*** De Vlieger vraagt om surseance ***

Status
Not open for further replies.
Zinkend?

Zinkend?

Parool 21-1:
Parool 21-1: De nieuwe directeur van Exel, oud-KLM-manager Bart Drechsel, is volgens Istha 'de puinhoop' aan het opruimen, die de voormalige partner van De Vlieger, Harm Prins bij het luchtvaartbedrijf achterliet

Was de puinhoop dan zo klein :D


Als interimmer zal hij waarschijnlijk zijn eigen facturen nog snel betaald hebben. :p:
 
Dus Drechsel stapt na drie weken "trouwe" dienst alweer op? Zal toch niet dat Harmpje P. per direct weer als directeur naar voren wordt geschoven?
 
Ik begrijp niet als je zoveel geld te besteden hebt als Erik de Vlieger dat je dan een surseance moet aanvragen ivm met een schuld van 12 miljoen.
 
Ik denk dat EdV geen ene rooie rot cent heeft. Ik denk dat hij ons allemaal in de luren heeft gelegd. Hij heeft de perfecte media manipulatie techniek toegepast: iedereen denkt dat hij steenrijk is terwijl alles vast zit in pandjes met torenhoge hypotheken (sommigen misschien wel een paar keer ver-hypotheekeert) en kortlopende leningen. Die arme vent heeft geen ene ruk. Hij speelt de grote jongen maar ondertussen zit alles in risicovolle beleggingen en soms loopt dat fout af. Zoals nu het geval.

Volgens mij is de IMCA niet blij. Volgens mij staan een aantal panden van de IMCA 'garant' voor HXL. Als schuldeisers de garanties gaan opeisen komen ze bij de IMCA aankloppen. En misschien komen er wel meerdere schuldeisers bij dezelfde garanties uit!

Dig Ischta weg, Drechsel weg en ik hoor nu ook Pannevis per direct weg? Anyone care to comment? Wie is de volgende?
 
Dr Know said:
Dus Drechsel stapt na drie weken "trouwe" dienst alweer op? Zal toch niet dat Harmpje P. per direct weer als directeur naar voren wordt geschoven?

Het eerste wat ik dacht toen ik een berichtje zag over KLM beloftes en Harm P die daarover wat te melden had..... Harm was toch directeur af? Of nu misschien toch weer niet. De stoel is nog warm van de vorige periode. Het zou me niets verbazen. Als Harmpje weer directeur wordt dan weten we in ieder geval wat de afloop van de huidige ontwikkelingen gaat zijn. Mag ik in dit kader wederom refereren naar de rode draad uit het NRC artikel van enige tijd geleden. Of zou Erik toch zelf weer terug komen als interim interim interim directeur? :grijns:
 
Toeleveranciers bellen sinds maandagochtend de onderneming plat. Ze hebben vorderingen bij EAG uitstaan en willen die zo snel mogelijk innen. Het bedrijf kan niet langer op krediet kerosine inslaan, maar moet gelijk betalen.

De Vlieger heeft ook de financiële injectie van twee potentiële investeerders in gevaar gebracht, stelt Drechsel. "De plannen zagen er goed uit. Maar zondagavond, toen de geldschieters hoorden van het gesprek tussen De Vlieger en De Telegraaf, zeiden ze: dan houdt alles op."
Twee opties: Of EdV is niet erg intelligent of hij is er op uit om EAG te laten instorten.
Maak uw keus.
 
Mag het ook allebei zijn? :grijns:

Intelligentie zal op zich het probleem niet zijn maar soms wordt het zuivere redeneren wat vetroebelt door grootheidswaanzin.
 
Denk dat iedereen die zijn gal tegen HollandExel, EAG en Erik de Vlieger hier gespuwd heeft (zeker de mensen van Dbr) toch enigzins hun gelijk halen. Al die mooie verhalen dat HE zo'n goeie club was en dat het een mooie toekomst zou hebben berusten dus echt op gebakken lucht. Zoals zovelen al gezegd hebben de afgelopen maanden.
 
Jongens de enige die hier onder gaat lijden is Air Exel!
Deze club betaald de rekeningen van de hele groep.
Holland Exel wordt straks "schoon" opgeleverd aan de nieuwe investeerder(s). Erg makkelijk al die bv-tjes.
 
autopet said:
Jongens de enige die hier onder gaat lijden is Air Exel!
Deze club betaald de rekeningen van de hele groep.
Holland Exel wordt straks "schoon" opgeleverd aan de nieuwe investeerder(s). Erg makkelijk al die bv-tjes.

Helaas zal dit in de praktijk niet werken. Kijk maar naar AH III (of was de laatste IV?). Konden in den vreemde vaak alleen zaken doen als ze de uitstaande posten van de failliete voorganger nog effetjes afrekenden.

Nieuwe naam, nieuw management en nieuwe investeerders. Anders krijg je alleen maar HE II, HE III enzovoort.



Nog even gekeken op de (vacature)site van ExelAviationGroup:

FINANCIAL CONTROLLER HollandExel en BelgiumExel (1 FTE, full time)

Functie omschrijving:
U bent verantwoordelijk voor het opstellen van maandelijkse financiële rapportages bestaande uit onder meer een balans, resultatenrekening en cash flow posities. U ondersteunt en informeert pro-actief de directie op financieel gebied. U bent verantwoordelijk voor credit control & cash flow management, het maken van kosten- en opbrengstencalculaties en het realiseren van kostenbeheersing van bedrijfsprocessen, waarvoor een veranderingsproces binnen de organisaties moet worden doorgevoerd. U rapporteert aan de Group Management Controller


Hebben ze geen financiële man soms? :(
 
Denk iemand nog dat de naam Exel of iets met Holland erin enig vertrouwen zou kunnen wekken? Wordt het dan niet tijd voor een totaal nieuwe club?
 
Vandaag heeft nog een HXL Management team lid het zinkende schip verlaten: De financiele controller dhr D. van de Werff. Zal een leuk afscheidsfeestje zijn... ... ... vandaar ook de vacature!
 
@ocho: helaas kent deze tragedie geen winnaars doch slechts enkel en alleen verliezers. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. Nu hebben de DB mensen uiteindelijk gelijk dat het allemaal een grote rotzooi was, wat schieten ze ermee op? Helemaal niets. Deuren zijn overal gesloten en de arbeidsmarkt is alleen maar krapper geworden. Bovendien komt er waarschijnlijk binnenkort nog een hele sloot mensen van HXL en Air Exel bij. Om maar te zwijgen over die mensen die een hoop geld hebben betaald en dat zo uiteindelijk in een bodemloze put hebben geflikkerd. Of al die low timers die nu ineens een hele hoop ervaren mensen voor zich zien. Allemaal verliezers van een handje vol machtsgeile prutsers. Deze saga is nog niet over. Het spoor van vernieling zal zich wijd uitspreiden en meer mensen raken dan nu al duidelijk is.
 
bron RTLZ:

Erik "LikmeVessie" gaat een uitkering aanvragen.



Ik snap het niet meer..... Dat kan toch helemaal niet als aandeelhouder.
 
Uitkering?, KOTS!

Een klein zielig kind dat zijn zin niet krijgt! Veel plezier op kantoor morgen met deze ziekelijk liegende
clown! (en de groeten aan Kemp!, er zijn vast wel weer 30 overnamekandidaten)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top