Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

kermit

New member
LONDEN - Alle vluchten van en naar de Londense luchthavens Heathrow, Gatwick en Stansted worden donderdag (15 april) vanaf 13.00 uur (Nederlandse tijd) geannuleerd wegens de aswolk boven Noord-Europa. Dat hebben de luchtvaartautoriteiten in Londen laten weten.


In delen van het noorden en westen van Europa heeft het luchtverkeer last van een vulkaanuitbarsting woensdagochtend in IJsland. Naast Heathrow zijn in Londen ook de luchthavens van Gatwick en Stansted vanaf donderdagmiddag gesloten. Ook op de luchthavens van onder meer Manchester, Liverpool, Newcastle en Birmingham en de Noord-Ierse hoofdstad Belfast zijn er problemen.

In Noorwegen zijn vanaf 10.00 uur alle vluchten van en naar het vliegveld van Oslo geschrapt. In Finland heeft het vliegverkeer naar Lapland te kampen met ernstige vertragingen en veel annuleringen. De belangrijke internationale luchthavens van Stockholm en Gotenburg liggen volgens de autoriteiten vooralsnog buiten de gevarenzone van de aswolk. In het noorden van Zweden is het vliegverkeer wel ontregeld.

Als de aswolk ook in het Nederlands luchtruim komt, is er een kans dat al het luchtverkeer van en naar Schiphol geannuleerd wordt omdat vliegen door een dergelijke wolk niet mogelijk is.

Moet morgenvroeg naar Philadelphia maar voel een vrij weekendje aankomen.....
 
Volgens mijn werkgever zit heel Ierland, UK en een groot deel van Scandinavië dicht. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Vandaag is niet een ideale dag om STBY te staan denk ik ;)
 
Alle luchthavens in Scotland zijn ook gesloten. Raar gezicht op de luchthaven trouwens. Op ellke stand een kist, met engine covers en totaal geen passagier op de luchthaven te bekennen.
 
LCY is nog open zo te lezen, wel met alle domestic flights geannuleerd. Ben benieuwd hoe het met AMS, RTM en EIN gaat. Sta stby!

Edit:

London City Airport wishes to advise passengers that its airspace will close between 1200-1900 hrs. However this is subject to change
 
Last edited:
Schiphol gaat later vandaag ook dicht, hier de aswolk projectie met de rode lijn vanaf surface:

VAG_1271309704.png
 
Iemand enig idee wat de voorspelling is voor zeg vrijdag/zaterdag... Gewoon weer ziet er voor zaterdag goed uit, maar ik heb niet zo een behoefte om er op 4000 voet achter te komen dat ik midden in een stofwolk zit..

Ja natuurlijk, ik kijk zaterdag eerst wel wat het KNMI zegt, maar plannen maken komt toch (gedeeltelijk) vanavond aan de orde. Vandaar dat ik wel graag nu vast een inschatting van de omstandigheden van Zaterdag wil gaan maken.
 
Om 1625 LT vanuit Munchen terug naar Doha, ben benieuwd of we er hier ook al last van zullen krijgen!
 
Voordeel: Vandaag geen last van Chemtrails. Kan eindelijk mijn aluminium hoedje af.

Voel me prima!!! :yeehaa:
 
Ben benieuwd wat dat de komende dagen wordt want ik neem aan dat die wolk niet 1,2,3, weg is....
 
Een woordvoerster van de IJslandse luchtvaartautoriteiten, Hjördis Gudmundsdóttir, meende dat alleen de weergoden weten of het een paar dagen of een paar jaren gaat duren.

Daar ben je dan lekker mee....:eek:

Zal hopelijk meer in de vertaling zitten, dan letterlijk jaren...:confused:
 
EHAA SIGMET 1 VALID 150900/151500 EHDB-
EHAA AMSTERDAM FIR VA CLD FCST 0900Z FL000/350 REACHING EXTREME NW
OF FIR FCST 1200Z FL000/350 NW OF LINE N5420 E00630 - N5355 E00622
- N5310 E00330 FCST 1500Z FL000/350 NW OF LINE N5330 E00650 -
N5130 E00200 MOV SE 20KT=
 
Daar ben je dan lekker mee....:eek:

Zal hopelijk meer in de vertaling zitten, dan letterlijk jaren...:confused:

Er is net weer een nieuwe uitbarsting geweest, als deze vulkaan semi permanent wordt kan je er nog jaren last van hebben.
 
Daar ben je dan lekker mee....:eek:

Zal hopelijk meer in de vertaling zitten, dan letterlijk jaren...:confused:

Beste wannabe's,

Zoals u ziet zal er de komende paar jaar een overschot aan vliegers ontstaan door vulkaan as in de lucht. Er zal aanzienlijk minder gevlogen worden, of zelfs niet, en dus geen werk beschikbaar zijn.

Weer een reden om het niet te doen!

*Sarcasm off
 
Back
Top