit soort MKB operaties betaalbaar te houden :), is een Silver Eagle P210 (FIKI) de ideale (reis)kist.
 
Géén airlines GBOF. Ik heb daar flink de balen van. En ik wil graag zelf vliegen. Idee van een King Air o.i.d. van Jaap lijkt me wel interessant. De NIC (P210) die op EHMZ staat is wellicht ook een optie, ik zag dat hij te koop stond. Deze eigenaar schijnt de PH-CMK te hebben, een nieuwe C206 i.p.v. de 210. Wel jammer, zelf had ik liever een 2e hands 210 als een nieuwe 206, maar smaken verschillen.
 
Last edited:
OK, daar gaat t`ie weer. De 3e keer dus.

Ik ben nu bezig met vliegplan voor te bereiden om weer naar Milaan te vliegen (half april). Ik heb gekozen voor LIMB (Bresso), het schijnt dat daar de oudste vliegclub van Italië huist. Ik ga met mijn eigen kist (nog steeds de N2024 dus). Ik zou eerst een aantal collega`s meenemen, maar die letten toch een beetje op de kleintjes nu:bwah:, dus ik kan geen TBM850 of King Air meer vullen...

Ik vroeg me nu nog even af of je in Italië Night VFR mag vliegen, maar dat weet hier misschien ook niemand? Dan kan ik wat langer blijven en op terugweg in Frankrijk een hotel pakken.

O ja. Vanmorgen nog wezen vliegen...


Afb1039.jpg

Afb1040.jpg
 
Last edited:
Mooie plaatjes :biertje:, hoe is de baan eigenlijk op EHMZ?

ps. begint bijna saai te worden :boring:, dat vliegen met die sneeuw....:D
 
Last edited:
Baan op EHMZ is lekker hard / bevroren. Scheelt weer schoonmaakwerk...

En Herbert, het zicht viel wel mee hoor. Het ziet er op de foto minder goed uit, maar ik ben natuurlijk niet zo goed voorzien als jij bent.
 
Ik vroeg me nu nog even af of je in Italië Night VFR mag vliegen, maar dat weet hier misschien ook niemand? Dan kan ik wat langer blijven en op terugweg in Frankrijk een hotel pakken.

Night VFR is toegestaan in Italië, alleen niet naar/vanaf elk veld. Je moet wel een vliegplan indienen. Ik heb geen VFR kaart van Italië, kan dus niet nakijken of er speciale night VFR corridors zijn op bepaalde routes. Heb het wel nog even nagekeken in Jeppesen VFR manual van Italië (of hoe heet de Bottlang ook weer tegenwoordig, heb hem zelf electronisch onder de naam JeppView), maar zie er ook niets over in staan. Alleen de eis van het vliegplan.
Ik zou je trouwens ten zeerste willen afraden om in niet al te bekend (laat staan bergachtig) terrein s'nachts VFR te vliegen.
Anyway, veel succes en plezier !
Hoop dat we hier binnenkort een verslag mogen lezen.
Groet,

Leon.
 
Vanuit Italië hebben ze ook al gereageerd, het kan inderdaad, maar dan niet vanaf elk veld. Ik ga dit nog uitzoeken, ligt allemaal aan de route natuurlijk (en dat hangt weer van het weer af).
 
JC,

Na de poging met jou is het gelukt met de C182, vandaar dat ik het nu met mijn C150 nog eens wil doen. Ik moet dit keer in Milaan wezen trouwens. Ik houd gewoon niet zo van reizen met airliners (sorry), vind met eigen vervoer reizen ook leuker.
 
Als ik kon kiezen tussen zelf gaan en met RYR wist ik het ook wel ;)
Suc6 met j voorbereidingen!
 
Als het weer een beetje meezit dan is het dinsdag morgen heel vroeg zover!

Ik heb gepland:

EHMZ - LFLH (Chalon Champforgeuil)
LFLH - LFNH (Carpentras)
LFNH - LIMB (Bresso)

Als het écht heel mooi weer wordt dannuh...






ga ik toch tussen de bergen door
 
Succes buurman! :p

Ga je alleen of heb je een vliegmaatje?
(of volle tanks?)

Helaas moet ikzelf werken...

Goed weer toegewenst!

Grtz VF
 
Back
Top