De beste tijden om als piloot te werken zijn voorbij.

Status
Not open for further replies.

Koning Lucht

Well-known member
Hallo Allemaal,

Heb heel veel plezier in het vliegen van een jet en het leven 'op de lijn', maar zat met toch eens iets af te vragen.

Volgens mij is de beste tijd om verkeersvlieger te zijn voorbij.

1) Als je je vliegtuig in wil, moet je ongeveer alles uittrekken. Tenminste hier in de U.K.

2) Je mag geen deo, tandpasta of wat dan ook meenemen.

3) Er is een trend om steeds korter op je lon haul bestemming te blijven.

4) Als je maar een scheet laat in de cockpit moet je je 100 keer verantwoorden.

5) Er is een tendens om vliegers die een 'fout' maken steeds vaker juridisch te verantwoorden.

Nogmaals, ik vind mijn baan de beste ter wereld, maar volgens mij zijn de beste tijden voor verkeersvliegers voorbij.

Groet KL
 
Met andere woorden, de luchtvaart verliest zn romantiek.
Dat zie je terug in alle aspecten(ook militaire luchtvaart).
 
Moet je zien wat een stelletje radicale weirdo's allemaal kunnen aanrichten :huilt:
 
Je kunt zeggen wat je wilt maar die zonsondergang op fl 350 kan niemand me ooit afnemen...
 
Tja ik denk dat die romantiek allang weg is uit het vlieg wereldje.
Veel mensen geloven er nog in en denken nog steeds dat het zo is als 30 jaar geleden, toen het nog een beetje exclusief was.
Ik denk dat het ook heeft te maken met de low cost carriers, deze jongens willen alles zo goedkoop mogelijk en dat proberen de ander maatschappijen ook.
Daarom zo kort mogelijk in een hotel liggen suffen, zo veel mogelijk vliegen en vooral zo weinig mogelijk klagen. Het is gewoon "hard" werken en net als alle andere banen.

RTO heeft ook gelijk, de zons opkomsten, ondergangen, de mooie luchten zal niemand me ooit ontnemen. En elke dag denk ik toch weer: wat is het toch mooi om hier boven te mogen zitten. (heeft wel heel wat geld gekos, wat nog steeds terug verdient moet worden).

Maar het is zeker duidelijk dat het vliegen (lees het piloot zijn) niet meer zijn charme heeft van vroeger. maar ach... alles veranderd...dus dit ook.
 
Vroeger, toen de lucht nog schoon was.....en de seks vies!

Grappig, wilden net een stukje gaan plaatsen over de nostalgie van het vliegen. Ik denk soms wel eens; had ik maar 30 jaar eerder geleefd.......

Ondanks dat ik computers erg handig vind nemen ze op den duur al het werk van ons over. Het kost enkel nog tijd maar over 10/20 jaar verwacht ik de eerste echte commerciele onbemande vliegtuigen. De techniek is er al, nu het vertrouwen van de reizigers nog........
 
Denk dat je lang kan wachten op een onbemande commerciele vluchten, zeker de komende 30 jaar niet. Laat eerst die treinen hier maar eens zonder peroneel rijden.
 
Fenceman said:
Denk dat je lang kan wachten op een onbemande commerciele vluchten, zeker de komende 30 jaar niet. Laat eerst die treinen hier maar eens zonder peroneel rijden.

Ach, zonder conducteurs vind ik ook een hele vooruitgang
 
SNO -

Denk precies het zelefde. Wat had het mij mooi geleken om in de jaren 60 bij PanAm, Eastern of TWA te werken... 12 dagen per maand... 4 day paris.... -sigh-

nu is mn hoogte punt een 12 hour miami turn, en 8 uur redneck city, VA.......

FD
 
Ik was 10 jaar geleden nog stikjaloers op de mannen van Continental Micronesia. Die mochten island-hoppen met 727s in de Pacific. Allerlei veldjes zonder ATC (ook niet veel verkeer trouwens), ATC-clearances op de grond krijgen via HF, geen gezeur met security...

Het kost me nu steeds meer moeite om in uniform nog een professionele glimlach te vertonen bij de security-checks. Ik heb al eens geroepen dat, als ik ooit stop met vliegen, het om die ellende zal zijn. Hopelijk wordt het na de komende Amerikaanse en Britse verkiezingen weer wat rustiger in de wereld.

Erik.
 
Wat te denken van de jongens tijdens WO II ?

Medische "keuring", gebruikshandleiding doorlezen en dan in de Spitfire stappen.

Vlieglessen? Nee geen tijd voor, zoek het zelf maar uit hoe het werkt.:grijns:
 
KL heeft wel gelijk , de mooiste tijden zijn voorbij:

Het enkele feit dat we gek zijn op ons vak wordt genadeloos uitgebuit door managers met te grote ego's en te kleine lu**etjes.
Maar weest niet bevreesd , er komen steeds minder aanmeldingen bij de vliegscholen , en over 10 jaar wil er niemand,afgezien van een paar enthousiasten, meer vlieger worden.
Kunnen wij weer wat meer eisen bij de CAO-onderhandelingen,mooi toch!

Wat nou knopjesdrukker? : -They shall soon be calling us "Sir" again-!:biertje:
 
Het enkele feit dat we gek zijn op ons vak wordt genadeloos uitgebuit door managers met te grote ego's en te kleine lu**etjes.

Dat is helaas niet alleen in de luchtvaart zo :niet_bli:
 
Bullshit allemaal..

Dat gejank om vroeger....
We leven toch niet meer vroeger? We leven nu!!

Nu maak ik wat moois van m'n werk en daar geniet ik van. Dat is het belangrijkste! Ik geniet op de (korte) stops die ik heb omdat ik het zelf leuk maak.
Dat van "Vroeger was alles beter" vind ik altijd zo'n onzin!
Ik durf te wedden dat de "mannen van vroeger" ook steen en been klaagde dat het vroeger beter was!

Gaat het dan alleen maar bergafwaarts met de luchtvaart kan je je afvragen?

Voor de pessimist wel en voor de optimist niet :)

Kusje!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top