Alle vluchten Heathrow, Gatwick en Stansted geannuleerd

Als we gaan zeuren over CO2 uitstoot, ben ik bang dat ik er toch even op moet wijzen dat het typische vrachtschip heel wat meer cargokilo/kilometers er uit perst dan een jet....

Maar goed, de CO2 die de vliegtuigen niet uitstoten, wordt ruimschoots gecompenseerd door het lieve vulkaantje in ijsland. Vandaag stond er wel leuk in de Metro dat de paar dagen geen vliegverkeer die we nu hebben ongeveer 0,3 megaton aan CO2 uitstoot scheelt, maar dat vulkaantje heeft heeft ondertussen al meer dan 0,5 megaton aan CO2 de lucht in geholpen.... Kortom het netto milieu effect is alleen maar positief als je alleen naar de acties van de mensen kijkt....
 
Ik ben alvast aan het oefenen:

Frankfurt ground Good afternoon:
KLM7124
Victor Apron
VFR to AMS
Request start up...

Ik ga fladderen, toedeledokie!
 
onassis, laten we die sushi even lekker zwemmen! haha.
ben wel benieuwd naar onze routing vandaag. Gewoonlij vanuit lux idd richting Berlijn en dan verder naar het oosten. Als ik nou dat kaarte kijk lijkt het alsof er nogal wat stof in die hoek hangt.
 
Er was hier op het nieuws dat, net als na 9/11, deze grap honderden levens heeft gekost omdat mensen allemaal andere vormen van transport hebben gebruikt die niet zo veilig zijn als vliegen. Er zijn al aardig wat Engelsen omgekomen tijdens lange autoritten door de nacht op buitenlandse wegen, oververmoeid etc.
 
Als we gaan zeuren over CO2 uitstoot, ben ik bang dat ik er toch even op moet wijzen dat het typische vrachtschip heel wat meer cargokilo/kilometers er uit perst dan een jet....

Maar goed, de CO2 die de vliegtuigen niet uitstoten, wordt ruimschoots gecompenseerd door het lieve vulkaantje in ijsland. Vandaag stond er wel leuk in de Metro dat de paar dagen geen vliegverkeer die we nu hebben ongeveer 0,3 megaton aan CO2 uitstoot scheelt, maar dat vulkaantje heeft heeft ondertussen al meer dan 0,5 megaton aan CO2 de lucht in geholpen.... Kortom het netto milieu effect is alleen maar positief als je alleen naar de acties van de mensen kijkt....

Ik snap ook niet welke flapoor vond dat co2 slecht is voor het milieu. Het is een natuurlijk gas dat nodig is voor de evenwicht van het ecosysteem. Troep als halon, dat is pas milieuschadelijk.

en wij als nuchtere hollanders maar betalen voor de co2 uitstoot van onze auto's :traantjes
 
Jeempie Onassis, ze zeggen captain tegen je, dan wel een fat-ass, maar toch... ;)
Of gaat het van rechts naar links echt zo snel bij jullie? Dan kom ik er ook aan.

Niet zeeziek worden he met de lichte deining op het water. Misschien wachten met de sushi tot na de boot. :D
 
Ja, longhaul cargo met een vmc restrictie..alleen maar eatbound met linkerbochten toegestaan. We volgen eerst de snelweg naar berlijn en dan extraproleten we die lijn via moskou naar japan..wel goed uitkijken voor halfklaarkomende single enginevliegers die zonder uitzondering als Stuka-bombers op jacht zijn naar controltowers.
Is al eerder gezegd maar kan dat geklets over zelfbevrediging in een sjesna zich een beetje minimaliseren? Snap wel dat elke ppl prutser een keer net wil doen alsof ie een jumbo is, maar ik zie liever on topic nieuws. En WTF heeft die kat met dit forum en de aswolk-situatie te maken?

En mag ik nog even doorzeiken over co2 enzo? Dat deze situatie het milieu een break zou geven? BS! Heeft iemand van die kletsmajoors wel gerealiseerd dat het huidige alternatief voor transport van goederen en live stock (pax) een VEEEEL grotere aanslag op het milieu is? Wegtransport en gebruik van olieslurpende schepen?

Radarbeelden en notams graag..veeeel interessanter

Onassis (die nu met een f-ing boot naar zn werk moet)

Supi, heb er zin aan! Morgen sushi en whiskey!

:yeehaa: Al een beetje bijgekomen in je lounge?
Ik vroeg of het VMC only was omdat dat een zeer reële optie was voor de NL authoriteiten. Kisten vmc day-only laten uitklimmen tot boven de FL350 en vanaf daar de upperairways op te laten gaan zodat je in ieder geval zeker weet dat je geen as'wolk' in vliegt.

Succes met de bootreis!
 
Zit je als directeur voor de grap eens op je intranet te kijken, druk je op de verkeerde knop....

attachment.php
 

Attachments

  • canvas.jpg
    canvas.jpg
    4.7 KB · Views: 0
Last edited:
Als we gaan zeuren over CO2 uitstoot, ben ik bang dat ik er toch even op moet wijzen dat het typische vrachtschip heel wat meer cargokilo/kilometers er uit perst dan een jet....

Jep, vrachtschepen zijn meestal ook nog eens vreselijk smerige diesels dus met mega veel fijnstof en Stikstof Oxide. Daarentegen vervoeren ze per CO2 uitstoot weer vele malen meer vracht / passagiers.

Maar goed, de CO2 die de vliegtuigen niet uitstoten, wordt ruimschoots gecompenseerd door het lieve vulkaantje in ijsland. Vandaag stond er wel leuk in de Metro dat de paar dagen geen vliegverkeer die we nu hebben ongeveer 0,3 megaton aan CO2 uitstoot scheelt, maar dat vulkaantje heeft heeft ondertussen al meer dan 0,5 megaton aan CO2 de lucht in geholpen.... Kortom het netto milieu effect is alleen maar positief als je alleen naar de acties van de mensen kijkt....

Dat is zeker bekeken over alleen Nederland, want die getallen kloppen volgens mij niet. Enkel als je de totale Europese luchtvaart per dag en de vulkaan per week bekijkt ofzo. Deze post heb je kennelijk gemist:

planes_volcanos.png
 
Vandaag op het nieuws dat Engeland achter een europees verbod zat op het vliegen.

Stelling was, dat het in Engeland niet kon en mocht vanwege de as, dus de rest van Europa ook niet.

Was op BNR.
 
Ik snap ook niet welke flapoor vond dat co2 slecht is voor het milieu. Het is een natuurlijk gas dat nodig is voor de evenwicht van het ecosysteem. Troep als halon, dat is pas milieuschadelijk.

en wij als nuchtere hollanders maar betalen voor de co2 uitstoot van onze auto's :traantjes

Gele M&M's zijn ook niet slecht voor je, maar wel als je er 5 miljard van eet binnen een dag. CO2 is niet per se slecht voor het milieu, maar op dit moment verandert het milieu door de mega hoeveelheden die er constant in gepompt worden. Die aarde past zich wel aan uiteindelijk, alleen zullen wij als mensen (en alles wat leeft eigenlijk) moeite hebben ons aan te passen aan de extreem snelle veranderingen die nu al bezig zijn.

Deze site is echt de beste die ik tot nu toe gevonden heb om met gebruik van peer reviewed science journals alle mogelijke argumenten op een rijtje te zetten, constant, om te laten zien wat niet de Televaag en de Daily Mirror maar de daadwerkelijk wetenschap en grondig onderzoek zegt over alle onderwerpen (zie arguments etc) inclusief links naar de volledige journals: www.skepticalscience.com .

Hier is jou specifieke argument "CO2 is not a pollutant" met repliek en referentie: http://www.skepticalscience.com/co2-pollutant.htm
 
:wegkwijt: Oh, oh, ik weet al waar ik fout ben gegaan... Verkeerde vulkaan en verkeerde datum... :mad:

Overigens als je even gaat zoeken op het internet vind je de volgende cijfers voor de grote zeevaart (dus denk aan die massive container schepen).

NOx in grammen per ton-kilometer: ~0,4 gram (binnenvaart doet ongeveer hetzelfde, trein (electrisch) is de enige schonere vorm van transport.

n.b. geen idee wat vliegtuigen doen... Maar verbranden bij hoge temperatuur... Tja, dan kan je dus wel de nodige NOx verwachten zegt mijn chemische achtergrond.

PM10 (i.e. fijnstof) in grammen per ton-kilometer: ~0,02 gram (Dat doen alle vrachtwagens en treinen inderdaad beter. Hier gaat de binnenvaart dik overheen.)

Overigens is de scheepvaart verantwoordelijk voor ongeveer 2,7% van de mondiale menselijke CO2 uitstoot, terwijl de luchtvaart blijft steken op 1,9%... Dat lijkt in eerste instantie dus best positief.... Totdat we de vervoerde ton-kilometers gaan vergelijken...
 
Maar een vulkaan stoot meer uit dan alleen CO2...

Jep, komt een hoop zooi mee. Alleen pompen sommige heftige erupties hun zooi vaak naar zeer grote hoogte, waardoor het een totaal ander effect kan hebben dan CO2 in de lagere regio's. In historie zijn grote vulkaan uitbarstingen juist oorzaak van tijdelijke koudere periode's, hoe raar dat ook klinkt. Nog best een complex systeem, die aarde. Meer info hier:
http://www.skepticalscience.com/coming-out-of-ice-age-volcanoes.htm
En hier:
http://www.skepticalscience.com/volcanoes-and-global-warming.htm
 
Pauw & Witteman:

Wat laat die Eurlings zijn oren naar de KLM baas hangen zeg!

Slijmbal. Zit toch duidelijk op een baantje bij de KLM te solliciteren!
 
Hierin een heel sterk optreden van Dhr. Hartman. Tenminste iemand die wél leiderschap toont!

Doc.

(vanochtend uit HKG aangekomen, en geen "vuiltje" aan de lucht......)
 
Back
Top