EHMZ - LIMC Is dat te doen?

Neen, A.H. Beekmans is een natuurpersoon en woont in Gemert.

Zelfde eigenaar/adres als PH-BSX.
 
N2024,

Neen heb je en ja kun je krijgen.

Oftewel, nooit geschoten is mis geschoten.
 
GBOF hoe is het trouwens met je? Een poosje stil geweest op het forum...

Onderbloeddruk niet goed (ruim boven de 100) m.a.w. aan de Betablokkers, veel last van myoklonieën en aan een nieuw combo medicijn (pijn en vitaliteit).

Maar we blijven lachen :biertje:
 
Last edited:
@GBOF Wanneer kom je een keer naar EHMZ?

Ik herinner me dat N2024 je al eens uitgenodigd heeft,
moet ie je maar es ophalen!

Maken we er een sessie hangar-flying van!
Incl. evaluatie EHMZ-LIMC om maar even in de thread te blijven..
Wordt weer mooi weer dus wellicht incl. BBQ en :biertje:

Ennu wat betreft dat advies over de 210...
Kijk maar naar de post van 11-04-2006, 14:00 in deze thread! :D
337 is natuurlijk ook geweldig, vind ik.

Maar je ziet het vaak de C210P voor zakentrips en ook een performance die
goed is, (dankzij de T).
Gebruikte zelf de N2037S, (C210 turbocharged in Kortrijk) jaren terug, maar helaas is die niet meer te huur, begreep ik.


GRtz VF
 
Wat zijn myoklonieën dan eigenlijk?

Ongewilde, oncontroleerbare, plotselinge, rukachtige spiersamentrekkingen van de benen of voeten.

@VanFan,

:biertje: en BBQ gaan wij zeker doen ;)

Ergens in de zomer, juli of augustus?
 
Ehm, blij dat je weer terug bent in NL

- Cirrus gerbruikt Avidyne PFD / MFD ( geen G1000 van Garmin )

- Cirrus is niet geschikt voor het vliegen in icing conditions !!! Stikt veboden.

- Zit geen ontwerpfout in het neuswiel, je bedoeld dat of een AD niet opgevolgd is of dat het wiel niet 'getorqued' is ( free castering neuswiel) en je dan een soort 'shimmy' krijgt in de lucht ....

- Cirrus is alleen te vliegen met of een ingebouwd zuurstof systeem ( met STC ) of met een , bij Cirrus verkrijgbare zuurstoffles die approved is. Andere flessen zijn niet approved.

F.
 
Ehm, blij dat je weer terug bent in NL

- Cirrus gerbruikt Avidyne PFD / MFD ( geen G1000 van Garmin )

- Cirrus is niet geschikt voor het vliegen in icing conditions !!! Stikt veboden.

- Zit geen ontwerpfout in het neuswiel, je bedoeld dat of een AD niet opgevolgd is of dat het wiel niet 'getorqued' is ( free castering neuswiel) en je dan een soort 'shimmy' krijgt in de lucht ....

- Cirrus is alleen te vliegen met of een ingebouwd zuurstof systeem ( met STC ) of met een , bij Cirrus verkrijgbare zuurstoffles die approved is. Andere flessen zijn niet approved.

F.

Beste FlyEye,

- Over Garmin/Avidyne maakt me niet zo uit. Ik vond de glazen cockpit i.i.g. niet zo`n zwaar obstakel.

- Icing conditions waren verwacht in een beperkt deel van de descent. Dus niet tijdens kruisvlucht (het was gewoon stralend mooi weer zodat we ongestoord konden klimmen).

- Volgens de beheerder zat er een soort ontwerpfout in. Maakt mij verder niet uit maar dit was de 2e Cirrus waarbij het was gebeurd.

- Kun je dan geen eigen portable zuurstoffles meenemen?

Bedankt!


Rudy
 
Kun je dan geen eigen portable zuurstoffles meenemen?

@Rudy,

Natuurlijk wel.

Zie: Link of Link

De inhoud van de bottle moet wel aviation grade O2 zijn :)

Ten aanzien van Icing is het wel aardig om je eens te verdiepen in Collection efficiency and ice accretion (Ice Collection Efficiency).

Je zult er snel achterkomen dat b.v. een Mooney, C210 en metname een Tüpperware Cirrus zeer snel ijs opbouwen en (vervolgens) uit de lucht flikkeren :niet_bli:
 
Beste Rudy,

- Als je in 'forcasted icing conditions' komt met de Cirrus, dan is het mis, oa verzekeraar keert dan niet uit en dan komt de eigenaar bij de pilot in command met de rekening. ( is laatst nog een Delta piloot die de chute trok vanwege ijs z'n ATPL, en dus z'n baan, kwijt geraakt.

- Voor de ontwerpfout van de voorpoot is een AD geweest, die moet natuurlijk wel goed uitgevoerd worden. Bij mijn toestel kwam er toen ook uit dat de lagers niet goed meer waren, en dat is natuurlijk ook vervangen geblazen. Verder shimmy bij verkeerde torque.

- Cirrus kent alleen 'approved' cylinders van bepaald merk, type en grootte. Je kunt dus geen eigen zuurstof fles zomaar meenemen, want GBoF die jij in je link noemt mogen niet geinstalleerd worden voor gebruik boven de 12500 ft ....
 
Beste Rudy,

- Als je in 'forcasted icing conditions' komt met de Cirrus, dan is het mis, oa verzekeraar keert dan niet uit en dan komt de eigenaar bij de pilot in command met de rekening. ( is laatst nog een Delta piloot die de chute trok vanwege ijs z'n ATPL, en dus z'n baan, kwijt geraakt.

- Voor de ontwerpfout van de voorpoot is een AD geweest, die moet natuurlijk wel goed uitgevoerd worden. Bij mijn toestel kwam er toen ook uit dat de lagers niet goed meer waren, en dat is natuurlijk ook vervangen geblazen. Verder shimmy bij verkeerde torque.

- Cirrus kent alleen 'approved' cylinders van bepaald merk, type en grootte. Je kunt dus geen eigen zuurstof fles zomaar meenemen, want GBoF die jij in je link noemt mogen niet geinstalleerd worden voor gebruik boven de 12500 ft ....

Bedankt voor de tips! Dus eigenlijk als ik het goed begrijp is de Cirrus niet geschikt voor dit soort tochten. Vlucht op 17.000ft tussen Nederland en Italië betekent meerdere uren met zuurstof wat niet kan met de standaard hoeveelheid. Het zou enkel dus kunnen met tussenlandingen. Jammer. Ik zal nog maar eens met Leo gaan overleggen voor alternatieven. Ook is de eigenaar van deze Cirrus bezig met een aanvullende kist, wellicht dat deze ook in de verhuur komt en meer geschikt zal wezen.
 
Dus eigenlijk als ik het goed begrijp is de Cirrus niet geschikt voor dit soort tochten. Vlucht op 17.000ft tussen Nederland en Italië betekent meerdere uren met zuurstof wat niet kan met de standaard hoeveelheid.

Dit soort tochten kan prima met een Cirrus, je moet alleen rekening houden met de beperkingen: een Cirrus is niet FIKI, dus icing is no-go (zoals ik al eerder zei en ook FlyEye & GBoF nogmaals onderstrepen). De hele tocht zuurstof op FL170 gaat ook niet (met pax), maar je hoeft niet de hele tocht op FL170 te vliegen...

Een Cirrus blijft een non-FIKI SEP, dat kan en mag je niet vergelijken met een airliner. Als je de inzetbaarheid van een airliner wilt, dan zul je een heel stuk dieper in de buidel moeten tasten.

Als de eigenaar van de Cirrus bezig is met een andere kist zal deze vergelijkbare beperkingen hebben, of een heeeel ander prijskaartje... Slecht weinigen SEP's zijn FIKI (en zelfs dan alleen light icing approved), het blijft Single Engine en in het algemeen geen drukcabine...

Volgende keer dan toch maar met een Sceneca oid?
 
@Rudy,

Zoals eerder aangegeven zijn de P210 (FIKI), T210 (FIKI) of nog beter de Silver Eagle (turbine P210) de ideale (low cost) zakenkisten.

Als privè zakenvlieger zou mijn Single Engine Piston (non pressurized) verlanglijstje er als volgt uit (kunnen) zien:
1. RC 115TC FIKI
2. BE36TC FIKI
3. T210 FIKI

@TMG,
In een PA34 (1999kg MTOW) zit je ook aan de O2 bottle, heeft een (te) beperkte payload en is (te) langzaam :bwah:

Opm. in een BE36 (IO550 non Turbo) vloog ik onder de FL130 de PA34's riant voorbij :cool:

Nu heb ik aardig wat PA34 uren, maar zou voor zo'n trip toch voor een Single Engine P210 (FIKI) of T210 (FIKI) kiezen.

Reden: Speed en payload.

De eerste (light gewicht) Twin die m.i. voor dit soort (zakentrips) in aanmerking komt is de Baron 58TC of T310R. Nadeel: Airway € charges :bwah:
 
Last edited:
@FlyEye,

Great for pilots who often rent airplanes or use club aircraft without built-in systems

Ik zie niet in, waarom het meenemen van supplemental portable aviation grade O2 flessen, onder FAA Part. 91 NIET is toegestaan!

Theorie

Persoonlijk, had ik m.b.t. deze trip NOOIT voor een (Tüpperware) Cirrus gekozen.
 
@FlyEye,



Ik zie niet in, waarom het meenemen van supplemental portable aviation grade O2 flessen, onder FAA Part. 91 NIET is toegestaan!

Theorie

Persoonlijk, had ik m.b.t. deze trip NOOIT voor een (Tüpperware) Cirrus gekozen.

Leuke reacties allemaal. De Cirrus kon ik huren op Rotterdam, de andere kisten ben ik nog niet tegengekomen in de verhuur. Ik ben dus nog op zoek.

Hele reis op FL170 was ook niet mijn idee maar dat van ATC, dus hier kon ik ook niets aan veranderen. In Frankrijk namen ze de telefoon trouwens niet op toen we hier overleg over wilden hebben.

Ik begrijp net als GBOF ook niet waarom je niet zelf nog extra supplemental portable zuurstof mee mag nemen. Maar dat overleg ik wel met Leo.

Bedankt voor de tips!
 
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de flow rate van de zuurstof. Hou er rekening mee dat deze veel hoger moet zijn dan op de grond. De medische zuurstof die wij aan boord hebben kunnen 4 liter per minuut geven. Dit is veel meer dan op de grond nodig is.

Bovendien moet bijna alles wat in vliegtuigen gebruikt wordt gecertificeerd zijn.
 
Back
Top