Aanschaf zonnebril

Even een vraagje, op welke webshops bestellen jullie je zonnebrillen? (betrouwbaar en snel)

www.ebay.com :) Veel ebay shops, veel keuze, meestal goedkoop en hoe betrouwbaar en snel ze zijn staat er altijd bij (9826 transactions, ebay feedback 100% positive zie ik er nu bij eentje). Daarbij krik je je eigen betrouwbaarheid ook nog eens omhoog als je wat koopt.
 
Goedemoggel,

Al een tijdje zit ik te denken aan het kopen van een bril. Het moet er nu maar eens van komen. Maar nu zit ik te kijken op optics planet, maar ik zie dat serengeti allerlei verschillende glazen heeft. Wat is vanuit een oogpunt varierend van 1500 ft tot FL400 een aan te raden glassoort? Ik begrijp dat dat persoonlijk is maar als er nu echt glazen af te raden zijn of juist aan te raden dan hoor ik het graag.

Daarnaast vroeg ik me af of deze opticsplanet de slimste ;) site is om te bestellen of zijn er nog goedkopere ? :D


Bij voorbaat dank voor de antwoorden,

Groetjes
SO
 
heb alles wel een beetje uitgezocht en daarbij was deze als goedkoopste,
er staat onder de brillen een heel verhaaltje betreft de glazen, heb zelf voor driver gradient gekozen.
modellen; 6935/6691/6692 staan er als meest geschikt voor piloten.

groeten veel sucses.
 
Wat is vanuit een oogpunt varierend van 1500 ft tot FL400 een aan te raden glassoort?
SO

Ebay shops moet je zeker meenemen in je scan. Glas zit er niet meer in zonnebrillen tegenwoordig, de Amerikaanse wet eist volgens mij dat er shatterproof polycarbonate "glazen" in zitten.

Zoals eerder gezegd, zelf heb ik goeie ervaringen met de wat lichtere lensen van Oakley. Fire Iridium, Gold Iridium en Emerald Iridium zijn allemaal prima, waarbij de eerste 2 vooral ook meer contrast geeft. Ze zijn licht waardoor je niet je bril hoeft af te doen om kleine digits van een instrument hoeft af te lezen maar goed genoeg om urenlang schapenwolkjes te tellen.:passed:

Op deze pagina kan je alle verschillende lenskleuren testen in verschillende omgevingen: http://oakley.com/innovation/optical_superiority/lens_tints
Rechtsboven kan je de scene veranderen, onder de lens kiezen, de middengrens kan je verschuiven van links naar rechts. Je kan na keuze van lens onder de scene de karakteristieken vinden van die lens, dus hoeveel licht er nog doorgelaten wordt, of ze contrast versterken en voor wat voor omstandigheden ze goed zijn etc. Echt conform realiteit is het scene plaatje niet, maar het geeft een aardige indruk.
 
Nep-Vliegenier737,

Wil je dat we gaan poseren voor je met een stoere aviator op ofzo?! :grijns:
 
Ik wil de Ray-Ban Aviator RB 3025 aanschaffen, alleen weet ik niet welke kleur het best is voor zweefvliegen. Heeft iemand raad voor mij? Hoe zit het met spiegelende glazen?

http://www.amazon.com/Ray-Ban-Sunglasses-Aviator-Gunmetal-Polarized/dp/B000LWJEPE/ref=pd_bbs_1?ie=UTF8&s=apparel&qid=1208184914&sr=8-1


Wat een lelijk ding zeg, maar goed ;). Volgens mij is kleur, alsmede tint heel persoonlijk. Grijs en groen geven over het algemeen volgens mij de meeste kleur echtheid, terwijl bruin / oranje / geel en rood weer meer contrast geven wat ook weer erg lekker is. Kleurechtheid kan makkelijker zijn met instrumenten en kaarten, contrast lijkt mij met zweven weer lekker als je de details in een veld wat meer wil onderscheiden. Nogmaals de lens vergelijkingspagina van Oakley, waarin de karakteristieken staan omschreven:
http://oakley.com/innovation/optical_superiority/lens_tints

En voor de duidelijkheid ook nog maar eens de zonnebril vergelijkingstest uit het blad Private Pilot, waarin Ray Ban het toch niet echt goed doet:
https://usstandardissue.com/Eyewear_Test_Results.pdf

Als je een wat meer klassiek ogende Oakley wil moet je eens kijken naar de Whisker. Elk model is echter wel weer voor een ander hoofd, er zijn ook grotere (wijdere) en kleinere modellen met andere namen.

46bb6f6233f64.jpg

Zelf ook een tijd een Whisker gehad (andere gekocht voor op de motor), was erg lekker met vliegen (model met Gold Iridium lenzen, wat licht bruinig) omdat ie niet te donker was (goed voor instrumenten etc) en goed contrast gaf (lekker voor buiten). Maar goed, het is heel subjectief, ook voor vliegen. Sommige mensen willen liever een hele donkere bril of houden niet van bepaalde kleuren, etc.
 
Gold Iridium heb ik ook, geslepen glazen, zijn heerlijk. Geven veel contrast, wat toch wel prettig is tijdens het vliegen.
 
Ik ben ook met een zonnebril bezig, en heb een leuke gevonden, alleen de pootjes zijn wat dikker, en niet zo'n dun ijzeren pootje..
Is dit zeer onhandig icm je headset of is dit verder geen probleem? niet dat ik straks alle herrie van de motor hoor, terwijl de headset het goed hoort af te schermen, maar niet lukt door die opening door dat pootje...
 
Onlangs mijn serengeti in ontvangst genomen. Omgerekend en incl. invoerrechten en belasting 120,- euro. Prima bril, alles erbij: doekje, hardcase, setje met draaiertje, loep en schroefjes etc...
 
Onlangs mijn serengeti in ontvangst genomen. Omgerekend en incl. invoerrechten en belasting 120,- euro. Prima bril, alles erbij: doekje, hardcase, setje met draaiertje, loep en schroefjes etc...

Same here. Ik heb hem (Serengeti Velocity 6692 Gun Metal Frame met Drivers Gradient Lens) hier vandaan voor omgerekend ongeveer 120 euries: http://www.sunglassesgiant.com/serveltit1.html (hij is hier trouwens nog steeds on sale voor ongeveer 1/2 price)

Helemaal tevreden met die toko. Snel en goed. Ook super blij met de bril na 5 maanden in gebruiken op de lijn. Vlieg liever met dan zonder tegenwoordig...!
 
Ik ben ook met een zonnebril bezig, en heb een leuke gevonden, alleen de pootjes zijn wat dikker, en niet zo'n dun ijzeren pootje..
Is dit zeer onhandig icm je headset of is dit verder geen probleem? niet dat ik straks alle herrie van de motor hoor, terwijl de headset het goed hoort af te schermen, maar niet lukt door die opening door dat pootje...
Een zonnebril zal meestal wel invloed hebben op de afsluiting van je headset. Een enkele kan je proberen op te zetten met de pootjes boven de headset schelpen langs, maar da's ook niet echt top. Als de pootjes dun zijn en redelijk dicht tegen de huid (je slaap) aanzitten dan zal de afdichting altijd beter zijn.

Wat dat betreft is een Silhouette (Zwitsers merk) eigenlijk perfect. Daar zitten heeeele dunne, hele lichte, titanium pootjes op. Je voelt niks van de bril en ze zijn redelijk te combineren met een headset. Ik heb de "Titan minimal Art - PILOT" (model 8625 nu) een tijd gehad (totdat na paar jaar pootjes afbraken, kwam door eigen misbruik omdat ik hem ook in motorhelm droeg), was erg prettig bril zolang je 'm niet op je voorhoofd zet (waait er makkelijk af omdat ie niets weegt en je vergeet hem heel snel omdat je hem nauwelijks voelt). Zoiets als deze (je hebt ook andere lens kleuren en andere vormen):
m_8103_6150_web.jpg


Overigens heeft de Amerikaanse Pilotshop geluidsstoppertjes van David Clark die je om de pootjes van een bril kan schuiven om de afdichting te behouden (zullen ze bij de pilotshop in Lelystad of Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeer ook wel hebben):

eyeglass-cushion.gif
 
Back
Top