Aanschaf zonnebril

Ik ga denk ik rond juni langs een paar zaakjes in de buurt, daar ga ik denk ik de 3044 en de 3026 passen, en dan als de prijs in de winkels bevalt daar gewoon kopen/

Ik zou er niet vanuit gaan dat ze elk model dat jij graag wilt hebben, ook daadwerkelijk hebben. Uit ervaring weet ik vrijwel alle winkels lang niet alle modellen verkopen, maar een kleine selectie ;)

Overigens kun je je bril op maat laten maken zodat ie niet steeds van je hoofd afzakt. Heb ik ook gedaan en kost niets.
 
Ik heb afgelopen week deze gekocht: Serengeti Medium Aviator met 555nm glazen.

In de nederlanse winkels kost deze 220 euro, via sunglassesgiant (een amerikaanse webshop) gekocht voor 65 euro incusief verzendkosten!! Nog even afwachten of er inklaringskosten voor betaald moeten worden, zo niet dat is het een koopje.

sunglassesgiant_2002_381135671
 
Last edited:
Als je even op de link klinkt in mijn vorige post dan kom je bij de website terecht.

Er zijn nog andere airworkers geweest die hun zonnebril ook via deze webshop besteld hebben (zie paar pagina's terug).

Serengeti is een brand uit de VS, dus daar zijn ze zowiezo goedkoper 150 USD, en ze staan nu (al een tijdje) in de uitverkoop voor 78 USD.

Ik twijfel absoluut niet aan de echtheid, aangezien je garantie en voor 35 USD aan toebehoren bij krijgt.
 
Last edited:
Als je even op de link klinkt in mijn vorige post dan kom je bij de website terecht.

Er zijn nog andere airworkers geweest die hun zonnebril ook via deze webshop besteld hebben (zie paar pagina's terug).

Serengeti is een brand uit de VS, dus daar zijn ze zowiezo goedkoper 150 USD, en ze staan nu (al een tijdje) in de uitverkoop voor 78 USD.

Ik twijfel absoluut niet aan de echtheid, aangezien je garantie en voor 35 USD aan toebehoren bij krijgt.


Ja ik had na mijn post nog even gekeken. Niet echt de meest mooie site maar idd wel goedkoop :)
 
Ik heb nog even rondgekeken en zit een beetje te denken over de importkosten, bij amazon.com is de prijs van de zonnebril inclusief verzending 76,90 euro.
Wanneer ik hem bij merkbrillen.nl bestel dan is hij 109 euro. een verschil van 30 euro ongeveer.

Ik zit dan te denken over de importkosten, hoe hoog gaan die uitvallen? Hebben mensen bij amazon.com een zonnebril gekocht en importkosten betaald? En hoeveel was dat?

Ik betaalde bij Optics Planet ruim 25 euro douane kosten plus ongeveer 20 dollar verzendkosten.
 
Serengeti's zijn idd bijna voor niets in de USA. Voor nog geen 100,- dollar (= 65 euro) koop je een medium aviator bij de Walmart, en dat is zeker geen imitatie. Dat is minder dan een derde van de prijs waarvoor ze in Nederland verpatst worden.
 
toevoeging van mij: ik heb net mijn Serengeti Pergusa in huis van opticsplanet. Gaaf!
130 dollar inclusief verzenden en inklaringskosten 27 euro. 104 euro.

Ongeveer 3 weken na bestelling in huis.
 
Last edited:
Heb een vraagje aan de brildragers onder jullie:
Ik heb straks een bril nodig als ik ga vliegen en ben bijna zeker van plan om lenzen te nemen en niet met een bril rond te gaan lopen (heb ik nu namelijk ook bijna nooit op). Maar ik vraag me af wat fijner is tijdens het vliegen: lenzen in en daarbij een normale zonnebril gebruiken, of lenzen uit en een zonnebril op sterkte? (en moet je in het eerste geval ook nog een reserve zonnebril op sterkte bij je hebben?)
Alvast bedankt voor het beantwoorden. :)
 
als jij lenzen wilt dragen zou ik ook een gewone zonnebril nemen veel makkelijker,
en als je lenzen hebt moet je als je vliegt ook een reservebril bij je hebben of dat een gewone bril is of een zonnebril op sterkte maakt niet uit,

een goede zonnebril op sterkte is wel veel duurder als een gewoon exemplaar.
 
Over dat laatste: mijn Serengetti kosstte "normaal" 250 euro ofzo, maar opsterkte het dubbele (echt waar!).
Maar goed, met medewerking van de belastindienst kosste hij me netto -10 euro (wederom echt waar).
 
Serengeti's op sterkte gaan zelfs meer dan twee keer over de kop in NL. Gemiddelde prijs zonder sterkte €220,- en met sterkte €500,-

Bij de opticien krijg je het verhaal dat het ontzettend ingewikkeld is om een bolle lens op sterkte te maken. Mijn inziens gewoon geldklopperij. De RX-modellen zijn overigens gewoon te bestellen in de USA voor een fractie van de prijs.

Ik vond het een opluchting om mijn lenzen uit te gooien en lekker een zonnebril op sterkte te gaan dragen tijdens het vliegen. Geen last meer van droge ogen met die blower op je neus.
 
img_art_RB_3343_004_58_B.jpg


De Ray-Ban 3343 gaat het dan worden, na veel passen en winkels langsgaan heb ik besloten deze te gaan kopen. Ik was bij Het Huis en heb deze gekozen alleen dacht ik dat ik hem wel uit Amerika kon halen maar na een half uurtje op het internet viel het tegen, want juist de kleurencombinatie die ze bij Het Huis hadden is niet zoveel te vinden of voor 120 euro. Wat dezelfde prijs is in de winkel dus ik denk dat ik in het weekend terug ga om hem te kopen.
 
maakt dan uit dan :). hij zal niet in je gezicht exploderen zoals en nep nokia is het toch niet erg ;). als het maar naar behoren werkt lijkt me.

Ja, dat maakt uit. Een piloot heeft een goede zonnebril nodig. Daar mag en moet je niet op bezuinigen. Imitatie rommel uit Azië is prima voor op het strand maar niet voor in de cockpit. Het heeft simpelweg te weinig kwaliteit.
 
Ja, dat maakt uit. Een piloot heeft een goede zonnebril nodig. Daar mag en moet je niet op bezuinigen. Imitatie rommel uit Azië is prima voor op het strand maar niet voor in de cockpit. Het heeft simpelweg te weinig kwaliteit.

En daar komt nog bovenop dat je geen neprommel uit Azië voor een prijs van € 65,- wilt kopen maar hier gewoon naar de V&D kan gaan en daar een goedkope zonnebril aanschaffen.
 
Nadeel van die Rayban is dat ie zwaar is...geloof me, je wilt lichter
 
Bij de opticien krijg je het verhaal dat het ontzettend ingewikkeld is om een bolle lens op sterkte te maken. Mijn inziens gewoon geldklopperij.

Niet helemaal waar. ze hebben bepaalde standaard stukken materiaal waar de lens op maat uitgesneden wordt. Die standaard dikte en diameter (zeg 1 cm en 10 cm) levert dus z'n eigen limitaties.
Ik heb mijn Oakleys een keer in een winkel in de US gekocht en daar bij Oakley op sterkte laten maken, tegelijkertijd had ik dan ook de glas kwaliteid waar ik naar zocht (Iridium). Uiteindelijk kostten de lenzen ongeveer evenveel als het frame zelf. Maar dan heb je ook wat.
 
En daar komt nog bovenop dat je geen neprommel uit Azië voor een prijs van € 65,- wilt kopen maar hier gewoon naar de V&D kan gaan en daar een goedkope zonnebril aanschaffen.

waar denk je dat de waar in de v&d vandaan komt?
 
waar denk je dat de waar in de v&d vandaan komt?

Ik bedoel dat wanneer je op internet een bril koopt en je verwacht dat het product authentic is je zomaar 70 euro kwijt bent, terwijl je een vergelijkbare bril kan kopen bij de V&D voor 10 euro.

Ik ga trouwens morgen mijn brilletje ophalen:)
 
Last edited:
Back
Top