Aanschaf zonnebril

Als je op de website van serengeti kijkt zie je dat ze onderscheidt maken tussen Drivers, Drivers Gradient en Driver Polorized. Ik heb dus de normale Drivers.
Deze doen het prima en ik weet niet of deze de "advanced polorized surface technology" hebben.
Ik weet wel dat elk model z'n eigen nummer heeft en dit nummer hangt ook samen met de lens die er in zit.
Een email naar serengeti zal je vraag misschien precies kunnen beantwoorden.
Lorel

Als er normale Drivers en Drivers Polarized zijn neem ik aan dat alleen de laatst genoemde een "advanced polorized surface technology" heeft. Bij de meeste Serengeti brillen in online stores staat meestal altijd Polarized Lens achter Drivers wanneer ze ook echt gepolariseerd zijn.
 
1873830_6oYQX-M.jpg


Ach ja, vroegah... Later ben ik voor een Silhouette gegaan, ook met groene lenzen (was ik aan gewend):
Zo een vraagje tussendoor; waarom zitten jullie met 4 piloten van het zelfde niveau in een vliegtuig?
 
Oakley Whisker is een topper...Gebruik ik nu al jaren parallel aan de Silhouette (welke ik gebruik is afhankelijk van mn mood..het gewicht van slechts 8 gram van de Silhouette is unbeatable)...Nu net de Square Wire gehaald,..was bij de sunglasshut in de US slechts 125 dollar...helemaal fantastisch
44f4833d949fd.jpg
 
Zo een vraagje tussendoor; waarom zitten jullie met 4 piloten van het zelfde niveau in een vliegtuig?

Omdat er geen 5 in passen. :biertje:

Bij ons op school maakten we op deze manier uren. We konden een kist krijgen voor een aantal dagen en dan vlogen we door Duitsland, Frankrijk en de Benelux. Schnitzels eten in Trier en kroketten in Texel. :)
 
Oakley Whisker is een topper...Gebruik ik nu al jaren parallel aan de Silhouette (welke ik gebruik is afhankelijk van mn mood..het gewicht van slechts 8 gram van de Silhouette is unbeatable)...Nu net de Square Wire gehaald,..was bij de sunglasshut in de US slechts 125 dollar...helemaal fantastisch
44f4833d949fd.jpg

Met welke lenzen heb jij em? Moet in aug een paar keer richting VS en wil de square wire ook gaan halen.
 
Zo, gisteren uiteindelijk de Serengeti Merano via Ebay gekocht voor 97 euro + 11 euro verzendkosten uit de US. Vandaag al het bericht dat hij op de post zit :rt:.
Uiteindelijk dus voor 110 euro een nieuwe Serengeti i.p.v. 310 euro in Nederland.
Ik begrijp nog steeds niet waarom dit soort koopwaar in de US zo veel goedkoper is dan in Nederland/Europa? (Niet dat ik het erg vind)
 
Zo, gisteren uiteindelijk de Serengeti Merano via Ebay gekocht voor 97 euro + 11 euro verzendkosten uit de US. Vandaag al het bericht dat hij op de post zit :rt:.
Uiteindelijk dus voor 110 euro een nieuwe Serengeti i.p.v. 310 euro in Nederland.

De douna is ie nog niet langs, kan zijn dat je nog 20 euro meer daaraan kwijt bent plus een paar dagen vertraging. Altijd frustrerend om te zien met tracken dat ie in 2 dagen in NL is om daarna nog een week bij de douane te liggen. Dat het goedkoper is komt volgens mij door de dollar koers, doordat een ebay store efficienter kan werken, door vraag en aanbod (je kan wel zien hoeveel volume ebay winkels hebben in de feedback secties) en waarschijnlijk omdat Serengeti zoals de meeste andere grote merken Amerikaans is, daar gemaakt wordt.
 
Met welke lenzen heb jij em? Moet in aug een paar keer richting VS en wil de square wire ook gaan halen.

Sorry voor de late reactie Kermit!
Heb Black Iridium...
Vond t eigenlijk wel een goeie deal aangezien ik een jaar geleden de Oakley Whisker Wire Titanium (met de gunmetal frame) voor 180 GPB moest aanschaffen

Ik moet zeggen op de schaal 1 op 10 rated:
Silhouette: Draagbaarheid 10, looks 7
Whisker Wire Titanium: Draagbaarheid 8, looks 9 (tikkie zwaarder)
Whisker Square Wire: Draagbaarheid 8, looks 10 (nog ietsje zwaarder, maar grotere lens)
Mn normale leesbril: Draagbaarheid 5, looks 5 (maar goed anders zie ik de kleine lettertjes niet)

Zoals je ziet sleur ik nogal wat met me mee ;)
Good luck
 
Ik moet zeggen op de schaal 1 op 10 rated:
Silhouette: Draagbaarheid 10, looks 7
Whisker Wire Titanium: Draagbaarheid 8, looks 9 (tikkie zwaarder)
Whisker Square Wire: Draagbaarheid 8, looks 10 (nog ietsje zwaarder, maar grotere lens)
Mn normale leesbril: Draagbaarheid 5, looks 5 (maar goed anders zie ik de kleine lettertjes niet)

Zoals je ziet sleur ik nogal wat met me mee ;)
Good luck

Ik ken je probleem, ik sleur ook 3 brillen met me mee....
 
Ik begin binnenkort aan mijn praktijk opleiding en ben daarom aan het kijken naar een goede zonnebril, nou heb ik de oakley warden op het oog, alleen welke lenzen kan ik er het beste bij nemen, http://www.framesdirect.com/framesfp/Oakley-tcqjqb/lb.html
De Iridium, de black iridium of de silver grey versie?
Iemand die mij hiermee kan helpen?

De Warden is er polarized en niet polarized, je wil dus niet polarized hebben. De lenzen zijn er in de volgende tinten:

http://oakley.com/pd/1118/15994

  • VR28 Black Iridium
  • Grey
  • VR28 Gold Iridium
  • Voilet
  • Gold clear

Ik zou de keuze beperken tussen VR28 Black Iridium en VR28 Gold Iridium. Als je op de brillen klikt en dan de tab lens tint krijg je een indruk en wat getallen:

VR28 Black Iridium
Light Transmission: 18%
Protection Index: 2
Conditions: medium to bright light
Neutral / Contrast: Contrast

VR28 Gold Iridium
Light Transmission: 17%
Protection Index: 3
Conditions: medium to bright light
Neutral / Contrast: Contrast

Zo te zien zijn ze bijna hetzelfde en zal vooral de kleur net wat roder of bruiner zijn. Ik zou eerder richting Gold gaan omdat ik de normale Gold Iridium gebruik, maar die zijn nog wat donkerder:

Gold Iridium
Light Transmission: 12%
Protection Index: 3
Conditions: extremely bright light
Neutral / Contrast: Contrast

Al je zo'n grote bril mooi vindt zou ik je aanraden om naar de Crosshair te kijken, ook een populair model en ook met VR28 lenzen:
http://oakley.com/pd/2064/5612

Rood of bruinachtige lenzen (VR28, Gold Iridium, Tungsten) zijn het lekkerst met vliegen omdat ze meer contrast bieden en goed de overvloed aan blauwe waas wegfilteren (onderwater camera's gebruiken ook vaak rode lenzen voor exact dezelfde reden). Dan moet je alleen nog kijken welke je het lekkerst vind qua donkertint en qua kleur. Ik vond de Tungsten te sterk in rood, alles werd rood. Maar het hangt ook van je persoonlijk voorkeur af natuurlijk. Een grijze of groene lens heeft die eigenschappen niet met vliegen, maar sommige zijn dat nou eenmaal gewend.
 
Oakley Square Wire met Black Iridium

Oakley Square Wire met Black Iridium

Ik heb een half jaar geleden deze in NY gekocht voor ± $140,- (Sunglass Hut)

Het is mijn eerste Oakley en ben er erg tevreden mee.
 
Rood of bruinachtige lenzen (VR28, Gold Iridium, Tungsten) zijn het lekkerst met vliegen omdat ze meer contrast bieden en goed de overvloed aan blauwe waas wegfilteren (onderwater camera's gebruiken ook vaak rode lenzen voor exact dezelfde reden).

Dat is maar net een kwestie van smaak. Voor mij geen rode, bruine of amber glazen in mijn bril. Je zult ook zien dat fotografen eigenlijk nooit dergelijke brillen dragen als ze aan het fotograferen zijn.
Als een fotograaf al een zonnebril draagt, zal het een groene, blauwe of grijze zijn. (Met een voorkeur voor grijs) want die laten het kleurenspectrum het minste verschuiven. Van een rode, bruine of amber kleurige glas, wordt de hele wereld rood, bruin of amber. Echt een rampzalig verschijnsel naar mijn mening.
Vandaar ook dat ik heel snel klaar was toen mijn opticien een serengeti voorstelde. Rampzalig die kleurverschuiving :traantjes Verder wel een mooie bril hoor, zat ook goed, maar die glazen :confused:

Nu dus een rayban, met grijze glazen. Weinig verloop, want ook dat vind ik erg onprettig. In mijn geval hele grote glazen, want ik draag in het dagelijks leven geen bril en kijk dus zelfs met mijn mega glazen, nog aan alle kanten tegen het montuur aan en er zelfs langs heen.

Mijn advies is dan ook om vooral niet hier om advies te vragen, maar naar een (goede :duh: ) opticien te gaan, waar je een paar brillen mag proberen. Als je bij een opticien die je een beetje kent, aangeeft dat je bereid ben een flink bedrag uit te geven, mag je vaak zelfs een bril wel een dagje lenen om eens te proberen of het bevalt.
 
In de "normale" wereld zijn de omstandigheden heel anders dan onder water of hoog in de lucht, dat is niet te vergelijken. Maar persoonlijk voorkeur zal er altijd zijn inderdaad.
 
Mijn advies is dan ook om vooral niet hier om advies te vragen, maar naar een (goede :duh: ) opticien te gaan, waar je een paar brillen mag proberen..

...die je vervolgens een polarised bril adviseert? mmm
Ik denk dat het topic gaat over de meest praktische bril voor gebruik in de luchtvaart (een nog dikkere :duh:)...anders zaten we hier wel op een fotografen-forum...no offence
 
Heeft iemand nog ervaring met de levertijd vanuit Amerika? Ik had de 27e van juli een zonnebril gekocht van eBay en laten versturen via USPS priority mail international. Dit was de goedkoopste maar de meest trage optie (6-10 dagen voordat het in Nederland was). Volgens de USPS track&trace is mijn pakketje de 4e van augustus hier in Nederland aangekomen (netjes op tijd dus), maar sindsdien ligt het bij de douane (Into Foreign Customs, Netherlands). Nu ben ik een beetje gaan googlen en schijnen niet veel te moeten wachten voordat het pakketje is overgevlogen, maar juist op onze douane wel te verstaan. Mensen spreken over ca 3 weken wachttijd en dit is alleen de douane tijd.....
Moraal van het verhaal: Een snelle internationale levermethode heeft geen nut....
Of hebben andere mensen wat positievere verhalen?
 
Back
Top