Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

Grappig om trouwens KLM te volgen op twitter en Facebook.

daar scoren ze toch wel punten mee als je de reakties zo ziet.

Jep, echt een redelijk uniek twitter kanaal voor een airline. Praktisch, persoonlijk, snel, hulpvaardig. Goede review erover op dit blog: http://www.duperrin.com/english/201...social-crm-a-recent-experience-with-airlines/

Merk ook op dat het KLM twitter kanaal een volger is van de airwork tweets, al vermoed ik dat het meer een associatie idee is (kennelijk niet, ze antwoordden dat ze meerdere airline related fora volgen).
 
Last edited:
Als KLM big time het nieuws wil scoren, moeten ze britten vanaf Madrid naar Amsterdam vervoeren. Er zitten aardig wat Britten vast in Madrid omdat dat nu als hub wordt gebruikt naar UK. Zat net op het nieuws te kijken.

Ik zie het al voor me "Britons being flown to London Amsterdam airport"
 
Vandaag gevlogen en kon boven NL toch wel een "aswolk" ontdekken.
De "wolk" leek op een dun lichtbruine wolkenlaagje op FL350.
Dit was overigens alleen vanmorgen, 's middags niks gezien.

Verder vandaag een probleemloze vlucht gehad, er was niks te zien aan de kist bij terugkomst.
 
Excellentie Onassis, gelukkig bleek Eikie een goed verstaander van mijn bericht over de CO2-uitstoot. “Ieder nadeel heb zijn voordeel”, zegt een bekend hedendaags "filosoof" - ik vind het top dat de mil-jeu-maffia heeft moeten erkennen dat de luchtvaart weinig invloed heeft op de luchtkwaliteit.
Afijn, jij bent je eruptie weer kwijt :D :biertje:

Nog ff iets anders dan radarbeelden en notams: ;)
http://www.nrc.nl/opinie/article2527944.ece/Opinion_Ash_cloud_poses_no_threat
De schrijver van dit artikel stelt dat het Europees vliegverkeer nodeloos op slot is gezet. Vliegtuigmotoren boven woestijngebieden zouden het zwaarder hebben te verduren.
 
Last edited:
Damn nou weet ik eindelijk hoe al die stomme FIRs heten als ik notams zoek.
 
World Airways heeft asafzetting op de motoren van een vliegtuig dat van Maastricht naar Oostende gevlogen is. Eeen vliegtuig dat vanuit Duitsland zou komen naar Oostende wordt nu aan de grond gehouden totdat een nauwkeurigere inspectie op de eerste kan worden uitgevoerd.
 
Iemand er ook bij stilgestaan wat het rendement van een gasturbine en generator is (32%) voor een elektrische centrale? De trein lijkt dus een heel schoon transportmiddel.
Hoeveel procent van onze elektrische energie wordt gewonnen door 'schone' en/of groene middelen (5%?).

Gewoon doorgaan met verbrandingsmotoren, dat is veel beter...;) :p
 
Citaat van de IVW-site nieuws items: http://www.ivw.nl/actueel/nieuws/geleidelijkaanweervluchten.aspx

Minister Eurlings is verheugd met dit gezamenlijke besluit: "Samen met de sector hebben we ons hard gemaakt voor meer realiteitszin in het Europese luchtruim. Daarom waren we in Nederland zo vroeg met testvluchten en metingen naar de hoeveelheid as. Het resultaat van vandaag is een grote stap in de goede richting. Ik ben blij dat Europa nu ook vliegverkeer weer mogelijk maakt."

Alsof NL koploper was met het openstellen van het luchtruim. En die uitspraak over testvluchten vat ik ook niet helemaal. Die zijn er toch juist niet geweest? :confused:
 
Nederland heeft geen testvluchten uitgevoerd. Daar heeft Nederland de equipment ook niet voor, zeker niet op zo'n korte termijn. Was er meer tijd geweest, dan had de TU misschien wat kunnen doen. Verder heeft Nederland weinig of geen invloed gehad op het openen van het luchtruim, buiten misschien dat van Nederland zelf. Het is natuurlijk verkiezingstijd.
 
Wat ik me nu afvraag, wie bepaald nu eigenlijk dat een luchtruim dicht gaat...volgens Eurocontrol is dit een nationale beslissing. Dan ligt deze beslissing toch bij het ministerie van verkeer en waterstaat, waar dan minister Eurlings toch het laatste woord over heeft, en niet de EU?
 
Bedankt voor het compliment maar dat valt wel mee. Zoals in je links ook te lezen valt heeft Nederland niet de mogelijkheid om testvluchten uit te voeren. Zoals je kan lezen en ik al schreef werkt de TU daar aan, maar is er meer tijd nodig.
 
Jij hebt ook echt overal verstand van....


http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=34562

http://www.nlr.nl/smartsite.dws?id=14653

Chck ook het filmpje op:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/index_video.xml
üitzending van 20-04-2010, 19.30u item vanaf 4 minuut 30

Met deze kist zijn geen metingen verricht, enkel hebben de vliegers visueel bevestigd dat de modellen van de voorspellingen klopten. Al vraag ik me af in hoeverre dat betrouwbaar is, maar dat terzijde.
Er is geen meting van de dichtheid gedaan, geen meting van de laterale verstrooidheid en geen meting van het effect op vliegtuigsystemen.

De enige toestellen die hier wel metingen aan kunnen verrichten vliegen op dit moment in en vanuit de UK, waaronder een vooraf al verhuurde Duitse kist.
 
Oh sorry, dan was ik zeker op het verkeerde been gezet door het apparaat waar ze het aantal deeltjes in de lucht mee meten. Dat kastje zeg maar waar die reporter languit voor ligt in het fragment van het RTL journaal (20 april, 19.30u)...
 
Back
Top