De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij.

Status
Not open for further replies.
Chennai (Madras). Kwamen hier net na middernacht aan en werden begroet door een horde muggen. Behalve in Jonesboro Arkansas nog nooit zo veel van die krengen gezien. Een enorme uitbraak van de dengue - fever, ze willen het nog net niet een epidemie noemen (maar is het wel).
Onderweg begon de verkoudheid die ik ergens heb opgelopen op te spelen en dus vanmorgen werd ik wakker met de rillingen en gebrek aan etenslust. Tijdens de vlucht gisteren zijn de neusdruppels uit het flesje gelekt en dus zit mijn neus hardstikke dicht. Wat voel ik me kl0ten zeg. I'm starting to hate hotel rooms. Morgen terug naar JFK commercialen en dan zaterdag of zo JFK-HOU-MIA waar ze nog niets voor me hebben. Wel is mijn 5 dagen home-reserve vervangen door MIA reserve. Oh wel.

Wel een interessante vlucht gisteren. Eerste deel naar Kuwait was het brandstof verbruik een stuk hoger dan wat het fligtplan aan gaf, ergens een foutje bij de gewichten conversie. Best wel zweten. Verder geen problemen tot op short final. Rood Pneumatic duct overheat light aan. En niet voor maar een systeem, nee alle drie. Gelukkig heeft de mechanic die met ons meevloog uitgevonden dat er ergens een clamp was losgeraakt en dus de duct zich had losgewerkt. Waarom nu alle drie de lampen aan kwamen is een raadsel want dat kan volgens de boeken niet voorkomen. Een uurtje later was het gerepareerd en vertrokken we.
Tower geeft ons een clearance die totaal afwijkend was van ons vliegplan en na 20 minuten zoeken en radio conversaties vinden we uit waar ze ons heen willen hebben. We zouden over Iran en pakistan naar India. Ze sturen ons naar het midden van de persische Golf. Bahrain will have a clearance for you, cleared for take-off. Blijkbaar had Teheran onze overflight geweigerd (we hadden de permits) en nu werden we van center naar center gestuurd en gelukkig waren de Britse verkeersleiders bij de diverse centers zeer behulpzaam om ons door de Golf te krijgen (thanks guys!!!!). Uiteindelijk zijn we dus toch in Madras aangekomen. Vraag me niet hoe. Nog nooit zoveel op kaarten zitten turen
 
Last edited:
Hey -

Geef maar gil als je in MIA zit, gaan we ons een dagje samen vervelen. Heb nog een no show van Seattle goed te maken ;)

FD
 
FD, ik zag dat je me probeerde te bellen, voor $4.-/minuut moet het echt wel een emergency zijn voordat ik de telefoon aanneem. Zondag kom ik als het goed is weer states-side, ik bel je dan wel.
 
Mpffff.. Dus ben nu minder als 4 dollar per minuut waard !? :D thanks buddy...

Dacht al dat je in Verwegistan zat toen ik dat rare toontje hoorde. Sunday sounds good. Biscane is ook vrij de komende 2 weken. Misschien moeten we hem ook maar even uit zn tent slepen.

FD
 
He FD, mijn schema heeft zich nog nooit zo vaak veranderd als nu. Schijnbaar weet de klant niet wat ie wilt. Nadeel van sommige ACMI operaties.
Oorspronkelijk zou ik vanuit Milaan commercially naar JFK, operate naar IAH en comml naar MIA. Toen operate naar JFK, comml naar MIA. Gisteravond na aankomst in Milaan bleek dat te zijn veranderd en heeft een f/o die naar huis zou gaan mijn JFK vlucht overgenomen, ik zou naar Leipzig maandag om een roundtrip Lagos te doen: 12 uur vliegtijd, minimaal 16 uur duty. Dat is nu weer veranderd: dinsdag weer terug naar Chennai (Madras) :( geen idee wanneer weer terug. Even kijken wat er in de komende dagen veranderd. Helaas dus geen MIA
 
Gewoon nog boos dat ik niet in Seattle kwam opdagen dus...

See ya later buddy :).
FD
 
Mischien ben ik te laat haha, en ik ben dan wel een broekje van 17 jaar!

Beste quote op aarde:

"Ach jah, zo is het nou eenmaal"

Veranderen kunnen we het toch niet helaas... Of het 10 jaar beter was of toen jezus hier op aarde stond of of het over 50 jaar goed is...

Geniet lekker van die vijf seconden waar je helemaal op een lijn zit met alles om je heen, dat ene momentje waar je die lening en het korte slaap eventjes ook maar eventjes vergeet...

Dat is het mooie van het leven, de mooiste dingen zitten achter de kleinste bomen verscholen! :)

Groetjes!
 
Misschien wel een broekje van 17, maar wel heel mooi verwoord...

Die voorlaatste zin dan toch.

Met die qoute hieronder "Ach jah, zo is het nou eenmaal"
kan ik het evenmin vinden.
 
Last edited:
Marc_H said:
Beste quote op aarde:

"Ach jah, zo is het nou eenmaal"

Veranderen kunnen we het toch niet helaas...

ZO! Als er iets NIET mijn levensmotto is, is dat het wel!
 
"Ach jah, zo is het nou eenmaal"

Echt waar? Leg me eerst maar eens uit waarom dat dan zo is. Daarna zien we wel verder......
 
Marc_H said:
"Ach jah, zo is het nou eenmaal"


Ik vind dit je wel degelijk kan en moet proberen bepaalde zaken te behouden/verbeteren.

'Ach jah, zo is het nou eenmaal' geeft berusting aan... Daar ben ik het niet mee eens. We kunnen inderdaad niet terug naar de tijd van vroeger, toen de vliegtuigen van hout waren en de mannen die ze vlogen van staal. Wel kunnen we b.v. vechten voor behoud van verworven rechten en proberen om situaties die niet goed zijn recht te zetten. Als ik nu zie welke kant we op bewegen, minder rust, (veel) harder werken, relatief minder geld, betalen voor een typerating, betalen om te mogen solliciteren (?!), overijverige security, dan denk ik dat we af en toe gewoon even 'STOP!' moeten zeggen en proberen minstens het tij te keren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind vliegen het mooiste vak van de wereld en zou voor geen goud iets anders doen. Toch denk ik dat we ervoor moeten waken om te veel over ons heen te laten komen, qua arbeidsvoorwaarden en dingen als schijnsecurity en soms regelrechte uitbuiting.
 
Wat een negativiteit hiero over jullie eigen beroep. Als jullie wisten dat het beroep verkeersvlieger zo zou worden, hadden jullie er dan nog wel voor gekozen??
 
Ik persoonlijk twijfel er sterk aan , had ook in 5 jaar op kosten van de staat ergens een bul kunnen halen, beetje in het cafe hangen en achter de meiden aan , beetje roeien...
Poosje stage lopen , baantje nemen wat " bij je persoonlijke wensen past".
IPV: al dat constante test-gezever , die stress , dat soms snoeiharde leren , die geldzorgen en die zorgen om je eventuele baan later.
En als je al een baantje krijgt of je dan genoeg verdient om van te leven/je schuld terug te betalen , en hoe je werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden zijn...

Ik heb dan wel mazzel gehad , maar denk niet dat ik het nog een keer zou doen..In ieder geval niet met zo'n financieel risico.
Maar ja : hindsight is twenty-twenty.
 
jaap stobbe said:
Ik persoonlijk twijfel er sterk aan , had ook in 5 jaar op kosten van de staat ergens een bul kunnen halen, beetje in het cafe hangen en achter de meiden aan , beetje roeien...
Poosje stage lopen , baantje nemen wat " bij je persoonlijke wensen past".
IPV: al dat constante test-gezever , die stress , dat soms snoeiharde leren , die geldzorgen en die zorgen om je eventuele baan later.
En als je al een baantje krijgt of je dan genoeg verdient om van te leven/je schuld terug te betalen , en hoe je werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden zijn...

Ik heb dan wel mazzel gehad , maar denk niet dat ik het nog een keer zou doen..In ieder geval niet met zo'n financieel risico.
Maar ja : hindsight is twenty-twenty.

Je hebt nu wel de mooiste baan die er is.:grijns:
 
Ja, daar moet ik Jester747 wel gelijk geven, japie.

Voor iemand die het definitief gemaakt heeft, ben je extreem negatief.
Ik denk dat je je niet beseft dat die gasten die 5 jaar hebben lopen roeien, nu heel wat meer stress hebben dan jij. En dat geen 5 jaar, maar 45.

"al dat constante test-gezever , die stress , dat soms snoeiharde leren , die geldzorgen en die zorgen om je eventuele baan later"

Ik denk dat je het daarbij over je opleiding hebt ("eventuele baan later")? Also, mijn opleiding was, op het roeien en de geldzorgen na, ongeveer gelijk aan dat van die studenten. Okay, en duurde geen 5 jaar, maar maar 2.

Verder heb ik nu hier een koningsbaan, en denk ik dat de meeste van die studenten maar al te graag met mij willen ruilen. (No can do, overigens)

Dat zich in de luchvaart veel heeft veranderd, daar ben ik het met je eens. Dat we niet op kunnen houden te vechten voor wat we hebben, en daarbij vooral naar voren moeten kijken, naar diegene die het beter hebben, ipv van diegene die het slechter hebben; duidelijke zaak. Dat zijn de regels van het spel.

Maar af en toe er even stil bij staan dat het eigenlijk een win-win-situatie is, zorgt ervoor dat je dat wat je nu hebt (en waar je hard genoeg voor gewerkt hebt) iig waardeerd. Als je dit al niet kunt waarderen, dan wordt je bij geen enkel bedrijf, in geen enkel beroep gelukkig.

Ik voor mijzelf zou het zo weer overnieuw doen. Misschien anders, maar iig dezelfde richting.
 
Wat een onzin zeg! Ik heb ook een hele mooie baan. Maar die zware jaren die ik gehad heb, wil ik nooit meer overdoen! Dan heb ik het niet over de opleiding. Het kleine beetje stress wat dat met zich mee bracht was stelde helemaal niets voor. De risico’s zijn groot en ik heb geluk gehad. Dus moet ik nu alles door een roze bril zien? Of dat ik het mooiste beroep van de wereld heb en dat ik het zelfs nog voor niets zou doen. Been there, done that! Answer is NO!!!

Ben hartstikke gelukkig, en heb het ook erg naar mijn zin bij mijn werkgever. Maar als ik alles van tevoren geweten had….. Dan zou ik er nog eens goed over nadenken, en weet ik niet of ik nu tot dezelfde conclusie zou komen als toen.

Grtz Mike5
 
Mike5 said:
Wat een onzin zeg! Ik heb ook een hele mooie baan. Maar die zware jaren die ik gehad heb, wil ik nooit meer overdoen! Dan heb ik het niet over de opleiding. Het kleine beetje stress wat dat met zich mee bracht was stelde helemaal niets voor. De risico’s zijn groot en ik heb geluk gehad. Dus moet ik nu alles door een roze bril zien? Of dat ik het mooiste beroep van de wereld heb en dat ik het zelfs nog voor niets zou doen. Been there, done that! Answer is NO!!!

Ben hartstikke gelukkig, en heb het ook erg naar mijn zin bij mijn werkgever. Maar als ik alles van tevoren geweten had….. Dan zou ik er nog eens goed over nadenken, en weet ik niet of ik nu tot dezelfde conclusie zou komen als toen.

Grtz Mike5

Yo, als je het over mijn post heb, ik zeg nergens in mijn post dat ik het voor niets zou doen, eerder het tegendeel. Zoals FD zegt, ik lever een kwaliteitsproduct, en daar hangt een prijskaartje aan.

Ik zeg alleen dat ik weet te waarderen wat ik heb, en dat ik ook best besef dat het niet altijd makkelijk was. En nee, dan bedoel ik dus niet mijn opleiding, die was idd goed door te komen, zie vergelijk met studenten. Dat ik na mijn opleiding ook vaak gedacht heb "hoe kom ik hier uit" geef ik ook best toe, fette berg schulden, en geen baan in zicht. Om nu echter te zeggen "ik zou het niet over doen, of er oooongelofelijk lang over nadenken," dat kan ik niet zeggen.

Het is nu eenmaal een feit dat de meeste dingen die het écht waard zijn gedaan te worden, ook die dingen zijn die het moeilijkst te bereiken zijn.

Well, so be it. Zware jaren en al... Dan maar ff meer moeite en meer risico. It's not the falling down that hurts the most. It's the staying down.

-----

Als je mijn post niet bedoelde, dan disregard...
 
Ik bedoelde ook jou Variatie, maar ik heb je post iets te snel doorgelezen en dus niet goed gelezen. Ach, Ik maak zo vaak fouten dat het niet eens meer opvalt! ;)

Grtz Mike5
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top