Aannames Cityline/Germanwings

Of er concrete plannen zijn, en wat deze dan precies in zouden houden, dat weet alleen de geschaeftsleitung, er is tot nu toe iig nog niks officieel gecommuniceerd....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Onlangs stond op www.pilotjobsnetwork.com het volgende over Cityline: 'Planning to hire up to 24 copilots from waiting list to operate CRJ900'. Naar aanleiding van dit bericht heb ik Cityline gebeld en zij zeiden dat het klopt dat ze binnenkort first officers gaan aannemen. Het was alleen nog onduidelijk wie dat gaan worden. Óf mensen van de Lufthansa school óf mensen vanuit de vrije markt. Weet iemand of inmiddels duidelijk is wie deze plaatsen gaan vullen?
 
SMD11, volgens mij zijn de eerste ca. 10 FO's begonnen met hun typerating. Er worden er inderdaad 24 opgeleid. Dit zijn allemaal mensen van de wachtlijst van LFT (Lufthansa school).
 
Ik zat afgelopen week in de sim met het hoofd opleiding en die vertelde dat binnen de Lufthansa Group alleen nog maar mensen uit Bremen worden genomen totdat de wachtlijst is weggewerkt. Dus voor o.a. het nieuwe Eurowings , Austrain , Swiss in de toekomst alleen maar volk uit Bremen.
 
Ik heb afgelopen maand een uitnodiging gekregen voor de DLR (gesolliciteerd bij LH mainline november 2014)
. Datum was overigens op 26 Juni gelegd. Aangezien ik niet kon vanwege mijn rooster moest ik helaas afzeggen. Er werd mij verteld dat dit laatste datum van 2015 was en dat er hopelijk weer nieuwe selecties in 2016 plaatsvinden.

Ik kom overigens niet van de LH flightschool.

Fijn weekend :D
 
Als er al mensen van extern worden aangenomen, is dat voor Eurowings. Nieuwe plekken in de KTV zullen er niet meer komen als het aan het management ligt. Ik zou eerst de aarbeidsvoorwaarden van Eurowings eens goed bestuderen en je dan afvragen of je daar mee kan leven. Letterlijk en figuurlijk.
 
Dat geldt nu ook voor 'intern'; zij die nu nog op de wachtlijst staan als, NFFer, krijgen ook geen KTV meer. #NFFzurLH
 
Als er al mensen van extern worden aangenomen, is dat voor Eurowings. Nieuwe plekken in de KTV zullen er niet meer komen als het aan het management ligt. Ik zou eerst de aarbeidsvoorwaarden van Eurowings eens goed bestuderen en je dan afvragen of je daar mee kan leven. Letterlijk en figuurlijk.

Als de getallen op PJN actueel zijn snap ik niet zo goed waar je over klaagt.
 
Ik klaag niet. Ik adviseer alleen kritisch naar de arbeidsvoorwaarden te kijken. Startsalaris voor co's onder het nieuwe Wings concept van Lufthansa, uitgevoerd door Eurowings, ligt bij €3000,- bruto. Vergelijking dit eens met een easyJet e.d.
 
Puur uit interesse..... Hoe zit het nou eigenlijk met die NFF'ers; binnen 3 jaar na einde opleiding geen baan bij LH betekent de gehele opleiding of een deel vergoed krijgen? Weet iemand dit?
 
Back
Top