De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij.

Status
Not open for further replies.
dit is dus perspectief: nu herinner je niet meer waar over je vroeger zeurde maar wel wat je nu kut vind.. dus was vroeger beter!
 
ik herinner me van vroeger niet zo veel gezeur en ik irriteer me nu aan jullie gezeur...

dus vroeger was idd alles beter!
 
Last edited:
Dat er op de kosten gelet wordt en dat alle extraatjes eraf geschraapt worden, geldt niet alleen voor de luchtvaart. Dus inderdaad op dat gebied was het vroeger beter. Je betaalt nu veel meer dan toen voor een opleiding en je salaris is niet evenredig meegestegen. Sterker nog die zijn gecorrigeerd voor de tijd flink gedaald. Dat mag toch best gezegd worden? Daar hoeft niemand zich toch aan te irriteren. Het doet niets af aan het uitzicht dat je hebt vanuit de cockpit of hoe iemand zijn beroep nu beleeft. Je leeft nu, maar het is niet altijd slecht om achterom te kijken. Als je er maar niet in blijft hangen.

Dat wij een baan hebben waar andere mensen van dromen. Komt door het beeld wat mensen hebben van wat het vroeger was. Ik heb afgelopen week in 1 duty met reinforced crew de oceaan 2x overgestoken. Dat is zeker geen glamour, en geen luxe hotel met wuivende palmbomen en mooie stewardessen in bikini’s. Maar een mannelijke FA en van IJsland naar Chicago en terug naar sunny Dublin.

Grtz Mike5
 
Last edited:
Ik vraag me af hoe het toch komt dat veel mensen altijd zeggen dat piloten een stelletje verwende, overbetaalde ouwe wijfen zijn...
 
Q-nimbus said:
Ik vraag me af hoe het toch komt dat veel mensen altijd zeggen dat piloten een stelletje verwende, overbetaalde ouwe wijfen zijn...

Zijn ze toch ook? :)
 
Er schijnt vergeten te worden dat er over het algemeen 100 tot 150 k eurios terugbetaald moeten worden , en dat wordt met de langzame teloorgang van ons mooie vak steeds moeilijker.En dat is GEEN dooddoener maar een essentieel verschil met andere vakken.
( En nou niet beginnen , " rechten of informatica-studies kosten ook geld hoor"...boo-f#ckin-hoo; daar krijg je stufi voor , tenminste nog iets van de staat gekregen )
Met dat slappe consensus-gerichte, wat is het vak toch mooi/ik zou het gratis doen -geouwehoer ( ook bij CAO onderhandelingen ) is niemand gebaat , wij als allereerste niet.
Je krijgt niet wat je verdient , je krijgt wat je er zelf uit sleept !
En met zo'n mentaliteit van : " Ik doe alles wat u zegt meneer de directeur, sta ik zo goed voorover ??" is deze hele industrie als een jekko naar de ratsmodee aan het gaan.

Ik hou ook van vliegen , heel veel zelfs ,maar ik hou er niet van om me constant ervoor te moeten verontschuldigen dat ik ook gewoon een salaris krijg.
Net als de bakker en de groenteboer.
En anders vliegt meneer de directeur die kist zelf maar naar Frankfurt, kom nou.


.....dus.:dozey:
 
Zeker is de romantiek een stuk minder, maar toch vind ik het nog steeds apart als je bedrijf je in een mooi hotel pleurt met soms nog mooiere vrouwen, die vervolgens alle 4 dagen van de trip willen stappen, waarvan de laatste dag in je eigen Nederland is, waar de stapavond bij de FEBO eindigt...

KoningLucht, geen mogelijkheid om bij je werkgever je bagage in het crewcentrum in te checken ofzo?

M
 
MD11man said:
je bedrijf je in een mooi hotel pleurt met soms nog mooiere vrouwen, die vervolgens alle 4 dagen van de trip willen stappen, waarvan de laatste dag in je eigen Nederland is, waar de stapavond bij de FEBO eindigt

Wij werken bij wel heel verschillende bedrijven , dude:stapelge:
 
MD11Man, we hebben een heleboel bases. Je wordt dus overal heengestuurd. natuurlijk kun je normaal je spullen in de crewroom laten staan. Echter, soms komt het voor dat je b.v. BRS-PUY-MAN vliegt. Je moet dan dus je koffer meenemen en in laten checken. Dit is een hele grote ellende.
 
Ik baal er ook behoorlijk van dat vrienden met een normale 8 tot 5 baan meer verdienen en geen anderhalve ton studieschuld hebben. Pensioenplan, wat is dat?. 18 dagen van huis, 12 dagen thuis. 5 sterren hotels? Dus echt niet. Partys tijdens de lay-overs? Ook niet. Het is verbazingwekkend hoeveel van onze vluchten eindigen of beginnen rond middernacht. Kom je bij het hotel aan gaat de bar net dicht. Of je ziet iedereen de bar binnengaan terwijl je net staat te wachten op vervoer naar het vliegveld. Ik ga morgen van Houston naar Milaan en dan naar Madras in 2 dagen tijd. Daarna 3 dagen in Madras, weet iemand wat ik daar kan gaan doen?
 
Idd dat bedoel ik dus!!

Ik vind het nog steeds een leuke baan. Maar heel veel mensen romatiseren het!

Heel veel van ons hebben niet die luxe! Ik zou het erg graag willen :grijns: maar helaas niet vaak gebeurt het. Moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat het soms wel voorkomt, maar dan helaas met 1 FA. :( (Altijd wat te zeiken die Mike5 :grijns:)

Grtz Mike5
 
@ metrodriver

Wat te doen in Madras ? Niks.
Neem een flesje Black Label en een goed boek mee en blijf binnen. Je timing is aardig, start of the monsoon. Als je denkt, ik ben Hollander en heb alles gezien wat regen betreft krijg je in Chennai nog een nascholings cursus.
Even gaan stappen hoeft ook niet want er valt niets te stappen, kroegen zijn er niet en alcohol kan je alleen drinken in een paar hotels met een bar, die overigens allemaal droog gaan om een uur of twaalf.
Als je geluk hebt heeft je baas je geboekt in het Chennai Park of Meridien hotel, andere zijn niet aan te raden. Poets je tanden met Perrier water, als je ooit in Lagos geweest bent hoef ik verder niets uit te leggen.

Even v.w.b. dat andere topic, de DC-10 is inderdaad een echt vliegtuig. Daarmee vergeleken is de 744 een retirement kist voor de wat oudere piloten.

Cheers
Art
 
jaap stobbe, ik zei soms voor die mooie vrouwen he, ik had misschien heel soms moeten zeggen?! ;)

Koning Lucht, OK, ik wist niet dat jouw werkgever je op verschillende velden laat aankomen en vertrekken. Wat ik namelijk dacht (kan natuurlijk alleen vanuit mijn werkgever denken), is dat de meeste bedrijven in hun eigen gebouw een check in mogelijkheid hebben. Dat is dus niet waar. Idd is het een pain in the a** om je bagage de hele tijd in te checken, je werk wordt dan een stuk lastiger gemaakt.

Schiphol vind ik nog wel de grootste mop, als je door het crew centre wil lopen, word je bagage gescreend, je paspoort 2x bekeken, je ID 3x. Loop je door de aankomsthal met bagage en al, wordt alleen je paspoort bekeken, net als alle passagiers.
 
@Art: ik heb net uitgevonden dat we in het Greenpark hotel zitten. Heb inderdaad ook tijd doorgebracht (3 dagen) in Lagos in de Sheraton. Daar ga je dus ook niet het hotel uit, en eten in het hotel is schreeuwend duur. $25.- (US dollars!) voor een kopje chili! Enige vertier is het zwembad (tenzij je bij de KLM vliegt en enorme koffers meesleept om een tennisracket in te stoppen). Gelukkig wisten we dat we daar 3 dagen heen gingen en hadden in Brussel voor proviand gezorgd. Natuurlijk hebben we het bordje in de lobby met de tekst 'no outside food allowed' maar even voor het gemak over het hoofd gezien. Zonde van het SPA water om je tanden te poetsen. Gelukkig had onze klant meer dan voldoende flessen SPA in de catering gestopt.

Wat regen betreft is de zwaarste regenval die ik ooit heb meegemaakt in Haiti geweest (inderdaad, ook zo'n gat waar je van gaat huilen, armste land op het westelijk halfrond zal wel genoeg zeggen denk ik). En laten we niet de regen in Texas vergeten. CB's tot 70.000ft en hagelstenen ter grootte van grapefruits
 
So how was HOU buddy? 2 bad my buddy D wasn't there...

Snap ook nooit zo erg wat european crews (AF/KLM/LH) in al die enorme koffers stoppen als ik ze in HOU zie rond lopen. Moet toegeven dat er enorm veel mooie meiden long haul vliegen voor europese maatschappijen.... Genoeg om voor mij te overwegen terug te gaan ! ha!

Have fun in verwegistan. Kreeg je voicemail beetje te laat denk ik. (that's sprint service in action for ya) Give me a call when u get back Stateside.



FD.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top