AMS base

Super! Denk wel dat ik nu maar mijn auto op bommen en geknipte remleidingen ga controleren en een kogelvrijvest aanschaf!

Het Easyjet forum dan nu maar naar Nederland verhuizen? ;)
 
Puur uit interesse, dit zijn vrije dagen exclusief vakantie? Hoe worden die per maand ingedeeld? Wat is het nadeel t.o.v. het vaste rooster?
 
Nee, hier heb ik geen zin in. Woon je wel in NL maar heb je geen sociaal leven, behoorlijk minder geld, en 11 minder vrije dagen per jaar...

Wie weet veranderd het ooit (fat chance).
 
Verschil is dat je in het AMS contract elke 17e van de maand moet afwachten om te zien of je de maand erna nog AMS based bent. Kan namelijk elk moment omgezet worden naar de hele EU. Oh ja, en je functie kan ook veranderd zijn.
 
Tja als een easyJet captain in MXP op een salaris van rond de €9000,- netto per maand zit , en in Berlijn / Parijs scheelt het niet veel met dat - en in de UK wat eronder .... dan snap ik dat het lastig wordt om terug te schakelen naar het AMS captain contract à ca €5300,- netto per maand

(om nog maar te zwijgen van al die andere pas nieuw ingevoerde extra verslechteringen ...)

easyJet gaat even kijken of de eigen mensen toch nog happen met in het achterhoofd een mogelijkheid tot extern aantrekken middels de advertentie in de Flight ... nare streek ! en de vakbond kan er weinig aan doen kennelijk omdat het buiten de UK is , desalniettemin begrijp ik dat er toch enig overleg is tussen de Italiaanse ANPAC en de Franse SNPL met de VNV - dit omdat de easyJet vliegers o.a. in Italië en Frankrijk wél een goed contract hebben , en omdat het uiteraard in ieders belang is dat vlieger-contracten goed blijven !
 
Hoe gaat het nu in AMS?
Krijgt de VNV al een voet aan de grond in Luton? Record winsten weer en een flinke uitbreiding van de base het komende jaar. Iedereen lid van de VNV. Zou nu toch moeten lukken om er wat contractverbeteringen door te krijgen.
Of niet?
 
Hoe gaat het nu in AMS?
Krijgt de VNV al een voet aan de grond in Luton? Record winsten weer en een flinke uitbreiding van de base het komende jaar. Iedereen lid van de VNV. Zou nu toch moeten lukken om er wat contractverbeteringen door te krijgen.
Of niet?

VNV? Ik zie dat niet gebeuren! Crewcost per hour is de helft vergeleken met Parijs. Dat geven ze in Luton niet zomaar op. Het zal moeilijk zijn om een contract dat door volwassen is getekend om te zetten naar een contract wat het bedrijf 2x zoveel zal kosten. Take it or leave it. Hadden "we" nooit moeten accepteren toen de base geopend werd. Nu is het te laat.

Hoorde ook nog een verontrustend verhaal dat als je long term ziek bent je geen pay krijgt (of in ieder geval niet 70% van het laatst verdiende loon). Iemand meer info?
 
Hadden "we" nooit moeten accepteren

Ik denk niet dat 'niet accepteren' iets uit had gehaald. Genoeg DEP's, en anders worden er wel wat mensen voor hun command heen geduwd. Mét of zonder housing allowance. Remember MAD? En als dat niet genoeg is zetten ze liever crew in een hotel voordat er extra geld naar een contract gaat. Uiteindelijk worden alle stoeltjes weer gewoon gevuld. Kijk naar LIS, OPO en nu ook weer BCN.

Het idee was dat mensen uit andere bases met wat hogere verwachtingen en kennis van de andere contracten eenmaal in AMS middels de VNV wél verbeteringen zouden kunnen realiseren. Het is immers ook in het belang van de andere VNV-leden om de verschillen met de low-costers niet ál te bizar te laten zijn.

Het is een beetje stil geworden rond dit onderwerp. Ik vroeg me af of er wat progressie was. Er werd ook gesproken over een CAO.

Maar misschien is het hier te vroeg voor. Of hoeft het niet meer zo nodig.
 
Of hoeft het niet meer zo nodig.

Ik denk dat een hoop mensen in AMS spijt hebben. Ik hoop voor iedereen dat het verbeterd wordt. Het contrast is enorm. Vergelijk met HAM. Die hebben een goed contract en zijn ook maar net begonnen. Hadden natuurlijk al ervaring met Duitse contracten.

Maar je conclusie is juist. Ze hadden makkelijk DEP kunnen doen en upgrades etc. maar dan was het nog steeds een signaal dat de meerderheid van de EZY piloten hier geen zin in heeft.

En met "we" bedoel ik alle bonden samen. Het verbaast mij elke keer weer dat het management het voor elkaar krijgt zonder verzet.

Tranqui Tronco, hasta Luego
 
Chupito, ik denk dat een hoop mensen in AMS realistisch genoeg zijn om te weten waar ze voor getekend hebben. De enigen die 'zeuren' zijn de commuters die achter zijn gebleven in MXP en maar geen afscheid kunnen nemen van het grote geld en nóg een kerst zonder familie tegemoet zien :).
 
Wat een ongeduld, denken jullie dat als je in September begint met een bespreking per maand waarbij de helft door easyJet word afgezegd en easyJet in de andere meetings niet levert wat ze de vorige vergadering beloofden of totaal gee antwoord hebben op voorstellen van VNV er nu een CAO kan liggen?

Een CAO moet wel degelijk, maar hoeveel leverage heb je met 3 kisten vorige zomer en nu een rustig winterseizoen met genoeg capaciteit om alle vluchten uit amsterdam te dekken met AirPort stand-by uit LGW.
Lijkt wel een kleuterklas!
Overigens gaat er spoedig nog een integraal voorstel richting easyJet, waar eigenlijk geen ruimte meer in zit voor onderhandeling.

Overigens is het doel ook niet om x2 te gaan op netto salaris in amsterdam. Het grote geld uit Frankrijk en Italië gaat er gewoon nooit komen, waarom? omdat je in ons belastingstelsel dan bruto x3 mag gaan.

En als je wil weten hoe sickpay geregeld is moet je gewoon even een wetboek openslaan.

Overigens zou je het nieuwe Transavia contract in München er op eens op na kunnen slaan, dan is EZY AMS heaven!

Daarnaast is er meer dan geld alleen!
 
Last edited:
Back
Top