De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij.

Status
Not open for further replies.
Nou een beetje kritisch zijn op wat we hebben/krijgen kan toch nooit kwaad?

Uiteraard moet je er altijd het beste van maken en genieten van wat je hebt, maar even achterom kijken en zien hoe ontwikkelingen zijn is zeker wel goed.

Zowel in positieve zin als negatieve zin.
We mogen toch best de luchtvaart vergelijken en constateren dat het een stuk minder is dan een paar jaar terug.
En ook het opleiding-met-dromen-tijdperk met het heden vergelijken en er dan stiekem achter komen dat we het maar mooi wel voor elkaar hebben gekregen om een baan te hebben bemachtigd en er min of meer nog van rond te kunnen komen ook!

Kritisch zijn is goed, maar mopper met mate ;-)

:rt:
 
Okki,
You rule dude, couldn't agree more.
Life's what you make it. Mijn glas is half vol :yeehaa: !! Zo te zien bij een hoop PBBers half leeg :traantjes: . Gelukkig maar anders hadden we niks te schrijven op deze site :grijns: .
:cool: Biscane :cool:
 
Okki said:
Bullshit allemaal..

Dat gejank om vroeger....We leven toch niet meer vroeger? We leven nu!!!

Okki e.a., jullie snappen er geen r**t van. ..

Je quote is zo'n ongeloofelijke dooddoener. Geen idee hoe lang (kort?) je in 't vak zit maar die positieve attitude van je is in deze misplaatst. Blijf vechten voor je arbeidsvoorwaarden, wees kritisch en maak je jezelf niet wijs dat die "mooie zonsondergang op FL350" alles is wat je nodig hebt. Na 14 uur duty, van "laat" naar vroeg" en minimale rust in een k*t hotel zie je die zonsondergang niet meer...

't Feit dat we "nu" leven betekent niet dat we alles maar uit handen moeten geven of "happy" moeten zijn met wat we hebben. "Toen" moet als voorbeeld dienen.
 
Helemaal eens met De Meester,

Okki is zo iemand ,die braaf alles accepteert wat het management weer bedenkt om kosten te sparen en daarmee het hele beroep naar beneden haalt.

En maar roepen hoe mooi die zonsondergang is!!!!
Met 1500 euro netto en 150.000 euro schuld is die zonsondergang echt niet zo mooi!!

Je moet je vak waarderen en er voor zorgen dat je daarvoor betaald krijgt en onder goede arbeidsvoorwaarden werkt!!

Grt
 
De Meester said:
Blijf vechten voor je arbeidsvoorwaarden, wees kritisch en maak je jezelf niet wijs dat die "mooie zonsondergang op FL350" alles is wat je nodig hebt.
't Feit dat we "nu" leven betekent niet dat we alles maar uit handen moeten geven of "happy" moeten zijn met wat we hebben. "Toen" moet als voorbeeld dienen.

PTU said:
Okki is zo iemand ,die braaf alles accepteert wat het management weer bedenkt om kosten te sparen en daarmee het hele beroep naar beneden haalt.

Ik zie dat anders. Leven en genieten in het nu en wat moois maken van wat je hebt, betekent toch niet dat je alles maar slikt?
Daar versta ik zeker onder vechten voor de beste voorwaarden en zorgen dat je een goede toekomst hebt. Als je gaat onderhandelen over nieuwe voorwaarden kom je niet ver met jammeren over het verleden en hoe je opa het had. Dan moet je het ook hebben over de toekomst!

En daarna kan je nog altijd lekker genieten van de zonsondergang! :biertje:
 
De Meester said:
Okki e.a., jullie snappen er geen r**t van. ..

Je quote is zo'n ongeloofelijke dooddoener. Geen idee hoe lang (kort?) je in 't vak zit maar die positieve attitude van je is in deze misplaatst. Blijf vechten voor je arbeidsvoorwaarden, wees kritisch en maak je jezelf niet wijs dat die "mooie zonsondergang op FL350" alles is wat je nodig hebt. Na 14 uur duty, van "laat" naar vroeg" en minimale rust in een k*t hotel zie je die zonsondergang niet meer...

't Feit dat we "nu" leven betekent niet dat we alles maar uit handen moeten geven of "happy" moeten zijn met wat we hebben. "Toen" moet als voorbeeld dienen.

Beste Meester en andere (ogenschijnlijke) pessimisten!

Allereerst ben ik van mening dat een positieve attitude NOOIT misplaatst is. Met een positieve attitude kom je echt verder dan met een negatieve. En dat weet jij ook!

ten tweede staat er in mijn post nergens dat ik vind dat er niet gevochten moet worden voor de huidige arbeidsvoorwaarden of om die te verbeteren.

Ten derde staat er nergens in mijn post dat ik van mening ben dat we maar uit handen moeten geven wat we hebben omdat er zo'n mooie zonsondergang is (die ik op final alleen maar irritant vind :D ).

Goed.. nu dat even duidelijk is blijf ik erbij dat het "gejank om vroeger" een kansloze bedoening is.

Vroeger = vroeger
Nu = Nu

Tijden veranderen, luchtvaart ook. Low-cost carriers daar komen er steeds meer van. Steeds meer maatschappijen die tickets voor spotprijzen aanbieden en dat kunnen omdat ze hun personeel uitbuiten (en echt niet alleen de vliegers). Normale maatschappijen merken dit in hun omzet en zoeken manieren om kosten te besparen. Dat zie je terug in het zelf laten betalen van typratings (wat ik overigens walgelijk vind en daar echt tegen ben!) en het zelf laten betalen voor het uniform etc. Je bent ook naief als je denkt dat je in een 5* hotel zit met een rust van 24 uur na een vluchtje LHR - AMS. Vroeger misschien. Nu niet meer!

Moet je hier nou om gaan zitten janken? Ik niet. Ik heb er zelf voor gekozen! Maar wat je er bijvoorbeeld nu aan kan doen is het jezelf gezellig maken op die korte stops. Je hebt zoveel plezier in je werk als je zelf wil. En kom nou niet met dat gelul van "hoe lang (kort) vlieg je al". Nee, dat is nog niet zo lang, maar deze wijsheid is ongeveer les 1 in levensgenieten ;) en daar heb ik geen 6000 uur Jet voor nodig


PTU said:
Okki is zo iemand ,die braaf alles accepteert wat het management weer bedenkt om kosten te sparen en daarmee het hele beroep naar beneden haalt.

Hier kan ik dus alleen maar om lachen :haha:
 
De fout die veel piloten begaan, is dat ze denken dat ze bij een vliegclub komen te werken waar ze voor hun lol komen, ipv dat er geld verdient moet worden.

Daar raken veel mensen gefrustreerd. Valt het toch een beetje tegen achteraf. En wat ga je dan doen? Juist, klagen, mekkeren en zeiken.

Maarja, die mensen die m'n passagiers laten inchecken, m'n vliegtuig tanken, m'n koffers laden, die hebben het allemaal veeeeeel beter dan die arme piloten daar voorin. Wij zijn de slaven van de maatschappij, worden constant genaait, en ons beroep stelt zogenaamd niets voor.

Ga vliegen en stop met zeuren. Wij als piloten hebben nog steeds WAANZINNIGE arbeidsvoorwaarden. En als het je niet bevalt, dan kan je 2 dingen doen:

- ZELF manager worden. :D
- Iets anders gaan doen.

Tuurlijk, we mogen best voor onze arbeidsvoorwaarden opkomen, maar tijden veranderen.

Tijd voor een biertje, daar word ik altijd NOG vrolijker van :biertje:
 
"Origineel gepost door PTU
Okki is zo iemand ,die braaf alles accepteert wat het management weer bedenkt om kosten te sparen en daarmee het hele beroep naar beneden haalt."

Nou nou nou. Ben het vaak met Okki oneens maar om hem op een dergelijke manier af te schilderen gaat me een beetje te ver. Heb nog nooit samen met Okki aan de onderhandelingstafel gezeten, dus die conclussie kan ik niet trekken. Jij wel?

Voor de rest blijf ik het met meester eens. Luister, tuurlijk zijn er mooie dingen aan het vak, en geniet ik er van. Echter is het nogsteeds een dienst die ik lever en hangt daar een prijskaartje aan.

FD
 
stelletje z**kwijven, vliegen met die hap
als je je niet happy voelt, ga dan rap naar een andere club, het leven is te kort
je zal je het altijd zelf naar je zin moeten maken, waar dan ook
 
Dat was de insteek van de post... Tuurlijk zijn er veel dingen positief en vind ik vliegen het mooiste beroep van de wereld. Echter ik denk dat er sommige dingen beter waren.
 
Mensen.... zijn we nu niet heel erg "vroeger" aan het ophemelen? Er wordt nu alleen gepraat over dingen die het vliegen "minder leuk" maken, maar denk eens aan de dingen die het vliegen makkelijker/leuker/veiliger maken. "Vroeger" was het ook niet allemaal rozenschijn en manengeur. :D

Vliegen was wellicht vroeger meer een lifestyle dan nu en ja, je zult hard en lang moeten werken voor (te weinig?) geld, maar het feit blijft dat de werkende vliegers onder ons nog steeds een baan hebben waar de meeste mensen van dromen.
Wil je veel geld verdienen en mooie hotels? Stop met janken en stap het bedrijfsleven in. Dan kun je er daar achter komen dat het leven ook niet zo geweldig is.

Ergo:
Vroeger is dood.
 
Vroeger...? Gadver!

Vroeger...? Gadver!

NU is alles beter!!! Ik hoef geen route uit te stippellen, geen ATC plan te filen. FMS doet het werk dus ik hoef geen bakens meer te tunen. Fuel berekenen is op het fms kijken. We krijgen HOERA electronic flightbags. Dvd op je laptop. De crewmeals worden bet de dag beter. Het bier wordt steeds lekkerder, iig overal ter wereld op de tap. Kisten worden sneller dus ik ben sneller in hkg, en dus sneller weer thuis. Vrouwen worden mooier (evolutie) en Porsches sneller. Internet loopt als een trein. Gadgets worden leuker en goedkoper. Ik ga ieder jaar meer verdienen.

Wat een gel*l dat vroeger alles beter was...:dozey:
 
Liever mijn eigen bed! If u don´t mind! en ik heb heerlijk uitgeslapen...

Ron Jeremy: ze bedoelen alleen dat de ' lifestyle' vroeger beter was.. Maar even; het gras is altijd groener.. Kijk vooruit!!! Voor de rest ben ik 't helemaal met je eens ;)

Kus M.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top