Aanschaf zonnebril

Heeft iemand nog ervaring met de levertijd vanuit Amerika? Ik had de 27e van juli een zonnebril gekocht van eBay en laten versturen via USPS priority mail international. Dit was de goedkoopste maar de meest trage optie (6-10 dagen voordat het in Nederland was). Volgens de USPS track&trace is mijn pakketje de 4e van augustus hier in Nederland aangekomen (netjes op tijd dus), maar sindsdien ligt het bij de douane (Into Foreign Customs, Netherlands). Nu ben ik een beetje gaan googlen en schijnen niet veel te moeten wachten voordat het pakketje is overgevlogen, maar juist op onze douane wel te verstaan. Mensen spreken over ca 3 weken wachttijd en dit is alleen de douane tijd.....
Moraal van het verhaal: Een snelle internationale levermethode heeft geen nut....
Of hebben andere mensen wat positievere verhalen?

I told you so ;). Mijn ervaring is 1 a 2 weken max, daarom heeft vanuit de UK voordelen. Hoop dat het niet al te lang duurt voor je (en niet al te duur wordt).
 
Die bril heb ik inderdaad opgehad maar die zat helemaal niet fijn. Zijn sowieso maar weinig brillen die mij fijn zitten, heb ook een Rayban 3322 opgehad ,http://www.sunglasses-shop.co.uk/uk...nglasses/Ray-Ban-3322-Gradient-Brown/1305.htm zijn dit dezelfde glazen als in de oakley warden zitten?

Nee, hele andere. Sowieso zijn die gradient, alhoewel de tint altijd gelijk kan zijn. Lees deze test even door (wel oudje 2003), dan zie je verschillen tussen verschillende merken lenzen:
https://usstandardissue.com/File_Repository/Eyewear_Test_Results.pdf Waarschijnlijk dat je eerst een security exception moet toevoegen aan het document om hem te kunnen zien. Voor het gemak heb ik wat plaatjes ervan gemaakt:

618775371_oFPyG-XL.jpg


618775386_YXqZ8-XL.jpg


618775395_fPcsr-XL.jpg


618775408_ceiSB-L.jpg
 
Ik denk dat het topic gaat over de meest praktische bril voor gebruik in de luchtvaart (een nog dikkere :duh:)...anders zaten we hier wel op een fotografen-forum...no offence

Begrijp me niet verkeerd, maar een fotograaf heeft over het algemeen iets met licht. Wellicht is het dus niet helemaal een vreemd idee te kijken naar wat een fotograaf te vertellen heeft over dit onderwerp. Ik wil niet beweren dat alle dingen die een fotograaf ervaart tussen 0 MSL en FL 100, zo maar geldig blijven als je door klimt naar FL 200 of hoger. Sterker nog, ik weet dat het licht al begint te veranderen rond FL 100.

Niet voor niets heb ik aangegeven dat een van de hogere punten waar ik ben geweest, de Col d' Angel is. Met ongeveer 2800 meter toch wel een flink stuk boven de plas, maar nog lang niet waar sommige van de anderen hier wel eens komen.
 
Ooit de zon zien opkomen op 43000 voet? Gelukkig heb ik dan een beetje bescherming...kleurtjes zijn dan niet het allerbelangrijkste, dan koop ik wel een lavalamp
 
Heb Black Iridium...

Mn normale leesbril: Draagbaarheid 5, looks 5 (maar goed anders zie ik de kleine lettertjes niet)

Zoals je ziet sleur ik nogal wat met me mee ;)
Good luck

k ken je probleem, ik sleur ook 3 brillen met me mee....

Stelletje ouwe l*llen! :)

Thanks Onassis. Black Iridium it is. Ga dinsdag in Chicago maar eens even kijken.
 
Ik heb net 2 dagen mijn "oakley - square wire 3.0 brown chrome VR28 black irridium" binnen. ik heb m helaas nog niet kunnen gebruiken, wacht nog op de zon.
ik heb hem via ebay besteld, en had hem binnen een week binnen, ik ben erg tevreden, geen extra kosten behalve de verzendkosten die erbij staan. In nederland zou die €200,- kosten, ik was nu €130,- kwijt
http://stores.shop.ebay.nl/DiscountedSunglasses
 
Beste Airworkers,
Allereerst, wat gebeurt er nu feitelijk met een oog als er een filterend medium voor geplaatst wordt: De pupil zal zich verwijden. Dit neurologische proces, of ook wel de mydriasische reactie, ontstaat als onze netvliesreceptoren verduistering detecteren. Indien het filterende medium geen UV filter bevat, zal de schadelijke component van dit licht makkelijker het verwijdde oog in kunnen komen.

Als ik het dus goed begrijp is het dan beter om geen zonnebril te dragen (zonder UV filter dan) dan wel, want zonder een filterend medium is er geen pupil verbreding maar pupil vernauwing (bij veel licht).

Ikzelf ben ook opzoek naar een nieuwe bril. Vind de oakley brillen erg mooi, alleen amberkleurige glazen vind ik dan weer iets minder mooi wat looks betreft.
Ook zou ik graag wat meer advies willen over het polarizeren van glazen, ik kan me in een Jet voorstellen dat polariserende glazen hinderend zijn, is dat in kleinere kisten als bijv. een Cesna ook zo? Met welke glazen\lenzen kom ik de volgende 2 a 3 jaar vooruit? Het budget ligt rond 140 euro.
 
Met gepolarizeerde glazen kan je zowiezo met LED schermen een probleem krijgen. Zeg maar voor het gemak met ieder digitaal schermpje overigens. Mijn autoradio is bijvoorbeeld met polarized glazen vrijwel niet af te lezen. Mijn telefoon schermpje is met de ene polarized bril slecht afleesbaar, maar met een andere geen enkel probleem.

Ik heb gemerkt dat de Garmin 296 in een kist waar ik wel eens mee vlieg, uitstekend leesbaar blijft. Daar merk je echt helemaal niets aan. Echter een oude Garmin III in een andere kist heeft mijn leraar wel een keer helemaal van de wijs gebracht. Die sloeg met zijn bril (van de rechter stoel af) helemaal zwart uit. Echter met zijn bril op vanaf de linker stoel was die uitstekend leesbaar. Hoe ik mijn hoofd ook draaide.

Voor mij is de vraag: Zie ik er cool uit met zonnebril niet van belang overigens. Ik wil gewoon goed zien. Ik wil daarbij niet met mijn ogen hoeven te knijpen, zodat ik niet extra vermoeid wordt. Oh, ja en ik wil graag dat ik over 10 jaar nog steeds goed zie. Kortom die zonnebril sla je niet van mijn neus als ik in een vliegtuig naar buiten kijk.

UV filter lijkt mij overigens essentieel.
 
Wat het UV filter betreft ging ik gewoon in op hetgeen wat toet geschreven had.

Ik wil ook zeker geen zonnebril om er alleen maar "cool" uit te zien. Aangezien het nog even duurt voor ik met de praktijk begin vraag ik me af of het nu al zinvol is om niet gepolariseerde/speciale lenzen in mijn zonnebril te zetten. Aangezien ik de polarisatie in dagelijks gebruik wel erg prettig vind (maar niet het budget om er 2 te kopen :))

Vanmiddag even bij de opticien gaan kijken, die had wat serengetti brillen hangen. Ze zien er mooi maar naar mijn idee wel erg fragiel uit. Iemand die wat meer over kan zeggen? Ik moet zeggen dat ik de brillen van dit merk erg duur vindt ( ong. 280), en ik voor dat geld wel een stevige bril wil aanschaffen.


De oakley brillen ogen wat mij betreft robuster.
 
Laat Onassis maar niet horen dat je een gepolariseerde bril wilt... Hij gooit je gelijk zijn vliegtuig uit :eek!:

Maar zonder dollen: Het is wel handig om te weten wat je gaat vliegen. Zo lang je GA vliegt en dus niet te hoog komt (i.e. onder FL95 of zo) dan zijn je eisen ook wat minder streng dan als je jongens als Onassis op gaat zoeken. :airforce:

Mijn theorie boek zegt:
UV = JA
Polarisatie = ?? Want instrumenten kunnen slecht/niet afleesbaar worden.
 
Wat het UV filter betreft ging ik gewoon in op hetgeen wat toet geschreven had.

Ik wil ook zeker geen zonnebril om er alleen maar "cool" uit te zien. Aangezien het nog even duurt voor ik met de praktijk begin vraag ik me af of het nu al zinvol is om niet gepolariseerde/speciale lenzen in mijn zonnebril te zetten. Aangezien ik de polarisatie in dagelijks gebruik wel erg prettig vind (maar niet het budget om er 2 te kopen :))

Vanmiddag even bij de opticien gaan kijken, die had wat serengetti brillen hangen. Ze zien er mooi maar naar mijn idee wel erg fragiel uit. Iemand die wat meer over kan zeggen? Ik moet zeggen dat ik de brillen van dit merk erg duur vindt ( ong. 280), en ik voor dat geld wel een stevige bril wil aanschaffen.


De oakley brillen ogen wat mij betreft robuster.

Dus je moet ze zeker niet bij de opticien kopen. Op internet kun je een mooie Serengeti kopen voor rond de 100 dollar inclusief verzendkosten. Als je dan ook nog braaf je invoerrechten betaald a 26 euro dan ben je dus voor minder dan 105 euro helemaal klaar. En het zijn echt topbrillen. Misschien wat fijnere pootjes maar als je de hele dag met een headset op zit dan is dat veel comfortabeler.
 
UV = JA
Polarisatie = ?? Want instrumenten kunnen slecht/niet afleesbaar worden.

Had laatst m'n buurjongen mee, hij had per ongeluk een gepolariseerde bril. Behalve de strepen / vlakken in de voorruit door de electrische verwarming kon hij ook niet de displays aflezen (en er zit eigenlijk niets anders in die kist dan display), die waren compleet zwart voor hem behalve onder hele kleine bepaalde hoeken.

In GA zie je ook steeds meer displays in de cockpit, van de toevoeging van een Garmin 430 in een cockpit met stoommeters tot een complete display setup in een Cirrus of nieuwere Cessna 162. Maar grote kans dat je daar ook problemen mee zou kunnen krijgen dan...

sin_cat_int2_view.jpg
flightdeck2-thumb-450x267-35520.jpg
 
Ik ben gister langs enkele opticiens gelopen. De meeste van hun verkochten of Ray-ban of Serengetti.

Na wat modelletjes van Ray-ban te hebben opgezet kwam tot nu toe de RB3306 (maar dan de silver en niet de black zoals hieronder) wel goed uit de bus. Hij zat goed op mijn hoofd, GEEN polariserende glazen, en echt glas in de bril.

rb3306-black_1.jpg


rb3306blackdgabove.jpg


Ik heb tot nu toe nog geen oakley opgezet, want ik ken niet echt een dealer die bij mij in de buurt zit. Kent iemand in de regio NH een oakley dealer?

De Serengetti's heb ik nog niet op gehad omdat die toch echt iets boven budget liggen en ik wel graag gebruik wil maken van de service van een winkel.
 
S-Flex

S-Flex

Heeft iemand toevallig ervaring met de S-flex of wire-flex frames van Serengeti? Ik ben vooral benieuwd hoe die zitten icm headphones (voor langere tijd).
Of raden jullie een normaal frame aan ipv de flexvariant?

bvd Sidewinder
 
Wie weet er een winkel in Noord Holland of in de omgeving van Eindhoven die Silhouette zonnebrillen in de collectie heeft? (Om te passen en te kijken of het iets is).
Als ik kijk op de site van Silhouette bij retailers krijg ik allerlei namen van winkels, ook in de buurt, maar als ik daar dan langs ga blijkt dat ze uitsluitend gewone brillen hebben, maar nooit de zonnebrillen! Gek wordt je ervan!:eek!:
 
Paar weken terug een Serengeti besteld bij Sunglassesgiant. Iemand hier ervaring met levertijden en wilde tracker code je bij USPS kan gebruiken? Thanks
 
Back
Top