Aanschaf zonnebril

Nosig: Waar heb je die ergens gekocht. Zit nu in Mesa/Phoenix, met een kapotte Serengeti, dus moet een nieuwe bril hebben. Alvast bedankt.
 
Over dat laatste: mijn Serengetti kosstte "normaal" 250 euro ofzo, maar opsterkte het dubbele (echt waar!).
Maar goed, met medewerking van de belastindienst kosste hij me netto -10 euro (wederom echt waar).

Door hem op te geven als studiemateriaal?? Of hoe heb je dit gefikst als ik vragen mag?
 
Na alle goede bevindingen van hierboven, ben ik zojuist even bij de brillenboer naar binnen gelopen. Ik vind de Tightrope met de Iridium glazen wel echt perfect zitten, maar misschien zit die Whisker nog wel lekkerder. Enige bezwaar wat ik heb is dat de Whisker wat dunner is uitgevoerd en daarmee fragieler.

De prijzen hier ontlopen elkaar niet zo veel. In de winkels is dit zo rond de € 135, op internet is dit vanaf € 119 inclusief verzendkosten. Nu moet ik ook de glazen van mijn RB3025 laten vervangen dus misschien dat ik iets kan regelen aan de kosten. Mijn eerste indruk van de Tightrope is in ieder geval superb!

Overigens bedoel ik de Platinum Gold Iridium van de Whisker. Maar hiervan heb ik geen idee of dit eenzelfde rustig beeld geeft als de Tungsten glazen.
 
Last edited:
knoop doorgehakt en zojuist de Oakley TR met TI glazen gehaald. Verbluffend mooi zicht en zit heerlijk, zo is de eerste indruk. Zie alleen net dat er aan de linkerbovenkant aan het montuur, net voor de brillenpoot-schroef een klein krom lijntje loopt, waarvan het in de eerste instantie lijkt op een scheurtje, maar om het hoekje naar beneden is niets te zien. Hebben jullie andere gebruikers dit ook?
 
Beide pootjes gelijk, ik zie rond de schroef geen enkel lijntje dat lijkt op een scheurtje of krasje. Lang leve de garantie?
 
er wordt hier veel over zonnebrillen gepraat,
mij valt op dat ik nog geen enkele keer de klassieke Ray-Ban voorbij heb horen komen.
Gewoon een aviator, prima bril.
enige wat niet mag zijn polaroid glazen, ray-ban heeft G-15 en B-15 glazen.
dat is je eigen voorkeur Groen of Bruine glazen.
 
Zo, laat ik dit topic eens een onvervalste schop geven.... (Toch blijft dat handig he, zo een zoekfunctie, ook al moet ik toegeven dat het soms best ingewikkeld is om de juiste zoekterm te gebruiken...)

De laatste pagina is duidelijk, ik moet natuurlijk gewoon een oakly kopen via eBay, maar toch wilde ik eens deze pitchen, of eigenlijk meer vragen of er mensen zijn die deze kennen/er ervaring mee hebben.
(En ja, ik zie de grappen al aankomen met zo een naam, maar goed, niet geprobeerd is toch geschoten of zo iets...)

Iemand ervaring met Mile High zonnebrillen? Voor een zeer redelijke prijs onder meer te verkrijgen bij de pilotshop.
Laat ik er gelijk even een linkje bij maken naar de informatie bij de pilotshop. en natuurlijk een plaatje om het af te maken:
soarer-imp.jpg


Let op: Deze bril wordt geleverd met meerdere sets lenzen/glazen. (Eh, kan je dat wel glazen noemen als die dingen van kunststof zijn?)
 
Ik heb meerdere van RB en dit bevalt erg goed. In een ver verleden heb ik zelfs een polariod RB gekocht voor op de boot. (i.v.m. schittering van het water)

Deze heb ik natuurlijk ook even in het vliegtuig getest. Conclusie was: in een Cessna/Piper gaat dit prima, nergens last van. In een 737 kreeg ik last met de glass cockpit. Kon gewoon geen display aflezen.

Daarnaast ben ik erg tevreden over het merk Ray Ban. Waar je ook ter wereld binnenloopt, overal krijg je service. Zo heb ik een keer gehad dat een schroefje kwijt raakte van een oude RB, en de eerste de beste dealer die ik vond heeft dit gemaakt voor me, gratis.
Ook stop ik ze wel eens in een tas en gaat het wel eens fout, dan moet het frame weer bijgebogen worden voordat hij weer lekker zit. Doet de opticiën ook gratis.

Een RB is een bril voor het leven, terwijl de prijs maar tussen de 100 en 200 euro ligt. Mijn eerste kocht ik voor 160 euro in 2002 en gebruik ik nog zeer regelmatig.

Hou er wel rekening mee als je duurder wilt, bv. serengeti, dat een zonnebril een gebruiksvoorwerp is. Zeker met de kleine luchtvaart gebeuren er wel eens dingen mee, zonde als het dan een bril van 500 euro is. Ik hing bv altijd de bril in mijn borstzakje, en met de walkaround glipte hij er wel eens uit en viel op de grond. Is lang goedgegaan, maar uiteindelijk toch een krasje op de bril.

P.s.
Ik heb geen aandelen bij RB hoor, en Serengeti is ook een erg goede.
 
Ik zou persoonlijk voor de duurdere Serengeti gaan. In de winkel rond de 300 euro, op internet uit Amerika voor 150 dollar. Duurt alleen enkele weken voordat je hem hebt! Ik heb zowel een rayban als een Serengeti gehad. De rayban is een prul als je de glazen vergelijkt! Zowel de blauwe als de rode glazen van de Serengeti maken de wereld zelfs mooier dan zonder bril! Geen contrastverlies wat ik wel slecht van de rayban vond, die maakte alles grijzer en grauwer. Als je erg snel last hebt van te fel licht, zou ik voor de blauwe glazen gaan, heb je hier minder problemen mee, pak de rode!

Tip: bij de betere opticiens (helpt ook als ze je kennen, of misschien met borg?) kun je beide brillen enkele dagen lenen als proefperiode. Hoop dat je zoiets geregeld krijgt. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik zal nooit meer iets anders kopen dan een Serengeti! En zoals de vorige post, ik heb ook geen aandelen o.i.d. :)

Edit: inderdaad geen gepolariseerde glazen, werkt niet in de grote luchtvaart. Voor in de auto uiteraard wel geweldig! Na regen het zonnetje van voren... Genieten met bril :D
 
Ik zou persoonlijk voor de duurdere Serengeti gaan. In de winkel rond de 300 euro, op internet uit Amerika voor 150 dollar. Duurt alleen enkele weken voordat je hem hebt! Ik heb zowel een rayban als een Serengeti gehad. De rayban is een prul als je de glazen vergelijkt! Zowel de blauwe als de rode glazen van de Serengeti maken de wereld zelfs mooier dan zonder bril! Geen contrastverlies wat ik wel slecht van de rayban vond, die maakte alles grijzer en grauwer. Als je erg snel last hebt van te fel licht, zou ik voor de blauwe glazen gaan, heb je hier minder problemen mee, pak de rode!

Tip: bij de betere opticiens (helpt ook als ze je kennen, of misschien met borg?) kun je beide brillen enkele dagen lenen als proefperiode. Hoop dat je zoiets geregeld krijgt. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik zal nooit meer iets anders kopen dan een Serengeti! En zoals de vorige post, ik heb ook geen aandelen o.i.d. :)

Edit: inderdaad geen gepolariseerde glazen, werkt niet in de grote luchtvaart. Voor in de auto uiteraard wel geweldig! Na regen het zonnetje van voren... Genieten met bril :D

Toch even een inkoppertje: Ik denk dat je naast de blauwe en rode glazen, bij Serengeti ook roze glazen kan krijgen. (zie andere topics)
:biertje: sorry kon het niet laten.

Nu even serieus:
Moet zeggen dat ik met de P glazen in de auto hetzelfde ervaar als jij met de blauwe glazen. De oranje naalden van de wijzers enzo zien er veel feller en kleuriger uit.
Voor de rest kan ik je geen ongelijk geven en is Serengeti ook een topper, maar haal hem inderdaad uit de USA. Dat scheelt een hoop geld.
 
Ik vlieg GA en geen luchtmonsters (sorry als er nu iemand op zijn tenen getrapt is).

Pola in de auto vind ik rampzalig, want ik kan dus gelijk mijn navigatiesysteem, radio-met-te-veel-functies-en-te-groot-lcd-scherm en super-de-luxe-twee-zone-airco niet meer aflezen. Ook leest mijn telefoon wat rot af met een zonnebril op mijn neus die het licht polariwatest.

In het vliegtuig heb ik een back-up GPS (want volgens de regels vlieg ik uiteraard helemaal op de kaart, het kompas, de radio en de stopwatch) en verder een hele bak analoge meters. Nog wel een LCD schermpje op de transponder en de radio, maar die zijn dus allemaal uitstekend af te lezen met een polabril.... Schiet mij maar lek. :biertje:

Overigens houd ik het wel bij een rayban. Ik ben ook een zeikerd als het om kleuren en zo gaat, daarom nooit meer een bruine bril. Oh, wacht, dat heet amber... Ik heb nu dus een blauwe, maar ook een groene bril vind ik erg prettig.
De opticien heeft bij ons ook Serengeti liggen, maar die zijn dus allemaal amber....

n.b. Ik vind het echt geen stijl om eerst naar de opticien te gaan om brillen te proberen en ze vervolgens op internet te bestellen.
 
Overigens houd ik het wel bij een rayban. Ik ben ook een zeikerd als het om kleuren en zo gaat, daarom nooit meer een bruine bril. Oh, wacht, dat heet amber... Ik heb nu dus een blauwe, maar ook een groene bril vind ik erg prettig.
De opticien heeft bij ons ook Serengeti liggen, maar die zijn dus allemaal amber....

Ik ben met je eens dat met de Drivers lenzen van Serengeti een klein beetje "kleuronechtheid" optreedt, maar op kruishoogte zit er zoveel blauw in het licht dat het fijn is met deze glazen. Het werkt contrastverhogend en de schermen zijn nog steeds goed af te lezen. Persoonlijk vind ik voor het vliegen mijn Serengeti fijner dan mijn Oakley met Tungsten Iridium lenzen omdat die meer last heeft van verkleuring. Verder heb ik een Maui Jim met gepolariseerde lenzen maar die gebruik ik eigenlijk uitsluitend op en rond zee. Mijn mening: Serengeti is het beste voor het vliegen.

Groet, PH.
 
Mensen,

V.w.b. de eerlijkheid van het passen bij een opticien en kopen op internet.

Ik denk dat wanneer het verschil in prijs een paar tientjes zou zijn, (of misschien wel 50 Euro), dan zouden de meeste mensen de bril ECHT wel bij de opticien kopen.

Echter wanneer de bril op internet minder dan de helft kost, tja, dan ben je gewoon GEK als je hem bij de opticien koopt.

Verder ben ik van mening dat een beetje ondenemer zich dient aan te passen aan de markt. Het is nu eenmaal zo dat internet bestaat en NIET meer weggaat. Dus als je een beetje ondernemer bent begin je naast je winkel ook een webshop en zorg je ervoor dat je concurerend bent. Zo werkt dat in een vrijemarkt economie!

Mocht de ondernemer dat niet willen is er gewoon geen plaats meer voor hem/haar. Net als het verdienmodel van de muziek industrie. Kan je nog zoveel stichtingen oprichten als BREIN, winnen van de downloaders/thuiscopieerders gaan ze het nooit.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Een opticien is juist duurder omdat ze een winkel hebben waar je rond mag kijken en omdat ze service verlenen. Het is echt geen stijl om gebruik te maken van deze service om daar vervolgens niets te kopen. Je laat je toch ook niet eerst opmeten door een coupeur om vervolgens een pak op internet te bestellen....

André
Een beetje ondernemer zorgt juist voor differentiatie. In het geval van de webwinkel is dat de prijs en in het geval van de opticien is dat de service. Zo lang er nog mensen zijn die liever in een winkel kopen dan op internet zal de opticien dus blijven bestaan.
 
@ André: dat is o.a. een reden waarom ik mijn bril wel degelijk bij de brillenboer op de hoek heb gekocht. Het prijsverschil met een webshop was ongeveer 30 euro. Opzich een goede reden voor iemand die toch al met een zekere regelmaat iets op internet besteld, deze voor een lager bedrag (met verzendkosten) binnen te halen.
Maar aangezien ik ook nieuwe glazen in mijn Rayban wilde hebben heb ik het met de verkoper op een akkoordje gegooid: ik leg hem voor dat ik het brilletje voor minder kan krijgen, maar dat ik dan het stukje service mis. Tegen de kostprijs van de RB glazen betaal ik met plezier het verschil van de bril bij.
Hierboven schreef ik al over het krasje; een nieuwe montuur werd besteld en ik kon zolang de originele gewoon gebruiken. In een dood middaguur liep ik even langs en werd het brilletje weer opgelapt. Dat is een beetje de service die ik verwacht en die je bij een gemiddelde webshop ook niet krijgt. De ondernemer past zich wel degelijk aan de markt aan, aangezien de klant in een sterke positie staat om te onderhandelen.
 
Jeehaa,

Dat bedoel ik nu, als ik dat zou krijgen zou ik ook ZEKER bij de brillenboer zaken doen!

Maar in mijn geval zat er meer dan 150 Euro verschil tussen, tja, dat vond ik toch net een beetje veel.

Vandaar.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top