Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

19.33 uur: en weer één!

Milieudefensie zou Milieudefensie niet zijn om een miniem voordeel van de vulkaanaswolk te zien. “Er vliegen al dagen geen vliegtuigen, dus de lucht is daardoor iets schoner”, lees ik in NRC-Handelsblad. “Maar, geeft de woordvoerder toe: Het scheelt eigenlijk alleen in de uitstoor van CO2. Vanochtend werd geen afwijking geconstateerd in het zwavel- of fijnstofgehalte in de lucht.”
Arnold Heertje ziet positieve welvaartseffecten: “Denk aan de rust en de geluidshinder.”

De Dierenpartij toont zich verheugd over het positieve effect voor poezen ;)

Onze kat raakt langzaam maar zeker aan me gewend nu er niet gevlogen wordt. Ze kwam zelfs naast me slapen vandaag, da's lang niet meer gebeurd. Meestal blijft ze een beetje uit de buurt, zo van 'wie is toch die man die elke week met die stomme koffer binnen komt dringen en op mijn plekje gaat zitten?'.

En Benno Baksteen ziet, lees ik verder in NRC-Handelsblad, “in het vliegverbod een manifestatie van het feit dat politici niet met risico’s durven om te gaan.” Hij stelt dat Europa naar ervaringen met vliegen in omstandigheden met vulkanische as elders ter wereld had moeten kijken. “In Noord- en Zuid-Amerika zijn krachtige uitbarstingen van vulkanen geweest en toch werd er gewoon omheen gevlogen. Vulkanische as kun je vergelijken met slecht weer of een vogeltrek. Daar kun je ook omheen vliegen. 100% veiligheid is nooit mogelijk, maar 99% wel, ook met vulkaanas.”
Dat is nog eens een ander geluid!!! :eek:
 
vanmiddag ook maar even gebruik gemaakt van de unieke kans om schiphol te verkennen vanuit de lucht. 2x op ong. 30 ft over 36R en natuurlijk een rondje om de tower :) Gaaf om te doen maar bizar om schiphol zo stil te zien.

Mogelijk was je op t.v., achter een journaliste was een Cesnna te zien die over het veld vloog. Hoewel je waarschijnlijk niet de enige bent geweest die de gelegenheid heeft genomen.

Verder kwam een uurtje geleden een Martinair kist over mijn dak (Apeldoorn) en zie ik op Casper alweer de volgende binnenkomen. Het is druk.
 
19.33 uur: en weer één!

Milieudefensie zou Milieudefensie niet zijn om een miniem voordeel van de vulkaanaswolk te zien. “Er vliegen al dagen geen vliegtuigen, dus de lucht is daardoor iets schoner”, lees ik in NRC-Handelsblad. “Maar, geeft de woordvoerder toe: Het scheelt eigenlijk alleen in de uitstoor van CO2. Vanochtend werd geen afwijking geconstateerd in het zwavel- of fijnstofgehalte in de lucht.”
Arnold Heertje ziet positieve welvaartseffecten: “Denk aan de rust en de geluidshinder.”

De Dierenpartij toont zich verheugd over het positieve effect voor poezen ;)
En aangezien CO2 niet echt onder "vies" te scharen is, kunnen we dus wel stellen dat, naast een eventuele bijdrage aan het broeikas"probleem", de luchtvaart weinig invloed heeft op de luchtkwaliteit...
Ben blij dat de milieumaffia dat ook eens uit...

En Benno Baksteen ziet, lees ik verder in NRC-Handelsblad, “in het vliegverbod een manifestatie van het feit dat politici niet met risico’s durven om te gaan.” Hij stelt dat Europa naar ervaringen met vliegen in omstandigheden met vulkanische as elders ter wereld had moeten kijken. “In Noord- en Zuid-Amerika zijn krachtige uitbarstingen van vulkanen geweest en toch werd er gewoon omheen gevlogen. Vulkanische as kun je vergelijken met slecht weer of een vogeltrek. Daar kun je ook omheen vliegen. 100% veiligheid is nooit mogelijk, maar 99% wel, ook met vulkaanas.”
Dat is nog eens een ander geluid!!! :eek:
Baksteen is naar mijn mening inderdaad een ander geluid. Ook in de kwestie van de bodyscanners was hij duidelijk een andere mening toegedaan dan de meeste politici en presentatoren van de programma's waar hij weer mocht opdraven.
 
Maar wat is nu het plan? Gaan we tijdens UDP met een Z plan weg, om ergens in ''schoner'' luchtruim naar IFR te gaan en te klimmen?

Althans dat maakte ik op uit de woorden van Eurlings...

Al iemand uit z'n standby gebeld?
 
Net kwam de KL643 over via een nieuwe SID. 36C met een soort Lekko en daarna precies over Haarlem en hij zat hooooooooooooooooooog!
 
Mogelijk was je op t.v., achter een journaliste was een Cesnna te zien die over het veld vloog. Hoewel je waarschijnlijk niet de enige bent geweest die de gelegenheid heeft genomen.

Verder kwam een uurtje geleden een Martinair kist over mijn dak (Apeldoorn) en zie ik op Casper alweer de volgende binnenkomen. Het is druk.

Zag 'm ook (die Martinair). Hij had z'n gear al uit.. best vroeg!

Wij hebben van de nood een deugd gemaakt en 3 uur lang (loodrecht)foto's gemaakt boven Schiphol en Aalsmeer met de C310 op 2,000ft. Een once-in-a-lifetime opportunity zeg maar.. :yeehaa:
 
Last edited:
Dan kan operatie 'Barcelona' voor HV ook weer opgedoekt worden....

De crews die nu nog in de bus naar Barcelona zitten, kunnen gelijk weer terug met het vliegtuig...:yeehaa:

Wat ze bij HV crew-coördinatie allemaal doen weet ik niet, maar er was vrijdag een crew per taxi naar Parijs gestuurd die zaterdag weer met de Thalys terugkwamen.
 
Maar wat is nu het plan? Gaan we tijdens UDP met een Z plan weg, om ergens in ''schoner'' luchtruim naar IFR te gaan en te klimmen?

Althans dat maakte ik op uit de woorden van Eurlings...

Al iemand uit z'n standby gebeld?
Ik sta op het programma om vanmiddag te vliegen, maar waar naar toe en hoe lang moeten we nog maar eens zien. Neem aan dat er wel wat info beschikbaar is over de limitatie, regels en bedenkingen aangaande de cloud of doom..

-EDIT-
Op myklc staat dat het luchtruim tot 10:00z dicht is? Zal wel een foutje zijn. Ik meld me wel om 10:30z met een trolley en ik zie wel waar ze me heen sturen.
 
Last edited:
Heeft iemand enig idee wat er aan de pitot gecontroleerd moet worden?
Kan ik er gewoon serieus naar kijken of moet ik 't ding voor en na de vlucht met een wattenstaafje reinigen? Of zelfs een monteur erbij halen.
En hoeveel is een increased monitoring of flight speed and height indication? 2x zo vaak, 10x?

Officieel moet je in het buisje kijken, maar veel zul je niet vinden. Het is weer typisch een precaution iets.
 
Ik ben heel benieuwd hoe de radarbeelden van 0 naar regulier verkeer er uit zien. Iemand die een site kent?
 
Met ristricties als VMC-daylight only of iets dergelijks?

Goed te zien dat er gewoon weer wordt gevlogen in ieder geval!

Ja, longhaul cargo met een vmc restrictie..alleen maar eatbound met linkerbochten toegestaan. We volgen eerst de snelweg naar berlijn en dan extraproleten we die lijn via moskou naar japan..wel goed uitkijken voor halfklaarkomende single enginevliegers die zonder uitzondering als Stuka-bombers op jacht zijn naar controltowers.
Is al eerder gezegd maar kan dat geklets over zelfbevrediging in een sjesna zich een beetje minimaliseren? Snap wel dat elke ppl prutser een keer net wil doen alsof ie een jumbo is, maar ik zie liever on topic nieuws. En WTF heeft die kat met dit forum en de aswolk-situatie te maken?

En mag ik nog even doorzeiken over co2 enzo? Dat deze situatie het milieu een break zou geven? BS! Heeft iemand van die kletsmajoors wel gerealiseerd dat het huidige alternatief voor transport van goederen en live stock (pax) een VEEEEL grotere aanslag op het milieu is? Wegtransport en gebruik van olieslurpende schepen?

Radarbeelden en notams graag..veeeel interessanter

Onassis (die nu met een f-ing boot naar zn werk moet)

Supi, heb er zin aan! Morgen sushi en whiskey!
 
Last edited:
Vraag aan een PPL'er of ie je wil vliegen. Met een *echte* fat-ass captain vliegen, daar zullen ze ook wel voor in de rij staan he :kerst:
Als hij captain geweest was wel, ja...

Maar je moet de posts van Onassis met een flinke schep zout nemen. Hij bedoelt het meestal wel goed, komt alleen wat rot zijn mond (vingers) uit...
Laat hem even op de airwork bank tot rust komen en het gaat al een stuk beter met hem...
 
De ass is idd fatter aan het worden 
Bedankt voor het aanbod, de prop onder de boot is veiliger 

eikie bedankt voor deze elaboratie, vip-lounge doet wonderen tegen mn chagerijn.
 
Back
Top