Aanschaf zonnebril

Steven

New member
Hallo allemaal!

Eind augustus ga ik beginnen met een vliegopleiding. Nu zal ik de eerste paar maanden alleen theorie krijgen, maar ik vroeg me alvast af hoe het zat met zonnebrillen. Moeten in een zonnebril die je gebruikt voor het vliegen speciale glazen zitten? Of is een 'normale' zonnebril ook goed.

Groeten,
Steven
 
Koop een goede zonnebril, bijv. een Serengeti of een Carl Zeiss. Ik heb zelf een Serengeti en ben hier zeer tevreden mee, al had ik bij nader inzien toch wel een tintje donkerder gewild.
 
Hallo,

Een goede zonnebril is volgens mij essentieel. Neem er een met UV filter en de juiste kleur glazen. Mijn zonnenbril heeft destijds € 138,- gekost, maar hij is het dubbel en dwars waard.

Groet Koning
 
Ik heb een serengeti en ben er erg tevreden mee.

P.s. aangezien zonnebrillen erg duur zijn, ga naar je lokale opticien laat je voorlichten en pas een paar modellen.

ga naar huis en koop degene die je wilt via internet. Ik heb zo 120 euro bespaard ;)

suc6
 
Quote:
ga naar je lokale opticien laat je voorlichten en pas een paar modellen.

ga naar huis en koop degene die je wilt via internet.
end quote.

Not a very nice and decent way...is it....?
 
Zodra ik de Havo, VWO en de Universiteit heb afgerond en dan de piloten opleiding ga doen, dan laat ik me ook voorlichten maar om veel te betalen voor een goede bril vind ik niet erg hoor:p
 
Ik heb voor het zweefvliegen een nike montuur gekocht (en omdat ik een relatief klein hoofd heb, laten aanpassen) en daar geslepen HOYA glazen in laten zetten. Koste al met al zo'n 350 eurootjes :1855: En nu is m'n sterkte een beetje veranderd en moet ik dus eigenlijk nieuwe glazen a 140 euro hebben. Maar m'n studentenportomonneetje vindt dat niet leuk :(

Ik zou gewoon naar een goede opticiën gaan en daar wat modellen en glazen proberen.
 
Count Blah, hij bedoelt dat het niet van veel klasse getuigt om een opticien veel tijd en moeite in jou te laten stoppen om tot een goede brilkeuze te komen om dan vervlogens bedankt te zeggen en de bril doodleuk op internet te bestellen omdat je daar een paar tientjes mee uitspaart.

Ik ben niet naief en weet dat dit tegenwoordig de praktijk is maar persoonlijk houd ik wel van een beetje goede service en daar mag best iets tegenover staan.
 
kermit said:
Count Blah, hij bedoelt dat het niet van veel klasse getuigt om een opticien veel tijd en moeite in jou te laten stoppen om tot een goede brilkeuze te komen om dan vervlogens bedankt te zeggen en de bril doodleuk op internet te bestellen omdat je daar een paar tientjes mee uitspaart.

Ik ben niet naief en weet dat dit tegenwoordig de praktijk is maar persoonlijk houd ik wel van een beetje goede service en daar mag best iets tegenover staan.
zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Maarja, als je al ik weet niet hoeveel tienduizenden euro's hebt besteed, lijkt het me ook niet meer dan logisch dat je voor de goedkoopste optie gaat, toch? ;)
Ik moet trouwens binnenkort ook weer een nieuwe, een oortje is afgebroken bij de mijne na 2 jaar trouwe dienst. Leuke zonnebrillen die oakleys, en de glazen is ook niets mis mee, maar als de oortjes zomaar afbreken na 2 jaar vind ik die ruim 150 euri toch duur besteed...Ik hoor veel goede verhalen over Serengetti, dus ik denk dat ik daar maar eens wat meer info voor ga zoeken...

overigens robbert: waarom ga je niet meteen na je HAVO al selecties doen?
 
Addy said:
zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Maarja, als je al ik weet niet hoeveel tienduizenden euro's hebt besteed, lijkt het me ook niet meer dan logisch dat je voor de goedkoopste optie gaat, toch? ;)


Precies en daarom heb ik het zo gedaan, en veel tijd valt wel mee, ik heb zelf wat modellen gepast, maar ja heb hier geen zin om mezelf te gaan verdedigen, niet iedereen hier heeft een dikke portomonnee (goed gespeld? :p )

en van die paar tientjes, maak daar maar 120 euro van.
 
Weet iemand een adres van een brillenboer/opticien die geen
verkooppraat ophangt, maar gewoon technische informatie kan
geven over de glazen van bijv. Serengeti/Rayban/Oakley etc.?
 
Ik ben niet naief en weet dat dit tegenwoordig de praktijk is maar persoonlijk houd ik wel van een beetje goede service en daar mag best iets tegenover staan.

Wat zet easyjet tegenover jou goede service?
 
@Dreams

Je overschat de kennis van de gemiddelde opticien.
Ze verkopen wat ze vertegenwoordigen en waar de grootste marge op zit. Niets mis mee maar de kennis op W3 is groter dan bij de gemidelde optiek.

Glazen en montuur zelf kosten niets, enkele euri, de rest is reclame. Vandaar die kapotte oortjes enzo. Wil je een goed monturr, koop dan zo'n lelijk Zeiss montuur voor slechtzienden, net zo stevig als een fietsenrek, zit mijn loep ook op gemonteerd.

@all

Zoals ik al eerder zij is een EC stikkertje voldoende dat er voldoende UV protectie in zit. Mag anders niet verkocht worden. De rest is persoonlijk.

Enkele regels zijn wel dat contrastverhoging (uitfilteren blauw licht) het beste gaat met gele glazen (bv 35% geel, nightview lens) en dat werkt dus prima in de mist. Maar voor alleen fel licht is een grijsfilter voldoende (in sommige video-camera's ingebouwd, 'neutral density filter'

Mix je geel met grijs dan krijg je bruin. Is je voorkeur groen OK. Blauwe glazen werken dus niet, is een mode artikel. Roze glazen zijn leuk, maar je mist de rode lijnen op de kaart / checklist.

Mijn advies en voorkeur is dus bruine glazen. Zie je de runway / target toch beter mee. Zelf zit ik vast aan een Serengeti Hurikanu van ong $ 90 . Heb gezien de positieve berichten hier ook gekeken naar Sillouette, maar $ 500 vind ik erg veel geld voor een bril, waarvan ik er meestal ook 3 tegelijkertijd koop. (vliegtuig, auto en op straat / reserve)

Kun je hier wat mee ?

S. :cool:
 
SR20FlyEye said:
@Dreams

Je overschat de kennis van de gemiddelde opticien.
Ze verkopen wat ze vertegenwoordigen en waar de grootste marge op zit. Niets mis mee maar de kennis op W3 is groter dan bij de gemidelde optiek.


Daarom heb ik die vraag hier geplaatst!

Want met de antwoorden "neem deze want hij staat je wel
goed" of "het is volgens de laatste mode" op de vraag waarom
een bepaalde bril goed zijn is kan ik helemaal niets. :1855:
 
Back
Top