B767-300ER
New member
Ik vind niet dat je achter de easyJet vliegers staat B767-300ER! Sorry maar ik krijg dat warme gevoel toch echt niet!
Op basis waarvan jij vind dat ik niet achter de EZY vlieger sta?
Ik vind niet dat je achter de easyJet vliegers staat B767-300ER! Sorry maar ik krijg dat warme gevoel toch echt niet!
Wat ik bedoel met 'dubbele agenda' is wat ook wel wordt aangeduid als de lakmoesproef. Bij elke deal die de VNV afsluit wordt gekeken of deze de KLM-vlieger op wat voor manier dan ook zou kunnen benadelen. En zo ja, dan moet die KLM-vlieger gecompenseerd worden. Dat heb ik de afgelopen 25 jaar tot drie keer aan den lijve mogen ondervinden d.m.v. van detacheringen bij mijn bedrijf. Het gaat hierbij o.a. om de YHZ-YOW, LIS-OPO en CAI wetleases in de jaren '90 en later bij het doorschuiven van de 4 747ERF's ten koste van 4 747BCF's. Wet- en dampleases de andere kant op kwamen ook voor (bv de PH-BUW), zag je toen detacheringen? Neen. En waarom niet? You tell me.
Op basis dat ik een easyJet vlieger ben en ik dat gevoel niet krijg.
Heerlijk. Lekker gefundeerd Flash! Echt.
:blabla::blabla:
Met dit soort argumenten ga je echt ver komen....
Ik had je altijd wel redelijk hoog zitten, maar dat is nu wel verdwenen zo.
Back To Topic, graag wel alleen gevuld met feiten.
l
Flash, over jouw opmerking "Als de arbeidsvoorwaarden bij
easyJet omhoog gaan, kan KLM makkelijker concurreren."
moet je toch even heel goed gaan nadenken. Wat je
daar schrijft is heel nadelig voor jouw eigen bedrijf en
uiteindelijk voor jouw eigen positie. Werk je nou voor
EZY of KLM?? EZY toch? Wat kan KLM jou nou schelen?
De kosten voor Easy gaan nu omhoog, ten nadele van het
bedrijf. En dat is nou precies wat de VNV wil. Het gaat
hen niet om het positieve effect voor jou als werknemer
het gaat hen om de relatieve positie van KLM ten opzichte
van Low Cost carriers. Zoals Van Zwol letterlijk ooit eens
en publiek in de zaal zei: KLM CAO gaat voor alles.
Ze willen minder concurrentie op Schiphol, het water
staat de KLM aan de lippen. En daar gebruiken ze jouw
strijd als breekijzer voor.
Historie leert dat het mes in de rug voor niet KLM
leden altijd vanuit de VNV zelf komt. Dan verwijs ik
niet alleen naar Martinair maar ook naar Transavia,
Air Holland maar zeer zeker ook naar de KLM UK vliegers.
Als jij pretendeert de EasyJet vlieger te steunen, en ik als easyJet vlieger dat niet voel! Dan doe jij iets mis!
Tekstbegrip is niet je sterkste punt he?
Ik reageer op een normale opmerking van
Thioda dus waar bemoei je je mee?
En als deze discussie te maken heeft met de mega winsten van
EasyJet dan heb ik daar wel een heel duidelijke mening over.
Dan moet je maar aandeelhouder zijn als je dividenden
wilt hebben. Aandeelhouder betekend meedoen in de upside
in goede tijden maar bijleggen in slechte tijden. Het
recht op winst betekend in mijn visie ook een plicht met het
bijstorten in slechte tijden. Hoor nooit zo vaak werknemers
die bij willen storten maar wel vaak dat ze mee willen meedelen
in de winst.
Denk dat de meeste werknemers daar toch even over
moeten nadenken.
Welk ondernemers risico heeft de werknemer gelopen als hij/zij geen
aandeelhouder is? Antwoord: nul.
Waarom moet je dan wel meedelen in de winst? Beloning voor
geleverd werk loopt via een arbeidscontract niet via dividenden.
Dat heet (helaas) kapitalisme.