*** De Vlieger vraagt om surseance ***

Status
Not open for further replies.
Erik's own words

Erik's own words

From the RTL Z interview:-

"Ik zal niet door de knieën gaan, zoals een echte kerel betaamd. En niet als die lafaards die weglopen, daar hebben we er al teveel van in Nederland."

Remind me again who did exactly this at DutchBird two days after Harm was arrested :eek: :eek: ?

You're right Erik - there are too many of these in Holland and you're one of them :D :D

Looks like you should have listened to Dig.......
 
Creditcards nog bij de politie? Waarom? Leuk zo zonder woordvoerder, lult ie zich weer lekker klem!
Indeed 19!
 
net als je denkt...het kan niet gekker...word het alsnpg weer gekker....de soap die luchtvaart in Nederland heet....

Komen ook meer en meer verhalen naar boven dat ook binnen VBird mensen met crimineel geld zaten...waardoor nu de curator een onderzoek aan het instellen is...

Luchtvaart in NL word door een stel vastgoed yuppen naar de verdommenis geholpen...

Heel treurig voor mensen die in deze sicke soap meespelen...SUC6
 
Jammer dat de -400 full freighters pas eind dit jaar komen..

Was een redelijk stoere actie geweest van Martinair om die gare classics weer naar full pax om te bouwen.. Op de romp met koeie letters i.p.v. "CARGO" >> "VRAAG MET WIE U VLIEGT"

:rolleyes:
 
Vne- junkie said:
Jammer dat de -400 full freighters pas eind dit jaar komen..

ff off topic, ik weet 't.

Die 744SF komt dit jaar zeer zeker niet, als-ie sowieso al komt.

Watch that 772LRF...

off topic mode off.
 
En HP tijdens het NOS interview:"zou zonde als de enige onafhankelijke Nederlandse luchtvaartmaatschappij zou verdwijnen......". Begrijp ook niet, dat hij nog in dit verhaal van EAG voorkomt. Volgens mij had de EAG, na zijn arrestatie EAG een knip met hem had gemaakt. Jammer dat er nu geen woordvoerder en directeur meer is.....:grijns:
 
Ik heb net het NOS journaal gezien met Prins Harm. Ik begrijp niet hoe een reportage van EAG kan samen gaan met die enorm grote omhoog gevallen LUL (sorry Diana!). Ik heb net het interview van De Lieger bij RTL Z gehoord en het viel me op dat hij het steeds alleen over andere mensen had die verantwoordelijk konden zijn voor de situatie waarin EAG zich nu bevindt! Ik zal hier maar niet gaan typen welke woorden er toen door mijn hoofd schoten.
 
Allemaal wederom in vooropgezet spel.

Ben ervan overtuigd dat edv met de publicatie in de telegraaf eea zeer bewust heeft gehandeld. Hij moet redden wat er te redden valt (voor hem financieel dan). Directeur BD zal wel in sta-in-de-weg zijn geweest. Niets beters dan zonder oprotpremie afscheid te kunnen laten nemen.
Nu komt Prins Harm den urste (helaas hebben ze bij ons in oeteldonk al een stadsprins, wellicht volgend jaar weer een kans) weer om de hoek kijken. Zal wel als adviseur ingehuurd worden, want hij heeft erg veel kennis van alles wat er gespeeld heeft en kennis van zaken (zal edv ons wijsmaken)

Heerlijk de schuld aan anderen geven. Ze doen niets anders. Wat een zwaktebod. Wat een loosers.

Wat er nu gebeuren gaat? Zoals ik al voorspeld heb, saneren. Vandaag of morgen wordt daadwerkelijk surseance aangevraagd. Het zou me niets verbazen als er opeens een nieuwe toko wordt opgestart waarin ongetwijfeld edv en de raad van elf in participeert.
Maar de wereld is veranderd; financierders, overheid en de luchtvaartautoriteiten zullen met argusogen het eea aanschouwen. Nee, DBR-2 geen optie meer.
Touroperators die met HXL komende zomer gaan vliegen, hebben hun back-up scenario al startklaar liggen. Wellicht dat zij in ruil voor een hogere prijs continuiteit en zekerheid willen krijgen.
Magic Blue heeft ook nog een kans, al zullen zij niet in staat zijn om over twee weken een start te maken (vergunningen!!). Dus ...???

Denk opeens aan het antwoord van edv op zijn weblog op mijn vraag wat de strategie van de eag was. Antwoord: we willen 150 vliegtuigen kopen; 50 doorverhuren, 50 commercieel inzetten en 50 doorverkopen met winst, waarmee weer geinvesteerd ging worden. Ik heb daar toen honend op gereageerd met de opmerking dat ik niet wist dat 40 plussers in sprookjes geloofden. Daarna ben ik een tijdje afgesloten geweest voor zijn weblog. Typerend voor zijn handelen.
 
Can anyone confirm?

Can anyone confirm?

On the Holland Exel Forum there was a post indicating that only 50% of the salaries have been paid for January.

Did everyone get 50% or did 50% get full salary and the rest nothing?

Can anyone confirm (or deny) that this is indeed the case.

I know someone posted information that appeared to indicate everything had been paid on time - which surprised me.

For anyone at Exel who doesn't understand what the significance of this is - talk to Ray.

Maybe Erik should start a "pay per view" channel - his insane rantings are great entertainment (even better than Air Holland and his fanclub ;) )

Tourette's Syndrome?
 
Holland Exel / Belgium Exel

Holland Exel / Belgium Exel

Zojuist even de website nagekeken van de exel group en Holland Exel en Belgium Exel zijn al verdwenen.

Vliegen ze morgen nog wel.
 
Ik vermoed dat dat dan de 2 bedrijven zijn die jut en jul proberen te laten overleven. Uiteindelijk zijn dat ook de twee bedrijven met de meeste omzet?
 
Voor een ieder die wil weten waar de EAG voor staat. Je blijft lachen.


ExelAviationGroup. It all starts with a good idea and a reliable partner.
ExelAviationGroup is best described as an alliance of companies and divisions active in the global airline industry in its broadest sense. Although each group member offers a specific expertise, product or service, it is this combination of qualities within the alliance - plus the financial backing of our mutual major shareholders - that makes ExelAviationGroup more than the sum of its individual members. It is the unique business model of ExelAviationGroup that opens a window of opportunities, from “flying your own aircraft” to even “operating your own airline”.

All our clients and business partners have one thing in common: an interest in flying. Whether it is the direct interest of an airline or an investor who wants to buy or lease one or more aircraft to extend an existing flight schedule, or perhaps someone who is aware that a possible “air link” can open up a geographical area and improve its regional business climate or boost tourism, it is the ExelAviationGroup that can develop and implement the most suitable “flying” solution. And if we don’t have one readily available, we will find one! Nearly 600 dedicated employees, currently with 40 aircraft under their wings, can bring your idea to life.
 
Annulering

Annulering

De database van Schiphol Group, meld geeft ook al vreemde meldingen voor Holland Exel vluchten welke morgen naar o.a. cairo zouden worden uitgevoerd.
 
ik heb begrepen dat er al wat kisten werden terug geferryd naar france.......

als dat waar is ..kan het verhaal van eheh ook wel kloppen

all the best and luck voor de collegae!!!

deze is voor prutser de vlieger:jong geleerd is oud gedaan: NAAIEN!!
 
Nieuwe Exel-directeur stapt direct op (oud nieuws)

Nieuwe Exel-directeur stapt direct op (oud nieuws)

Telegraaf 01.02.2005

AMSTERDAM, dinsdag
Directeur Bart Drechsel van de Exel Aviation Group (EAG), het luchtvaartimperium van Erik de Vlieger, is gisteren met onmiddellijke ingang opgestapt.
De pas enkele weken geleden aangetreden EAG-directeur zegt dat hij niet langer met De Vlieger door een deur kan. Net als de circa duizend medewerkers moest hij het nieuws over het aanvragen van uitstel van betaling, en alle onzekerheden van dien, gisteren in deze krant lezen.
Erik de Vlieger kondigde in het opmerkelijke interview aan dat hij surseance aanvraagt voor het noodlijdende luchtvaartbedrijf, dat komend seizoen ruim 300.000 vakantiegangers naar hun bestemmingen moet brengen.
Hij herhaalde gisteren desgevraagd nogmaals dat hij op zeer korte termijn is gedwongen tot surseance, omdat de schuldenlast niet meer te dragen is en leveranciers als oliemaatschappij Shell betalingsregelingen hebben ingetrokken na zijn arrestatie.

In gevaar
De gisteren opgestapte Drechsel vindt dat de Amsterdamse zakenman met zijn uitlatingen de toekomst van EAG in gevaar heeft gebracht. „De situatie is nu onhoudbaar geworden.”
Terwijl de EAG-top ruziënd over straat gaat, verkeren passagiers en personeel in grote onzekerheid over de continuiteit van de vluchten van de maatschappijen van de Exel Aviation Group. De grote reisorganisaties – Holland International, Arke, Kras Reizen en Neckermann – die gebruikmaken van Holland Exel, de chartermaatschappij aan de EAG-stam, overlegden gisteren koortsachtig over noodscenario’s. Zij blijven geboekte reizen garanderen.
Naar aanleiding van de uitspraken van Erik de Vlieger, gisteren in De Telegraaf, meldden zich direct massaal schuldeisers bij EAG die per direct willen innen. Zo gaf het Eindhovense bedrijf Denim Air, samen met een groep schuldeisers, direct opdracht tot een faillissementsaanvraag van Air Exel, onderdeel van EAG in Maastricht. Het luchtvaartimperium van Erik de Vlieger lijkt af te stevenen op een noodlanding, zo wordt gevreesd.

Drechsel zei ook dat De Vlieger, naast aandeelhouder (50%) ook statutair directeur van EAG, een financiële injectie van twee potentiële investeerders in gevaar heeft gebracht. „De plannen zagen er goed uit. Maar zondagavond, toen de geldschieters hoorden van het gesprek tussen De Vlieger en De Telegraaf, zeiden ze: dan houdt alles op.”
In een reactie zegt De Vlieger het prima te vinden dat Drechsel vertrekt. „Als iemand niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor duizend werknemers, dan is het beter als hij vertrekt. Het wordt tijd dat ik zelf weer het roer stevig in handen neem. En ik weet niets van investeerders. Een aandeelhouder hoort dat toch wel te weten”, aldus de zakenman.

Schokkend
Bij het personeel is het slechte nieuws als een bom ingeslagen. De vakbonden reageerden furieus. „Het is ongehoord dat de Exel-medewerkers dat uit de krant moeten vernemen”, zei een woordvoerder van De Unie. Dat het niet goed ging met de onderneming, was wel duidelijk. Maar onlangs kondigde de luchtvaartcombinatie nog aan „drastische maatregelen” te nemen om financieel gezond te worden.
De vakbond vindt het schokkend dat De Vlieger met geen woord rept over het lot van de werknemers
 
Salarissen bij xl zijn voor de helft betaald, omdat het geld op was/is...... En eag lijkt hp weer in de armen gesloten te hebben...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top