*** De Vlieger vraagt om surseance ***

Status
Not open for further replies.
NOS

NOS

AMSTERDAM Erik de Vlieger heeft zich
geheel teruggetrokken uit de Imcagroep,
waarin zijn vastgoedactiviteiten zijn
samengebracht.De Vlieger had zich al
teruggtrokken uit het dagelijks bestuur
en is nu ook geen grootaandeelhouder
meer.

Het bestuur van Imca heeft een
meerderheidsbelang in de onderneming
verworven.De Vlieger heeft nu een
minderheidsbelang dat is ondergebracht
in een onafhankelijke stichting.

Onlangs kondigde De Vlieger aan dat hij
stopt als ondernemer,omdat het plezier
in het ondernemen hem was vergaan door
allerlei affaires en verdachtmakingen.
 
Beste Pantryman:
Kunnen de Exel vliegers niet net als de KLM vliegers toendertijd van plan waren de zaak overnemen?

twee punten:

een:
een goede slager is geen goede groenteman:radar:
een vastgoed man is geen goede luchtvaartman :rolleyes:
een piloot is geen manager..

twee :
Als je goed geld of goed personeel naar een slechte tent stuurt (waar uitgaven groter zijn dan inkomsten) blijft het nog steeds verliesgevend...

Niet doen dus!
 
edv weg uit IMCA???

Logisch. Voorwaardelijk voor een bankroet van de eag. anders gaat de IMCA mee.
Wellicht dat de BV van de holding cq bv-structuur aangepast is zodat er zelfs geen juridische banden meer zijn.
Lekker gemakkelijk, bankroet zonder terug te vallen op assets van de imca (jammer voor de schuldeisers).
 
observer said:

een piloot is geen manager..

Wel eens van CRM gehoord? Een piloot is juist een manager. Het gebrek aan goede managementkwaliteiten zorgt voor klappers à la Tenerife.

Maar verder ben ik het wel met je eens.
 
76 er mee eens maar ik bedoel people manager / finacieel manger / commercieel manager of process manager (=piloot in mijn optiek) zijn verschillende functie zoals H P en EdV uitvinden...
 
Als vlieger ben je niet alleen maar procesmanager maar daarnaast wel degelijk ook peoplemanager. Weliswaar van een kleiner team, maar het principe blijft hetzelfde.

Een beter voorbeeld zou zijn:

een piloot is geen ondernemer..

mvg, 76

(wel leerzaam voor Erik en Harm, zo'n CRM cursus)
 
Re: TUI en Cook worden wakker

Re: TUI en Cook worden wakker

76-er said:
Reisorganisaties anticiperen op bankroet EAG
Een zegsman van TUI (bekend van onder meer Arke, Holland International en Kras) stelt dat er op het moment wordt gewerkt aan het regelen van ’back-up’, die kan worden ingezet als Exel stopt met vliegen.
"Op dit moment vliegen ze nog en komen ze hun verplichtingen na", zei een woordvoerster van Thomas Cook dinsdag. Deze organisatie is echter ook al bezig met het regelen van vliegtuigen, die kunnen worden ingezet bij een bankroet van EAG.

Ik mag hopen dat de touroperrators een hele vette rekening gepresenteerd krijgen!!!gelijk hun winsten weg!!!

dat zal ze leren!!!!
 
PHEHEH said:
edv weg uit IMCA???

Logisch. Voorwaardelijk voor een bankroet van de eag. anders gaat de IMCA mee.
Wellicht dat de BV van de holding cq bv-structuur aangepast is zodat er zelfs geen juridische banden meer zijn.
Lekker gemakkelijk, bankroet zonder terug te vallen op assets van de imca (jammer voor de schuldeisers).

dit werd ook in het FD geschreven........maw, er wordt druk gewerkt aan een spectaculair einde aan deze soap.
 
Na gister Erik's stem te hebben gehoord op RTLZ denk ik idd dat voor hem alle hulp te laat komt. Die is écht ver heen.
 
Sorry dat ik een beetje off topic ga, maar aangezien ik een uurtje of twee van de NLse grens woon, vraag ik mij af hoe tegen deze soap wordt aangekeken door oa de gewone man (en vrouw) in NL, krijgen jullie van familie en vrienden hier nog vragen / opmerkingen over, maw "leeft het een beetje"? of is het puur iets voor het vliegende deel van de bevolking?
 
kwestie van tijd...

kwestie van tijd...

Met dutchbird waren er geen pax gestrand en kon men de vluchten snel overboeken naar hv/mp. Met de ica wordt het een ander verhaal. Achter de schermen zijn de to drukdoende naar alternatieven uit te kijken. Er moet nu gewoon cash betaald worden. Als er ergens een toestel aan de ketting gelegd wordt, gaat het hard. Hoe heeft het zover kunnen komen.....? TO willen voor zo goedkoop mogelijk pax van A naar B vliegen, tegen een zo laag mogelijke stoelprijs...
 
Imca en De Vlieger definitief uit elkaar

Imca en De Vlieger definitief uit elkaar

AMSTERDAM (ANP) - Erik de Vlieger heeft definitief afstand genomen van de Imca Group, waartoe vooral vastgoedactiviteiten behoren.
De Amsterdamse ondernemer had zich al teruggetrokken uit het dagelijks bestuur, maar heeft nu ook als aandeelhouder geen betrokkenheid meer bij het bedrijf. Dat heeft Imca dinsdag bekendgemaakt.
Het bestuur van Imca heeft een meerderheidsbelang in de onderneming verworven. De Vlieger heeft nu een minderheidsbelang, dat is ondergebracht in een onafhankelijke stichting. Daarmee is hij een aandeelhouder op afstand geworden en heeft hij geen invloed meer op de dagelijkse gang van zaken bij Imca.
De Vlieger kondigde medio januari aan te stoppen als ondernemer, omdat hij zakendoen niet langer leuk vindt. Hij wil uit al zijn bedrijven stappen, waaronder de Imca Group, zijn media-onderneming en de luchtvaartcombinatie ExelAviationGroup (EAG).
Desondanks moest hij dinsdag naar het kantoor van EAG. Een dag eerder was interim-directeur Bart Drechsel opgestapt wegens een conflict met De Vlieger. Omdat de Amsterdammer statutair directeur van het luchtvaartbedrijf is, heeft hij de leiding op zich genomen. EAG zit momenteel in zwaar weer en vraagt waarschijnlijk binnenkort surseance aan.
 
I guess I won't have to worry about this anymore!

I guess I won't have to worry about this anymore!

jetjock said:
19of77, if you don't like the company, get out and don't let the door hit you on your way out

Thanks for the advice - perhaps you should have taken it as well.

Good luck to you and your fellow EAG employees - get yourselves a good lawyer.
 
er schijnt vanmiddag een personeelsbijeenkomst te zijn. eindelijk wordt het personeel eens geinformeerd door betrokkenen....
 
Air Exel is history

Air Exel is history

Van Luchtvaartnieuws:

Air Exel staakt alle vluchten; schuldeisers dreigen met faillissement

01-02-2005

DRIEBERGEN - Alle vluchten van Air Exel zijn sinds vandaag gestaakt. De reden is dat verschillende bedrijven met een faillissementsaanvraag voor het EAG-dochterbedrijf dreigen, zo melden diverse media. Het gaat onder meer om luchtvaartmaatschappij Denim Air, dat ook in december al om dezelfde reden naar de rechtbank in Maastricht stapte. Toen werd de faillissementsaanvraag voortijdig ingetrokken.

Volgens RTL Z heeft ook Eindhoven Airport zich bij het rijtje schuldeisers geschaard. De Exel-vluchten vanaf Eindhoven, waarvandaan naar Londen en Parijs wordt gevlogen, zijn net als eind vorige week geannuleerd. Ook de twee AlsaceExel-vluchten tussen Amsterdam en Straatsburg gaan niet door. De vluchten tussen Schiphol en Maastricht worden sinds vanochtend door de KLM zelf uitgevoerd.
 
capt. Kebab said:
Denk je dat er nog hoop is voor zulke figuren?


Even kijken: E

Eerst was de luchtvaart geen droom, toen opeens weer wel. Cohen wilde niets voor hem doen, dus wilde hij wel burgemeester van Amsterdam worden. Toen mocht hij de lik in (volgens hem onschuldig nel als de meeste gedetineerden) Nu wil hij wel weer minister van justitie worden. Eerst staat hij in de quote (130 miljoen ofzo) nu weer vraagt hij een uitkering aan. Eerst stopte hij als ondernemer, nu opeens komt die weer op zijn werk. En o ja justitie heeft een complot tegen hem.

Ik denk niet dat je familie van Freud hoeft te zijn om te zien wat hier aan de hand is.

E heeft last van schizofrene waanbeelden. Ieder klein kind adoreert de dominante krachten in zijn/haar jeugd (vaders, strenge schoolmeesters etc.) E is niet verder in zijn emotionele ontwikkeling gekomen dan deze kinderen, Hij wil net als alle kinderen op de kleuterschool het meeste hebben. Een liegen, ach dat doen we allemaal op die geestelijke leeftijd.
Ergo, van E kunnen de psychologen helaas niets meer leren wel is e een mooi voorbeeld voor deze geestensziektnen

Beste E beterschap!

psycho dodo
 
'Faillissementsaanvraag Air Exel ingetrokken' -DFT.NL. ??

'Faillissementsaanvraag Air Exel ingetrokken' -DFT.NL. ??

'Faillissementsaanvraag Air Exel ingetrokken'
www.DFT.nl

EINDHOVEN (ANP) - De schuldeisers hebben de faillissementsaanvraag voor Air Exel ingetrokken. De luchtvaartmaatschappij is een afbetalingsregeling overeengekomen, zei commercieel directeur P. Janmaat van de onderneming dinsdagavond. Hij verwacht dat Air Exel woensdag zijn vluchten hervat.
Air Exel is onderdeel van de luchtvaartgroep EAG van Erik de Vlieger. Een van de schuldeisers, Denim Air in Eindhoven, kreeg nog 120.000 euro van het bedrijf. Denim-directeur L. Jansson zei eerder dinsdag geen hoop te hebben dat De Vlieger binnenkort over de brug zou komen. Ook Eindhoven Airport krijgt nog een aanzienlijk bedrag van Air Exel.
De onderneming praat met twee potentiële investeerders over een financiële injectie. "Op deze kwakkelende manier kunnen we niet verder gaan", zei Janmaat. Woensdag komt hij met meer informatie over de toekomst van Air Exel.
De problemen bij het bedrijf werden dinsdag zo nijpend dat alle vluchten vanaf Eindhoven Airport en het vliegveld van Maastricht werden geannuleerd. KLM Cityhopper nam de vluchten vanaf Maastricht naar Amsterdam over.
Het noodlijdende Air Exel moest vorige week ook al de vluchten van en naar Eindhoven schrappen. De luchthaven weigerde de maatschappij toegang wegens een forse betalingsachterstand. Nadat het een afbetalingsregeling had getroffen, kon Air Exel tijdelijk op de luchthaven vliegen. Het bedrijf voerde onder meer vluchten uit naar Parijs en Londen.
Ook het moederbedrijf EAG (ExelAviationGroup) zit in grote problemen. Binnenkort wordt waarschijnlijk surseance aangevraagd. Tijdelijk directeur Bart Drechsel stapte maandag op wegens een conflict met De Vlieger. De Amsterdamse zakenman moet de luchtvaartgroep nu zelf leiden.
Volgens Harm Prins, oud-topman van EAG, is KLM mede schuldig aan de financiële perikelen. In een contract dat KLM en de Exel-groep in 2003 sloten, staat dat EAG een nieuwe luchtvaartmaatschappij op de Antillen zou oprichten. Volgens Prins bepaalt de overeenkomst dat KLM de aanloopverliezen van ongeveer 12 miljoen euro deels op zich zou nemen. Deze maatschappij heeft dat echter niet gedaan en Prins spreekt van contractbreuk.
KLM stelt dat er inderdaad een contract met EAG is gesloten. Van een verplichting tot overname van de schulden is echter geen sprake, zo zei een woordvoerder. KLM onderzoekt momenteel de mogelijkheden om op de Antillen een betrouwbare luchtvaartmaatschappij op te zetten. Samenwerking met de Exel-groep behoort nog tot de mogelijkheden.
 
Re: kwestie van tijd...

Re: kwestie van tijd...

hollandwing said:
Als er ergens een toestel aan de ketting gelegd wordt, gaat het hard.

Schuldeisers van Air Exel kunnen de 767 toestellen niet aan de ketting leggen, dat kunnen alleen SAS en ILFC. SAS wordt 3 maanden vooruit betaald en, voor zover ik kan nagaan, is er bij SAS nog geen achterstand. SAS kennende hadden ze anders allang de toestellen 'opgehaald'. Contract details van ILFC ken ik niet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top