AMS base

De Nederlanders zijn na de Britten de grootste nationaliteit binnen het vliegers corps.

Een grove schatting... 150-200 piloten. In MXP hebben we alleen al een dikke 50 man.

Puur uit nieuwschierigheid, bij welke bases vliegen de meeste nederlanders?
 
en op MXP na?

Ik meende ooit gehoort te hebben dat er ook veel nederlanders in de UK vlogen, waar precies weet ik niet.
 
Die zijn voor een groot deel verhuisd naar MXP en CDG, met name vanwege de slechte pond-euro koers van de laatste jaren.
 
Is al lang open! Wist je dat nog niet? Geen wachtlijst ook, en een topcontract waar het 5454 al inzit. Super dus!

Dat hoorde ik vannacht. Ik sliep ook trouwens. ;)
 
Niet echt nee.... Het gebeurt al tien jaar "dit jaar, maar dit jaar echt." "Nee heus, want mijn vriend bij Menzies heeft de slots gezien" "Een kennis is de crewroom aan het schilderen" etc etc etc.

Aan de andere kant, het moet een keer St. Juttemis zijn!
 
We zullen eerst wel zien wat de uitkomst is van de rechtzaak die tegen Schiphol loopt. Zover ik weet is die nog steeds lopende, maar alleen op Europees niveau nu.

Na die uitkomst zullen we wel weer meer horen.
 
Dat zal een lekker feestje worden als KLM moet gaan concureren met Easy.

De AF-klm groep heeft zich tot zover aardig kunnen weren met behulp van staats-bescherming (zie AF - EZY gevechten in frankrijk en klm - ezy in amsterdam)
 
Vandaag in de teleshit: 'Vrede KLM & Schiphol maakt Easyjet Verdrietig"

Ziet er stellig naar uit dat die AMS Base er ook nu niet gaat komen...
M.s. in 2020 maar weer eens proberen?
 
Het verbaast me toch hoe Nederland de KLM in bepaalde opzichten beschermd. De hele alders tafel sloeg kant nog wal. De KLM is voor Schiphol en intercontinentale vluchten, laat alle low costs maar naar de regionale vliegvelden vertrekken. Volledig eenzijdig, omdat niet alle betrokken partijen hierbij aanwezig waren.

Maar, een aantal maanden geleden vertrok onze toenmalige minister van verkeer en waterstaat richting KLM om daar een positie in de directie in te nemen. Dan begin ik me toch af te vragen hoeveel gesprekken er onderling gevoerd waren toen de betreffende persoon nog in functie was voor de overheid. Conspiracy of niet het doet bij mij toch wat twijfels opwekken.

Ik kan de KLM begrijpen, die doen alles wat ze in hun macht hebben om easyJet buiten de deur te houden, de vraag is alleen, hoelang nog?
 
Back
Top