Aanschaf zonnebril

Ik heb zelf een rayban, en dat bevalt heel goed.
Ik heb eentje met bausallon glazen (of hoe je het ook schrijft), muis grijs getint.
Deze bril haalt echt alle schittering weg en ik heb nooit last van mijn ogen, wat ik met mijn polaroid op hoogte wel heb.
 
SR20FlyEye said:
@Dreams

Mijn advies en voorkeur is dus bruine glazen. Zie je de runway / target toch beter mee. Zelf zit ik vast aan een Serengeti Hurikanu van ong $ 90 .
S. :cool:

Helemaal mee eens, ik heb zelf ook de Hurikanu, prachtbril
en idd voor $90,- heb je er een, off 230 euro in de winkel :eek:
 
ik zou ook een niet gepolariseerde bril nemen.
er is mij verteld dat in sommige kisten al gepolariseerde ruiten zitten en dat zou niet goed zijn.
zo iets in ieder geval....:rolleyes:
gr rigid
 
@ Viper1983: het is Bausch and Lomb :)

Heb zelf een Serengeti; beste zonnebril die ik ooit gehad heb.
Erg comfortabel en optisch erg goed.
Voor een zacht prijsje in Hong Kong gekocht. Die verkoper zat op te scheppen dat zoveel Cathay vliegers dit soort spul bij hem kopen. "Komt mooi uit" zei TopSwiss. Resultaat: 20% discount.
 
Tja TS73,

Dan willen we als echte Ollanders natuurlijk wel weten hoeveel euri / dolari je er voor betaald hebt...... :D

S.
 
LOL @ SR20... :)

Zelfs met die discount had ik hem in de States via internet iets goedkoper kunnen krijgen. Maar ik had hem daar toen in mn klauwen: what you see is what you get, geen FED-EX of customs die de boel opkloten enzo. En als er ooit iets mis mee mocht zijn kan ik terug naar dezelfde knakker, scheelt ook weer een hoop gezeur met opsturen enzo.
 
rigid2000 said:
ik zou ook een niet gepolariseerde bril nemen.
er is mij verteld dat in sommige kisten al gepolariseerde ruiten zitten en dat zou niet goed zijn.
zo iets in ieder geval....:rolleyes:
gr rigid
idd is Polaroid niet goed, zie ook hieronder waarom.

Je moet een zonnebril hebben die beschermt tegen:
- UV-Straling
- fel licht
- (evt) wind
- (impact resistance, inkomende voorwerpen bijv glas)

Let bij aanschaf op een paar dingen (vaak persoonlijk):
- Lensdonkerheid
- Lenskleur (groen geeft meer rust, geel meer helderheid)
- UV bescherming (zie eis hierboven in andere post)
- Krasbestendigheid (lens van kwaliteitsglas/policarbonaat)
- Grootte (voor bescherming)
- Pasvorm (ivm het draaggemak)
- Polarisatie: een vliegersbril mag niet gepolariseerd zijn, want polarisatie zorgt voor het wegnemen van schitteringen en gereflecteerd licht en creeert dus verstoringen en blind spots als gevolg hiervan -> Polaroid is dus af te raden.
 
Nou ik heb destijds ook bij een aantal goede winkels gekeken en dan met name voor de serengeti's (bromo).
Voor het befaamde brilletje met de sedona of drivers glazen moest je toch al gauw €270 neertellen.

Nu heb ik exact dezelfde bril voor €100 totaal uit de us via de post.

Ik zou dus eerst bij de opticien gaan passen en meten en dan via internet bestellen.

greetz
 
Ik mag hopen dat jouw opticien een meetfout maakt...

Als je hem zo graag via internet koopt, dan zou ik zelf mn opticien niet lastigvallen.
 
gebruikte al jaren Serengetti totdat ie aan boord gejat werd door een pax na mijn toilet bezoek, in mijn eigen kist dus! De stessen hebben de paxxen nog even goed bekeken maar helaas. Nu even een polaroid. probleem met polaroid glazen is dat je verstoring (regenboog patroon/kleuren)ziet wanneer je door de cockpit ramen kijkt(gepolariseerde glazen). Met een Serengetti heb je absoluut het beste zicht in een glazen cockpit, je ziet alles heel duidelijk op je displays wat bij veel andere merken niet zo is.

Binnenkort dus maar weer een Serengetti
 
Redelijk veel geld uitgegeven voor een Serengetti , Opticien vond dat Zeiss glazen had die vergelijkbaar waren (maar goedkoper) , maar ik wilde toch echt Serengetti glazen op sterkte hebben.
Gevolg een bril die meer dan redelijk veel geld heeft gekost, maar ik draag hem met heeeeeeeel veel plezier, zelfs in de auto als het mistig is, is het contrast magnifiek.
 
volgens mij heb je eigenlijk niet eens een uv filter nodig omdat die bij de meeste kisten in de windshield al ingebouwd zit.
Ik zelf heb een ray ban en hij bevalt echt super. Het nadeel aan de brillen van serengetti vindt ik dat ze vaak wel erg lichte glazen hebben zeker met erg felle zon vond ik dat niet echt comfortabel
 
Zonnebril keuze

Zonnebril keuze

Ik heb ook gekozen voor een serengetti. Ik had een of ander goedkoop dingetje waar eigenlijk niets mee mis is hoor. Alleen was hij gewoon te donker om de instrumenten normaal te kunnen bekijken in de cockpit.

Daarom heb ik voordeze gekozen:
brilletje
Inderdaad is ie niet donker genoeg wanneer je recht in de zon kijkt. Maar ik het vliegtuig heb ik er nog geen last mee gehad. De zon komt eigenlijk nooit recht in je gezicht... en dan is het een super brilletje. Het contrast is super. De Uv blocks zitten er in. Dus ik hoef me niet af te vragen of de uv blockers al in de windshield zitten. Ik ben toch wel beschermd!
 
heej... ik wilde ff weten waar je die serengetti brillen kan kopen, ik heb al een beetje rond gekeken, maar tot nu toe nog niet gevonden.
 
Op het Internet.

Een winkel in Nederland is te vinden in Schiedam. Hun website is:
http://www.tempeloptiek.nl/

Ze hebben behoorlijk veel modellen uitgestald staan, maar
de kennis van de medewerkers over de brillen is om te huilen!
Hou daar wel rekening mee....
 
Absoluut mijn eerste keus! Silhouette...

Helemaal als je net gaat beginnen en nog een tijd je met van die giga oorwarmers zit, is een silhouette ideaal. Glazen zijn goed en hij is lekker licht.

Happy landings gewenst.

F&S
 
Aanschaf Serengetti

Aanschaf Serengetti

Ik heb mijn bril gevonden na wat speurwerk en ik ben erachter gekomen dat het op Marvgolden het goedkoopste is
 
ok thanx F&S!!!
dan ga ik mezelf maar eens trakteren op zo'n brilletje aangezien die 2 kilo zware rayban me aardig begint te irriteren....
 
Back
Top