EHMZ - LIMC Is dat te doen?

Bovendien moet je in Italië nu een 'luxe' belasting betalen op je vliegtuig van 1,5 euro per kilo per jaar ( onder der 150 kg, boven de 1500 is het 2,5 euro voor alle kg's ) !

Goede keus dus om Italië te mijden ( zo raken ze alleen nog maar dieper in de shit, AVGAS is ook in Italië hevig belast.... :stapelge:

Dus Italië, Go Trans
 
Nah, ik ga niet met Trans. Vanaf hier is Milaan zo`n 8 uur rijden, dan schiet ik toch niets op met Trans? Eerst naar AMS rijden, daar wachten en al dat gedoe.

oostenrijk.jpg


Ik vind het met de auto ook heel erg leuk, heb het met de auto ook al een paar keer gedaan en ben dan gewoon niet zo afhankelijk van het weer. Als ik de tijd neem is het misschien ook wat veiliger als met het vliegtuig. Hier wat foto`s van vorig jaar april. Toen moest ik echter in Udine wezen, dat was vanaf Milaan nog zo`n 6 uur verder rijden.
 
Verstandige vrouw ;)

0063 KIAS in de Q corner op FL96,5 is ook niet alles.

Wordt een hoop keertjes heen en vliegen om die keuken op de plaats van bestemming te krijgen, of ga je voor de Ockels methode :biertje:

BTW een C150 Cargo Pod STC heb ik nog niet gevonden, trekhaak wel.
 
Há Leon, jij weet ook alles. Met de Trol haal ik `t niet in 8 uur hoor :), ik weet niet of ik daar mee wel door Milaan mee wil karren. Van de Caab is alles (tot op heden in elk geval) vervangbaar als er een schade komt. Bij de Trol is dat eigenlijk niet zo. Je bent al heel snel total loss als er wat is. Wat wel leuk is dat ik dan nóg meer wijn en prosciutto mee naar huis kan nemen :).

saab-95-v4.jpg
 
Van de Caab is alles (tot op heden in elk geval) vervangbaar als er een schade komt. Bij de Trol is dat eigenlijk niet zo. Je bent al heel snel total loss als er wat is.

Daar had ik inderdaad niet zo bij stil gestaan. Lijkt me wel helemaal te gek om een keer met zo een klassieker een grote trip naar het zuiden te maken. Lekker op het gemakkie, picknick mand achterin. Na de Belgische grens even volgooien bij Delhaize. Genieten man !
 
Daar had ik inderdaad niet zo bij stil gestaan. Lijkt me wel helemaal te gek om een keer met zo een klassieker een grote trip naar het zuiden te maken. Lekker op het gemakkie, picknick mand achterin. Na de Belgische grens even volgooien bij Delhaize. Genieten man !

Het lijkt mij ook heel leuk, gewoon relaxed en niet omdat je ergens heen moet (jakkeren is zonde voor zo`n auto vind ik). Liege-Rome-Liege is echt een beetje te duur (moet je `s googlen qua prijzen dan is Tecnam vliegen echt een beetje volks:) ). Met de Trol kan ik best wat meenemen, dus een jaar voorraad wijn achterin en zo :biertje:.

saab95-n2024.jpg


Nog even een plaatje van m`n oldtimers. Gek dat de Cessna nóg ouder is als de Trol hé. Zou je niet zeggen zo.
 
ff niet naar de :eek: (vraagprijs) kijken, maar als je van echt klassiek houdt, dan is DIT de ultime oplossing.
 
Je vindt het misschien gek maar ik heb best nagedacht over de nieuwe Terrafugia die ze in de states maken. Ik dacht dan te vliegen naar Lausanne en met de auto verder te rijden. Maar je bent dan volgens mij echt doodsbenauwd als je moet fileparkeren in Milaan (of wat voor andere stad ook). Je zet toch je vliegtuig gewoon op straat, iedereen kan er aan zitten met z`n tengeltjes. Lijkt mij niet zo`n lekker idee.

Je moet je gewone auto er nog steeds naast houden (vakantie etc), dus qua besparing lost het ook niets op.

Terrafugia_Takeoff_flying_car_transition.jpg


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aeQL-dUjlOg

Enne, eerst dat gedoe met die brevetten opgelost hebben hé GBOF, zolang dat niet opgelost is ben ik uiterst voorzichtig met vliegtuigen bijkopen. Voor `t zelfde geld mag je straks totaal niet meer N-reg vliegen als PPL-er hier.
 
Last edited:
Back
Top