Aanschaf zonnebril

Soms gaat het ook wel goed:grijns:

(moet je maar eens kijken op de bon die voor de douane zichtbaar was, zal waarschijnlijk opgestaan hebben dat het minder dan 40 euro waard was.......)
 
Jeroen994 said:
hm.. en 19% btw & inklaringskosten er bovenop...

Dat ligt er maar aan. Wordt random gechekt. De ene keer wel de andere keer niet. VRIJWEL BIJNA nooit. Vooral niet een pakketje van zo'n formaat.
 
Hallo allemaal.

De rayban aviator RB3293, frame Gunmetal, lens: APX Grey shaded blue leek me een hele gave bril. Ik vraag me alleen af of het te doen is om met blauwe glazen te vliegen.

rb32930048F3.jpg



Iemand hier tips/ ervaring mee?
 
Ik vind grijs een ideale kleur omdat daar in de kleuren van de cockpitinstrumenten het meest gelijkmatig meekleuren zegmaar.

Grijsblauw weet ik niet.
 
Ik was van de week bij een opticien die had een actie van 50% korting op Serengeti brillen, wat dus 120 euri scheelt. Ik blij, alleen had de beste man slechts brillen met 'plain' bruine glazen. Dus geen drivers gradient, waar ik hier iedereen zo positief over zie.

dus mijn vraag: is het de moeite waard om deze bril met gewone bruine glazen te kopen? Of is bruin niet echt aan te raden?
 
Floortjah said:
Hallo allemaal.

De rayban aviator RB3293, frame Gunmetal, lens: APX Grey shaded blue leek me een hele gave bril. Ik vraag me alleen af of het te doen is om met blauwe glazen te vliegen.

Iemand hier tips/ ervaring mee?

Beste Floor, tenzij jij een captain met minimaal 20.000h van 45+ jaar met een redelijk ontwikkelde buik bent, is die bril niet voor jouw bestemd. Ik zie er menig student pilot mee rondlopen, maar het ziet er niet uit. De enige bij wie het staat is diegene die voldoet aan bovenstaande eisen. Neem gewoon een sportieve Oakley o.i.d., maar ga niet als een wannabe rondlopen met dat ding.
 
PET said:
Beste Floor, tenzij jij een captain met minimaal 20.000h van 45+ jaar met een redelijk ontwikkelde buik bent, is die bril niet voor jouw bestemd. Ik zie er menig student pilot mee rondlopen, maar het ziet er niet uit. De enige bij wie het staat is diegene die voldoet aan bovenstaande eisen. Neem gewoon een sportieve Oakley o.i.d., maar ga niet als een wannabe rondlopen met dat ding.

Als ik een zonnebril speciaal voor het vliegen aanschaf is het laatste wat ik doe kijken naar hoe dat kreng er eigenlijk uitziet! Veel belangrijker vind ik of ie lekker zit en lekker kijkt! Wie ziet je nou in die Cessna! Bovendien ben ik van oakley niet zo'n fan eigenlijk!

Erg belangrijk is trouwens wel dat de zonnebril niet polariserend is! de meeste oakleys zijn dat namelijk wel! Polariserende brillen moeten contrastverhogend werken maar is voor cockpitinstrumenten en papi's alleen maar vervelend en kan averechts werken is mijn ervaring in kleine propkisten. (Papi's waarvan het wit moeilijk in het rood overgaat en snelheidsmeters waar het groen en geel lastig in elkaar overlopen!).

Addy said:
dus mijn vraag: is het de moeite waard om deze bril met gewone bruine glazen te kopen? Of is bruin niet echt aan te raden?

Ik heb bruine glazen in mijn zonnebril zitten. Grijs is wel fijner maar 't werkt prima voor mij.
 
Nou, gisteren toch maar mn slag geslagen, Serengeti Tanaga gekocht voor 130 euries. Bril zit prima, drivers gradient glazen, titanium frame en het ziet er ook nog goed uit :)

4592756.jpg
 
PET said:
Beste Floor, tenzij jij een captain met minimaal 20.000h van 45+ jaar met een redelijk ontwikkelde buik bent, is die bril niet voor jouw bestemd. Ik zie er menig student pilot mee rondlopen, maar het ziet er niet uit. De enige bij wie het staat is diegene die voldoet aan bovenstaande eisen. Neem gewoon een sportieve Oakley o.i.d., maar ga niet als een wannabe rondlopen met dat ding.

Sorry hoor! Het interesseert me totaal niet hoe ik eruit zie met mijn zonnebril, als ik maar een bril heb die past bij me. Al zijn ze driehoekvormig of een roze frame heeft... of ik eruit zie als een zielige wannabe...

Ik heb nu een Rayban Aviator gekocht simpelweg, omdat dit de enige is die past i.c.m. mijn headset. De glazen van Rayban zijn vele malen minder dan van de Serengeti die ik heb.

Maar het frame van Serengeti zorgt voor een groot gat tussen mijn hoofd en mijn headset waardoor ik een hoop herrie hoor ipv ATC. Ditzelfde probleem heb ik met alle Oakleys die ik geprobeerd heb...

De zoektocht naar de ideale bril zal blijven gaan, maar voorlopig hou ik maar bij de Rayban. Uiteindelijk hoop ik iets te vinden met de glazen van Serengeti en het frame van de Rayban.

PS. ik heb een smal hoofd en daarom passen de meeste Serengeti's niet
 
Net een Ray-Ban Predator gekocht. Puik brilletje.
3254.jpg


Overigens vertelde de verkoper mij dat Serengeti nòg betere kwaliteit zonnebrillen maakt, maar het prijskaartje was mij ìets te hoog... :eek:
 
Pornokoning said:
Ik heb een gave bril van prada aangeschaft. Looks zijn belangrijker dan of hij goed zit en lekker kijkt.........

Heb je dan ook een Gucci Flightbag?
guc055w-153025_p.jpg


;)
 
Pornokoning said:
Ik heb een gave bril van prada aangeschaft. Looks zijn belangrijker dan of hij goed zit en lekker kijkt.........

Weet je het zeker? Je zal niet de eerste zijn met oogletsel / beschadiging. :eek!:
 
ik lees hier van alles over zonnebrillen, maar ik vroeg me af hoe degenen die brildragend zijn of lensen dragen met het brillenissue omgaan ;) , draag je gewoon je lensen met een goede zonnebril tijdens het vliegen of is het toch beter om een zonnebril op sterkte te nemen?
 
PET said:
Neem gewoon een sportieve Oakley o.i.d., maar ga niet als een wannabe rondlopen met dat ding.

Nee koop dan een Oakley voor het vliegen en loop erbij als de eerste de beste knor...
 
luk said:
ik lees hier van alles over zonnebrillen, maar ik vroeg me af hoe degenen die brildragend zijn of lensen dragen met het brillenissue omgaan ;) , draag je gewoon je lensen met een goede zonnebril tijdens het vliegen of is het toch beter om een zonnebril op sterkte te nemen?

Ik heb een zonnebril op sterkte.

En omdat je volgens de JAR een "volwaardige" bril + "volwaardige" reservebril moet hebben, en volgens diezelfde JAR een volwaardige bril geen gekleurde lenzen mag hebben, en ik in het dagelijkse leven geen bril nodig heb, loop ik dus met 3 brillenkokers in m'n tas. :cool:
 
Ben nu in 'The You Naait Het Steeds' en heb net deze gekocht:
43fa5814c9d51.png_0_0_0.jpg


Zit erg lekker rond je gezicht, kijkt super en ziet erg erg goed uit!!:cool:
 
Addy said:
Ik was van de week bij een opticien die had een actie van 50% korting op Serengeti brillen, wat dus 120 euri scheelt. Ik blij, alleen had de beste man slechts brillen met 'plain' bruine glazen. Dus geen drivers gradient, waar ik hier iedereen zo positief over zie.

dus mijn vraag: is het de moeite waard om deze bril met gewone bruine glazen te kopen? Of is bruin niet echt aan te raden?

niet kopen!!!
kijk op het internet en inporteer vanuit amerika. dan kost dat je in totaal 100-125 euro. en dan heb je er ook nog eens driver (gradient) glazen erin.
 
Ik heb dit dingetje van Eschenbach, alleen dan in het bruin:

fec2fc38d6.jpg


Prima brilletje :) Absoluut nooit problemen met felle wolken of lage zon. Heb allerlei brillen geprobeert, maar zag weinig tot geen verschillen met brillen die 100 euro meer kosten. Dan ga ik dat er ook niet aan uitgeven.
 
Back
Top