Aannames Cityline/Germanwings

Ik ben niet 100% zeker maar heb gehoord dat de selectie uit de DLR test bestaat. Contract is voor 5 jaar
 
Ik ben niet 100% zeker maar heb gehoord dat de selectie uit de DLR test bestaat. Contract is voor 5 jaar

Waardeloos, want DLR is echt een oneerlijk systeem. Heeft niets te maken met het zijn van goede of slechte piloot :( . 2 jaar geldig wanneer je het haalt en voor het leven afgeschreven bij VELE airlines als je het niet haalt.
 
Even voor de volledigheid, tegenover mij hoef je je niet te verantwoorden hoor.
Ik vroeg het me gewoon af..

B767-300ER, je mag gerust weten dat jij een van de weinige mensen op dit forum bent waar ik nog ontzag voor heb. Over het algemeen is met jou altijd een open discussie mogelijk en je hebt heel veel vakkennis, ook al opereer je zelf jammer genoeg niet meer actief. Dat alles kan ik waarderen.

Om op je vraag maar terug te komen: ja mijn 2 ex-bedrijven en mijn huidig bedrijf waren/zijn alledrie luchtvaartmaatschappijen en bij alledrie werkte/werk ik als FO.
Ik dacht dat dat uit mijn teksten wel duidelijk was, maar graag bevestig ik het nog een keer.

Waarom ik daar ben weggegaan gaat niemand ene snars aan, graag had ik het verteld als deze discussie op een andere manier was verlopen.
In ieder geval was het niet vanwege ontevredenheid of slechte T&C's. Soms gebeuren er wel eens dingen bij een werkgever waardoor men gedwongen is te vertrekken.
De heren collega's die hier bij LH of welk ander groot bedrijf sinds jaar en dag werken kunnen zich dat misschien niet voorstellen, maar het is mogelijk je baan te verliezen zonder dat je daar wat aan kan doen of een keuze in had.

Ik schoot bij mijn laatste post wat uit mijn slof.
Maar de manier hoe mensen als KL, Peer van Eersel en Starfighter mij in een eerste bericht aanspreken, zo zou je de HOND van je buren nog niet eens aanspreken.
Te denken dat wij misschien dagelijks het luchtruim delen en ieder verantwoordelijk zijn werk tracht te doen, dat deed mij op mijn gemoederen werken.

Dus aan de ene kant pretendeer je dat het prima is dat je geen CAO hebt en niet vertegenwoordigd bent door een vakbond maar aan de andere kant zijn de arbeidsvoorwaarden waar je nu zit dus dusdanig beroerd dat je er weer weg wilt.... Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt.

Waar heb ik geschreven dat ik weg wil bij mijn huidig bedrijf? Excuus maar men verzint hier al verschillende keren lustig citaten van mij er op los.
Ik schreef dat ik geen stakingsmogelijkheid heb en dat jammer vind. Maar nee dat is voor mij niet genoeg reden om hier te vertrekken.

Mijn mening over luchtvaartnieuws kan je hier in een ander topic overduidelijk teruglezen. Dus ik snap je reactie eigenlijk niet zo.

Voor mij kwam die link over als een argument voor het standpunt dat het alleen maar kommer en kwel is met de nieuwe Eurowings T&C's.

Is het over 1 kam scheren van de 'legacy piloot' ook niet een vorm van zelfingenomenheid?

Starfighter kwam met het citaat "major/legacy piloten", daarop sprak ik hem schertsend persoonlijk erop aan daar een van te zijn.
Was dus niet als over een kam scheren bedoeld.

Ik heb alle respect voor iedereen die bij Eurowings Europe solliciteert en gewoon eerlijk toegeeft dat het niet de beste arbeidsvoorwaarden zijn, maar nog altijd beter is dan zijn of haar huidige situatie. Ik heb geen respect voor diegene die net doen of de voorwaarden bij Eurowings tegenwoordig nu eenmaal normaal zijn en de "Legacy piloten" afkraken omdat deze hun eigen arbeidsvoorwaarden proberen te verdedigen (wat zou je zelf doen?).

Dat is toch precies wat ik geprobeerd heb? De zaken te relativeren.

Moet je betaald worden voor proceedings? Volgens jou is het normaal dat dit niet vergoed wordt. Ik weet bijna zeker dat hier bij Eurowings flink misbruik van gemaakt gaat worden. Veel plezier als je na een CGN-FAO-STR nog 4 uur in een taxi mag zitten terug naar CGN. En dit natuurlijk meerdere keren per maand. Oh wacht, de vergoeding hiervoor is natuurlijk inbegrepen in het salaris van 30.000 bruto....

Taxi, verschrikkelijk.
In sommige bedrijven (ja onder andere de mijne) krijg je een huurauto en mag je zelf 4/5 uur heen en weer krassen.
Vind ik dat normaal? Nee, maar het is wel de waarheid.


Nog even wat voorwaarden van Eurowings Europe op een rij:
* basissalaris 30.000 euro bruto/jaar (ook als je volgens de wet bijvoorbeeld recht hebt op een 13de maand, dan wordt dit bedrag dus gewoon door 13 gedeeld i.p.v. door 12).
* 50 euro bruto per sector, waarvan 281 vooruitbetaald en gegarandeerd á 14.050 euro
* gegarandeerd salaris hierdoor 44.050 bruto/jaar
* werk- en rusttijden volgens wettelijk minimum
* aantal vakantie- en vrije dagen volgens wettelijk minimum
* geen request-systeem voor vrije dagen en vluchten
* geen deeltijd mogelijkheden
* geen senioriteitslijst (upgrades voor de op dat moment meest geschikte kandidaten)
* eerste uitgifte van uniform wordt vergoed, daarna niet meer
* type rating 18.000 euro
* je basis kan men aanpassen (wordt 3 maanden van tevoren medegedeeld)
* geen CAO
* men verwacht flexibiliteit om het bedrijf op te bouwen (iedereen weet wel wat dit betekent. Zeg maar gedag tegen je privé leven.)


Is dit wat je verwacht had toen je jaren geleden aan je pilotenopleiding begon? Is dit wat je op dit moment echt redelijke arbeidsvoorwaarden vindt? Of is dit puur en alleen een verbetering t.o.v. je huidige situatie?

Tim toen ik aan mijn opleiding begon heb ik helemaal niks verwacht, ik vind dat een redelijk pretentieuze vraag.
Ik heb niet alles verdedigd en dat ga ik nu ook weer niet doen, zaken als TR, geen request systeem voor vrije dagen heb ik hierboven uitdrukkelijk als slecht beschreven.
Andere dingen heb ik uitdrukkelijk als best prima beschreven en daar sta ik voor.
Wettelijk minimum vakantie- en offdagen kan ik niet veel over zeggen, want als het idd een Oostenrijks AOC is dan gelden de wetten van daar en die ken ik niet.
Wel kan ik zeggen dat er genoeg maatschappijen in Europa tegen of maar minimaal boven het wettelijke minimum van vakantie/vrije dagen/FTL opereren, en ja ik heb ook onder dat soort condities gewerkt dus ik weet wat het is.

Wat is een verbetering en wat is een verslechtering? Denk je nu werkelijk dat ik in deze discussie zit om mijn eigen belang een krachtig standpunt te geven?
Dat zou jammer zijn dat je zo'n slechte indruk van mij hebt.

@ B767 @ Tim:

Mijn bedoeling is niet iemand met betere T&C's af te kraken, ik schep er geen genoegen in om collega's te zien worstelen met hun bazen.
Maar van begin af aan is men in dit topic niet alleen bezig bepaalde kanten van de Eurowings voorwaarden naar zijn eigen verhaal te verdraaien maar ook nu al zeer frequent mijn woorden.
Men spreekt alsof eenieder die dit zou accepteren een verrader en een idioot is.
Waarop ik zeg: mensen kijk eens om jullie heen op de EUROPESE markt bij EUROPESE maatschappijen (dan spreek ik niet eens van Azie of elders). Regionals, lowcosts, charter en cargo maatschappijen.
Van noord tot zuid en van oost tot west werken duizenden collega's iedere dag tegen condities die hetzelfde zijn of vaak slechter, soms veel slechter. Allemaal legaal (we weten ieder hoever dat woordje reikt).
Praat ik dat alles goed? Nee, maar dat zijn de FEITEN.
Ik heb de situatie ook niet zo gemaakt, net zo min als jullie.
Dus graag iets meer begrip voor collega's die bepaalde voorwaarden van dit contract niet zo duister inzien, puur en alleen omdat ze jarenlang andere dingen gewend zijn, net als jullie blijkbaar jarenlang andere dingen gewend zijn.
 
Thioda,

Net zoals jij mijn link verkeerd hebt geintreperteerd omtrent mijn standpunt, heb ik verkeerd genintreperteerd dat je weg wil bij je huidige werkgever.

:biertje:
Nogmaals, je hoeft je tegenover mij absoluut niet te verantwoorden, integendeel zelfs.
Sommige vragen komen gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

Verder kraak ik hier volgens mij totaal niets of iemand af.
 
Waardeloos, want DLR is echt een oneerlijk systeem. Heeft niets te maken met het zijn van goede of slechte piloot :( . 2 jaar geldig wanneer je het haalt en voor het leven afgeschreven bij VELE airlines als je het niet haalt.

Het heeft inderdaad weinig te maken met vliegen, maar het is wel een prima eerste schifting van de ongetwijfeld honderden, zo niet duizenden, aanmeldingen. Inderdaad jammer als je het niet haalt!
 
Het heeft inderdaad weinig te maken met vliegen, maar het is wel een prima eerste schifting van de ongetwijfeld honderden, zo niet duizenden, aanmeldingen. Inderdaad jammer als je het niet haalt!

Daar heb je gelijk in Bobermo. Wellicht goede eerste schifting, maar het typeerd wel weer de allom bekende Typische Duitse Tunnelblik filosofie. Het niet halen kan, maar om dan meteen diezelfde personen hun carriere onmogelijk te maken is mijns inziens echt niet het waarderen waard. Die lui die het niet halen hebben meteen geen kans meer bij andere airlines. En dat door wellicht een off day en daar wordt je meteen je hele leven voor gestraft.

Daarom heb ik best wel angst om bij een Eurowings te solliciteren. Om enigsinds je kansen van slagen te verhogen kun je zo een peperdure cursus doen, die wellicht de moeite waard is, maar toch, het blijft een gok.

Ik ben niet onzeker over mijn capaciteiten, maar een OFF day kan iedereen overkomen. Dan ben je helemaal afgeschreven voor de rest van je leven bij een Tui, Condor, Cargolux, Luxair, Swiss, Austrian etc.
 
Geen peperdure cursus doen! Gewoon jezelf drie/vier weken opsluiten en oefenen oefenen oefenen. Als je dit echt doet, dan garandeer ik je dat je zelfs op een offday die DLR haalt.
 
Thioda,

Net zoals jij mijn link verkeerd hebt geintreperteerd omtrent mijn standpunt, heb ik verkeerd genintreperteerd dat je weg wil bij je huidige werkgever.

:biertje:
Nogmaals, je hoeft je tegenover mij absoluut niet te verantwoorden, integendeel zelfs.
Sommige vragen komen gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

Verder kraak ik hier volgens mij totaal niets of iemand af.

Je hebt gelijk, sorry en zand erover. (zie pm) :biertje:
 
Ik heb de situatie ook niet zo gemaakt, net zo min als jullie.

Je hebt ze niet gemaakt, maar wel geaccepteerd en daarmee de race to the bottom v.w.b. T&C's ondersteund. Dat is waar velen over struikelen. Maar dat snap je zelf ook wel.
 
Als je moet kiezen tussen deze Eurowings voorwaarden of geen vliegende baan, dan accepteer je deze T&C's van Eurowings. Maar dat snap je zelf ook wel.;)
 
V1rotate, hoe kom je aan de informatie dat een passed DLR maar voor 2 jaar geldig is? Bron?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zullen we de discussie van pak 'm beet 10 tot 15 jaar geleden erbij pakken? En die nog altijd voortduurt. Wel/niet je droom najagen kostte wat het kost. Doet er allemaal niet toe -> fact is, door de wannabee mentaliteit tegen elke prijs in de cockpit te willen zitten, wordt de race to the bottom in stand gehouden.

Zelfs het ooit zo eervolle bedrijf waar ik nu voor werk, gaat Ryanair et co. onderbieden. En nog staan de wannabees in line. Be my guest, don't have a life....

Mijn antwoord had je denk ik zeer duidelijk eruit kunnen halen. Een goed verstaander....
 
Lezen is ook een vak. Wie heeft het enkel over wannabe's?
Een goed verstaander heeft een half woord nodig, een goed lezer...... Affijn.

Alles wat je hierboven schrijft is JOUW mening, vanuit jouw perspectief
Hoe jij de situatie ziet en wat de gevolgen voor jou zijn, waarschijnlijk als iemand die al goed ergens binnen is. (Aanname, heb geen idee of dat zo is) Is het nu echt zo lastig om je eens in te leven in een ander, in plaats van alleen je eigen belang voorop te stellen.

Nergens wordt hier over wannabe's gesproken. Als je al een paar jaar werkloos bent, bijvoorbeeld ondat je eruit moet bv buiten je schuld om, en het is dit, of paytofly,of werkloos thuis blijven zitten, dan is de keuze tich redelijk snel genaakt. En dan ga jij die persoon de keuze "verbieden", ondat jij zelf er wellicht op de lange termijn slechter van wordt?

Ook ik ben tegen de door jouw genoemde "race to the bottom", maar dat kan je de werkloze vlieger die om wat voor reden thuis zit (dus niet alleen de wannabe) in de omschrijving zoals hierboven niet verwijten dat het voor hem wel goed een aanbod is en hij of zii daar wel genoegen mee neemt en mee instemt. Daarbij zijn er in Europa ook wel slechtere aanboden te vinden volgens mij?

Vind je het erg vreemd dat mensen in de rij staan? Wat zou jij doen als jij in zon situatie zit. Zou je dan ook zo stoer zeggen nee dat doe ik niet ik wacht wel op een beter aanbod?
Nee. Jij hebt makkelijk lullen als je zelf al hoog en droog zit of in ieder geval zocht hebt om hoog en droog te zitten.

P2Fly keur ik af. Temeer omdat dat je er niet beter op maakt. Maar ik kan de werkloze vlieger die om wat voor reden dan ook thuis zit niet verwijten dat hij deze keuze voor Eurowings wel maakt.
Daar heb zelfs jij toch ook geen half woord voor nodig?
 
Back
Top