Aanschaf zonnebril

Oei nosig, zei je daar nu echt dat Oakley de beste lenzen heeft? Dat vraagt om een Airwork borrel om er over te lullen. Nee, beter, wanneer kan ik mee met de embraer, dan doen we even vergelijkend waren onderzoek ;)

Ik heb de drivers gradient en ze bevallen perfect, het zijn nl de beste lenzen ;)
 
De kleuren bevallen me erg goed, net genoeg contrast verhogend. Maar ik moet wel zeggen dat ik nooit rayban of oakley heb geprobeerd.

Met en zonder uv block begrijp ik niet?

En je hoeft geen u te zeggen hoor ;)
 
Oei nosig, zei je daar nu echt dat Oakley de beste lenzen heeft? Dat vraagt om een Airwork borrel om er over te lullen. Nee, beter, wanneer kan ik mee met de embraer, dan doen we even vergelijkend waren onderzoek ;)

Ik heb de drivers gradient en ze bevallen perfect, het zijn nl de beste lenzen ;)

Drivers werd 9 jaar geleden nog niet getest (heb er ook nooit van gehoord) en er kan een hoop veranderd zijn sindsdien, maar objectief gezien kan je niet ontkennen dat Oakley met kop en schouders boven de rest uitsteekt kijkend naar de scores in de scherpte / vertekening test van toen (pagina 9 in deze thread):

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showpost.php?p=198368&postcount=342

Ben heel benieuwd naar tests sindsdien, heb ze nog niet voorbij zien komen. Wat is jou bron JC? :)
 
De kleuren bevallen me erg goed, net genoeg contrast verhogend. Maar ik moet wel zeggen dat ik nooit rayban of oakley heb geprobeerd.

Met en zonder uv block begrijp ik niet?

En je hoeft geen u te zeggen hoor ;)

Uhm wat ik begrepen heb is dat sommige vliegtuigen wel en andere weer niet, een UV filter al ingebouwd in hun cockpit ruit hebben. Dit zou dan betekenen als het vliegtuig het heeft dat de glazen minder zullen kleuren (in theorie). Dan in een vliegtuig die een gewoon ruit heeft zonder een ingebouwd UV filter. En ik was benieuwd of "je" haha daar ervaring mee hebt, dat je soms misschien dacht van wat blijven de glazen toch licht.

Ik doelde op dit stukje:
"All Serengeti lenses, except one, are photochromic and thus darken when exposed to ultraviolet light. Aircraft windscreens using polycarbonate materials may block ultraviolet light, reducing the protective quality of the lenses."
 
Altijd leuk als er weer een oud topic naar boven wordt geschopt.
Toch weer 5 pagina's gelul over zonnebrillen :S

Koop gewoon een goeie en verder telt maar 1 ding... The looks!

Om toch een beetje inhoudelijk te reageren: Ik gebruik er 2 nl:
1 met donker grijze glazen voor de zonnige dagen
1 serengeti voor voor de bewolkte dagen en in de wolken met fel licht.
 
Back
Top