*** De Vlieger vraagt om surseance ***

Status
Not open for further replies.
Salaris januari

Salaris januari

De medewerkers van EQM te eindhoven hebben GEEN loon ontvangen deze maand. Een hoop gelul doet de ronde dat er 50% zou zijn betaald maar daar is dus niets van waar. Exel Technics schiphol>betaald Air Exel>50%betaald EQM>mag weer eens achter aan sluiten en hopen dat ze nog wat geld zien.
Oja, p.s. Onze pensioen premie van 2003 en 2004, wel ingehouden, nooit afgedragen aan het PME.
Sorry maar ik wordt er kots misselijk van als ik mensen als EdV en HP hoor praten over morele plicht en nog meer van dat soort zaken waarvan ze de betekenis nog nieteens hebben opgezocht in de dikke van Dale.

Jeroen.
 
Last edited:
Het gaat maar om één ding. Eigen hachje redden.
Financieel redden wat er te redden valt. Beetje het eea doorsluizen van de ene BV naar de andere. Wat assets wegzetten. En dan de stekker eruit.

Echter 1 verschil met voorheen. Iedereen zit er bovenop nu. Justitie, pers, belasting, schuldeisers.
 
Het zou fijn zijn als de IVW er ook eens bovenop ging zitten.
Hallo, wakker worden daar in Hoofddorp! Of krijg je een AOC tegenwoordig al bij de AH bij aankoop van 3 pakken koffie.
 
hollandwing said:
Salarissen bij xl zijn voor de helft betaald, omdat het geld op was/is...... En eag lijkt hp weer in de armen gesloten te hebben...

staat gewoon op de rekening dus weet niet waar jij je info vandaan haalt?:confused:
 
Wie zijn de 2 investeerders?

Wie zijn de 2 investeerders?

Er wordt gesproken over 2 mogelijke investeerders in de EAG. Toevallig toch niet TUI en TC?
 
denk niet dat daar duidelijkheid over gegeven gaat worden. Heb gehoord dat het meer waren, maar dan voor de verschillende bedrijven binnen de club
 
nu.nl:

nu.nl:

Schuldeisers: Air Exel failliet verklaren

Uitgegeven: 1 februari 2005 10:15
Laatst gewijzigd: 1 februari 2005 11:08

EINDHOVEN - Een aantal schuldeisers dient zeer waarschijnlijk woensdagmorgen een faillissementsaanvraag tegen Air Exel in. Deze luchtvaartmaatschappij is onderdeel van de luchtvaartgroep EAG van Erik de Vlieger.

Een van de schuldeisers is Denim Air in Eindhoven. Air Exel moet nog 120.000 euro aan achterstallige rekeningen betalen. Denim-directeur L. Jansson zei dinsdag geen hoop te hebben dat De Vlieger binnenkort over de brug komt. Ook Eindhoven Airport heeft zich achter de faillissementsaanvraag geschaard.

Het noodlijdende Air Exel moest vorige week de vluchten van en naar Eindhoven schrappen. Het vliegveld weigerde de maatschappij toegang wegens een forse betalingsachterstand. Na een afbetalingsregeling te hebben getroffen, vliegt Air Exel nu wel weer op de luchthaven.

Ook het moederbedrijf EAG zit in grote problemen. Binnenkort wordt waarschijnlijk surseance aangevraagd. Tijdelijk directeur Bart Drechsel stapte maandag op wegens een conflict met De Vlieger. De Amsterdamse zakenman moet de luchtvaartgroep nu zelf leiden.

Volgens Harm Prins, oud-topman van EAG, is KLM mede schuldig aan de financiële perikelen. In een in 2003 gesloten contract tussen KLM en de Exel-groep staat dat EAG een nieuwe luchtvaartmaatschappij op de Antillen zou oprichten. Volgens Prins bepaalt de overeenkomst dat KLM de aanloopverliezen van ongeveer 12 miljoen euro deels op zich zou nemen. Deze maatschappij heeft dat echter niet gedaan en Prins spreekt van contractbreuk.

KLM stelt dat er inderdaad een contract met EAG is afgesloten. Van een verplichting tot overname van de schulden is echter geen sprake, zo zei een woordvoerder. KLM onderzoekt momenteel de mogelijkheden om op de Antillen een betrouwbare luchtvaartmaatschappij op te zetten. Samenwerking met de Exel-groep behoort nog tot de mogelijkheden.
 
jetjock said:
staat gewoon op de rekening dus weet niet waar jij je info vandaan haalt?:confused:
Net op tijd dan, zie bericht over faillissementsaanvraag tegen Air Exel.
Sterkte aan alle EAG-ers.:( (behalve die ene dan)
 
Hoorde gisteravond op SPL delivery al de controller tegen een Exel vlucht zeggen "Departure is not authorized! Contact company, succes jongens!" Of het Air Exel was of HollandExel, ik weet het niet, de frequentie stond op de achtergrond aan tijdens de preflight, dus ik zat maar met een kwart oor te luisteren.

Onze gate agent had daarvoor een Air Exel vlucht afgehandeld die niet mocht vertrekken totdat iemand uit Maastricht was gekomen om de zaakjes te betalen, en is uiteindelijk met een paar uur vertraging alsnog vertrokken. Heel triest.
 
Erikje staat weer in de winkel lees ik. Wat denk hij wel, dat het een groentewinkel is ofzo? Nee, dat wekt lekker veel vertrouwen bij de TO. Ik zou ook vaak Harm Prins weer de straat op sturen om de media te woord te staan. Heeft hij nou helemaal niets geleerd? Prutser. Prutser. Prutser.

Waar zijn trouwens al die EdV loverboys? Ik hoor graag hoe iedereen het hier "weer" bij het verkeerde eind heeft !!
 
LUCHTVAARTNIEUWS

LUCHTVAARTNIEUWS

AMSTERDAM - Luchtvaartjournalist Arnold Burlage analyseert vanochtend (1 februari) in de Financiële Telegraaf dat er meer oorzaken zijn voor de wankele financiële positie van de ExelAviationGroup, dan alleen Erik de Vlieger - de grondlegger van het imperium - wil doen geloven. Volgens de Telegraaf-journalist kan niet alleen de schuld aan justitie en de KLM worden gegeven.

De Vlieger verwisselt daarbij oorzaak en gevolg, zo schrijft de luchtvaartjournalist: “Het permanente geldtekort heeft meerdere, en complexere oorzaken dan de strijd met justitie. De Vlieger groeide te snel in te veel landen, waardoor Exel al snel onbeheersbaar werd. Bovendien laadde hij de verdenking op zich van witwaspraktijken, afpersing en bedreigingen.”

De grote reisconcerns schreeuwen intussen om rust en zekerheid voor hun klanten, die met boeken pas op de plaats maken. Arnold Burlage: “Het blijft een raadsel dat reisbedrijven met zulke grote namen als Holland International, Kras Reizen, Arke en Neckermann zo’n avontuur voor zeker 300.000 vakantiegangers zijn aangegaan. Want de nieuwe prijsvechter moet haar bestaansrecht nog bewijzen. Bij die reissector berust dus een grote verantwoordelijkheid als het misgaat.”

Ook de overheid gaat niet vrijuit, volgens de luchtvaartjournalist van het ochtendblad: “Jan en alleman kan zonder al te strenge controle een luchtvaartmaatschappij beginnen. Vaak gaat het om eendagsvliegen. Uitzonderingen waren Albert Plesman (grondlegger van de KLM), Martin Schröder (Martinair), samen met zijn aartsrivaal John Block (Transavia) en ook de meer onzichtbare Bob Schreiner. Zij maakten Nederland tot pionier in de internationale luchtvaartwereld. Met strengere regels en beter toezicht in Den Haag kan dat zo blijven”.
 
Management buy-out?

Als de vlieger echt door zijn geld zit moet het toch mogelijk zijn om een vijandig bod te doen en (grond)bazen daar te vervangen door heldere, slimme mensen?
Kunnen de Exel vliegers niet net als de KLM vliegers toendertijd van plan waren de zaak overnemen?
En ik vind het een sterk verhaal dat door dat lompe interview in de Telegraaf twee investeerders zich terugtrekken.
Als je wilde investeren had je dat al ingecalculeerd, dat er zulke losse flodders zouden kunnen worden afgevuurd.

Klinkt als continu hoog spel van de EAG top zoals al die tijd is gezegd..
Klinkt als Vitesse en mysterieuze investeerders...


Sterkte aan alle Exel mensen!
 
Exel is sinds de oprichting het douche putje van de Nederlandse luchtvaart geweest. Afbreken die tent en eens en voor altijd goed sanitaire instaleren!!
 
A.Schicklgruber said:
Exel is sinds de oprichting het douche putje van de Nederlandse luchtvaart geweest. Afbreken die tent en eens en voor altijd goed sanitaire instaleren!!

Nee dit is weer een slimme, goed onderbouwde en intelligente uitspraak.
 
@doucheputje

@doucheputje

Klopt wel een beetje: Heb je het echt overal geprobeerd, maar is het niets geworden, dan kom je vanzelf bij Exel terecht. Met name als leidinggevende. Je enige houvast daar is een of andere losgeslagen schaamhaar waar je jezelf misschien mee kunt redden, maar anders spoel je mee in het riool dan uitkomt in de EAG zee of het IMCA meer.

Overigens, wordt nog interessanter dan het al was. Lees net dat IMCA en de Vlieger definitief uit elkaar zijn, maar ben benieuwd hoe dan de zekerstellingen uit EAG nog zijn geregeld. Als je überhaupt over zekerstelling en EAG in één zin kunt spreken:D :D
 
TUI en Cook worden wakker

TUI en Cook worden wakker

Reisorganisaties anticiperen op bankroet EAG


RIJSWIJK (ANP) - De reisorganisaties TUI en Thomas Cook zijn deze dagen druk bezig met het regelen van vervangende vliegtuigen voor het geval dat de ExelAviationGroup niet meer kan voldoen aan haar verplichtingen.
EAG, een bedrijf van de Amsterdamse ondernemer Erik de Vlieger, zit op het moment in zwaar weer en vraagt waarschijnlijk binnenkort surseance aan.
Wekelijks vliegen ongeveer 2000 klanten van TUI en Thomas Cook met vliegtuigen van Exel naar hun vakantiebestemming. Een zegsman van TUI (bekend van onder meer Arke, Holland International en Kras) stelt dat er op het moment wordt gewerkt aan het regelen van ’back-up’, die kan worden ingezet als Exel stopt met vliegen.
"Op dit moment vliegen ze nog en komen ze hun verplichtingen na", zei een woordvoerster van Thomas Cook dinsdag. Deze organisatie is echter ook al bezig met het regelen van vliegtuigen, die kunnen worden ingezet bij een bankroet van EAG.


zojuist verschenen op DFT.nl

Zouden ze soms een beetje te veel lastige vragen krijgen aan de balie van het reisburo?
 
Reisorganisaties anticiperen op bankroet EAG


RIJSWIJK (ANP) - De reisorganisaties TUI en Thomas Cook zijn deze dagen druk bezig met het regelen van vervangende vliegtuigen voor het geval dat de ExelAviationGroup niet meer kan voldoen aan haar verplichtingen.
EAG, een bedrijf van de Amsterdamse ondernemer Erik de Vlieger, zit op het moment in zwaar weer en vraagt waarschijnlijk binnenkort surseance aan.
Wekelijks vliegen ongeveer 2000 klanten van TUI en Thomas Cook met vliegtuigen van Exel naar hun vakantiebestemming. Een zegsman van TUI (bekend van onder meer Arke, Holland International en Kras) stelt dat er op het moment wordt gewerkt aan het regelen van ’back-up’, die kan worden ingezet als Exel stopt met vliegen.
"Op dit moment vliegen ze nog en komen ze hun verplichtingen na", zei een woordvoerster van Thomas Cook dinsdag. Deze organisatie is echter ook al bezig met het regelen van vliegtuigen, die kunnen worden ingezet bij een bankroet van EAG.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top