AMS base

Genoeg kisten over om AMS base te maken. Nu de crew nog. Alhoewel ik denk dat er genoeg mensen zijn die AMS base willen. Maar ja, dan blijven er elders gaten achter. Ik denk de meesten in LGW en MXP? Wie wil?

Hoeveel Nederlanders vliegen er dan bij EZY? Heeft iemand enig idee?
 
De Nederlanders zijn na de Britten de grootste nationaliteit binnen het vliegers corps.

Een grove schatting... 150-200 piloten. In MXP hebben we alleen al een dikke 50 man.
 
Als ik het goed begrijp zou een evt. AMS base dus vnl. een verschuiving van crew gaan veroorzaken, en geen nieuwe aannames, of zou dit nog weleens anders kunnen zijn?
 
Nou.... Dat is alleen zo als er kisten verschoven worden. Als een nieuwe base (AMS of niet) wordt opgestart met nieuwe kisten, dan is daar sowieso aanname voor. Als er intern geen mensen heen willen nemen ze op de base nieuw aan, en als er intern wel mensen heen willen, dan nemen ze mensen aan om de gaten op te vullen....

Als er kisten verschoven worden, dan is het inderdaad zo dat er alleen verschuivingen zijn. De Flexicrews moeten dan maar de gaten opvullen denk ik? :(
 
'KLM bang voor concurrentie'

KLM is onaangenaam verrast door de pogingen van luchthaven Schiphol prijsvechter EasyJet over te halen zijn activiteiten fors uit te breiden. Dat zou de groeimogelijkheden van KLM op Schiphol flink kunnen beperken. Foto EPA
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij easyJet is niet onder de indruk van de frontale aanval van de KLM op de groeiplannen van de prijsvechter op Schiphol. ''KLM-topman Hartman is bang voor concurrentie en wil niet dat Nederlandse klanten een keus hebben. Daarom komt Hartman met dit soort 'feiten' over ons'', reageert Oliver Aust, woordvoerder van easyJet.

KLM-baas Hartman liet donderdag weten dat low-costbedrijven als EasyJet niet op Schiphol thuishoren en moeten uitwijken naar Rotterdam, Lelystad en Eindhoven. Dat easyJet wil uitbreiden op Schiphol, ziet Hartman als een bedreiging van de groeimogelijkheden van KLM en haar partners.

De KLM vindt het verkeerd wanneer de Britse prijsstunter ook vertrek-en aankomsttijden (slots) krijgt in de spitsuren. Het lijnennetwerk is volgens Hartman essentieel voor de werkgelegenheid in de regio Schiphol en niet het vervoer van vakantiegangers.

EasyJet verzet zich al langer tegen een verplaatsing naar Lelystad of Eindhoven, met name omdat twintig procent van de passagiers zakenmensen zijn en die komen juist voor de Schipholregio. Veel vakantiegangers komen uit de Randstad en uit het buitenland worden toeristen aangevoerd die naar Amsterdam willen. EasyJet wil juist groeien door enkele toestellen op Schiphol te zetten en met Nederlands personeel te vliegen. Met nieuwe verbindingen zou het aantal passagiers kunnen groeien van twee naar drie miljoen. Schiphol voelt hier wel voor, al wil men niet ingaan op de kritiek van de KLM. (GPD)

bron: Parool.nl 24-06-10 17:46

Zal het er dan toch na al die jaren van komen.... we zullen zien.
 
Gisteren van Cabincrew bevestigd gekregen dat LIS vanaf jun 11 de nieuwe basis wordt met 3 kisten gestationeerd. In Ams zijn ze nog steeds druk aan het onderhandelen over de tarieven.
 
Van cabin crew, bevestigd? Cabin crew? Leg eens uit. Niet dat de piloten doorgaans beter geïnformeerd zijn, maar ik wist niet dat de CC zo goed op de hoogte zijn...:D

Zonder gekheid, een Portugese krant meldt inderdaad dat LIS de volgende basis wordt en dat er over een tweede basis nog wordt onderhandeld. Wat is er eigenlijk zo interessant aan LIS?
 
Haha van cabin crew bevestigd! Das een goeie!

Maar eh even serieus, in principe moet easyjet basis minimaal 4 kisten hebben, anders is het niet renabel crews te basen.

Vorige week op SEP is nog een keer bevestigd dat komend FY 2011 helemaal geen enkele basis geopend gaat worden!

Lijkt mij ook niet vreemd eerlijk gezged na de teringzooi van deze zomer... Denk dat CM eerst schoon ship wil maken!
 
Op mijn SEP dag 2 weken geleden zei Mike C. dat er een medeling aanstaande is maar dat het tussen 6 en 18 maanden zou duren voordat een base geopend zou worden.
 
Op mijn SEP dag 2 weken geleden zei Mike C. dat er een medeling aanstaande is maar dat het tussen 6 en 18 maanden zou duren voordat een base geopend zou worden.

Ach, wat is nou 6-18 maanden wachten? Toen ik begin 2002 bij Easyjet begon hadden ze al een crewroom op AMS gehuurd en toch ging het niet door. Da's nu ruim 8 jaar geleden.
Ik hoop voor jullie dat het er nu wel een keer van komt maar: eerst zien en dan geloven.
 
AMS base

Ach, wat is nou 6-18 maanden wachten? Toen ik begin 2002 bij Easyjet begon hadden ze al een crewroom op AMS gehuurd en toch ging het niet door. Da's nu ruim 8 jaar geleden.
Ik hoop voor jullie dat het er nu wel een keer van komt maar: eerst zien en dan geloven.

When I interviewed with them in 2000 they told me they were opening an AMS base. They even had a Base Captain lined up who I knew. Nothing ever came of it.
 
We zijn een jaartje verder en de geruchtenmachine draait weer op volle toeren. Zie ook luchtvaart.nl, easyJet sleept zelfs Deloitte aan om aan te tonen dat easy goed is voor de economie in Nederland en dat Schiphol toch echt wat aan haar tarieven moet doen.

Hebben jullie trouwens gemerkt dat KLM aan een tarievenoorlog is begonnen? 99 euro retour naar MXP deze zomer. Daar kun je goed op commuten!
 
Idd, is in de woorden van de KLM een permanente prijsdaling. Mijn vrouw en schoonfamilie maken er al dankbaar gebruik van; stafftravel is er toch niet (wat economisch gezien dan wel weer goed is).
 
We gaan die cheaptickets in ieder geval in de zomer nodig hebben als de ochtendvlucht uit AMS voor twee maandjes verdwijnt.
 
Maar in het najaar (en de komende twee maanden) 3x per dag ook in het weekend! En die twee maandjes deze zomer dit keer wel ook 2 vluchten per dag op za/zo.
 
Back
Top