Aannames Cityline/Germanwings

wannabee = iemand die iets graag wil zijn. In dit geval vlieger bij EWA of is het nu EWD? Nu ja, doet er niet toe. Werkloos, ab initio doet er niet toe. Capice?

Fijn dat je denkt dat het mijn mening is, maar dat is het niet. Ik vermeld hier alleen een FEIT. Hoe het systeem in stand wordt gehouden en waarom veel mensen daarop tegen zijn.

Hier gaat het trouwens niet om een werkloze die gebashed wordt om zijn keus.

Nogmaals if you don't wanna have a life, be my guest (en dat is wel mijn MENING).
 
Jet man: DLR (GU) halen zonder vliegende baan is 2 jaar geldig, met vliegende baan 5 jaar. Komt van het DLR zelf.
 

Hoop toch echt dat je voorin dit soort woorden niet gebruikt om je zin/mening door te drijven want dan had je aan mij echt een verkeerde gehad.

Een ieder maakt zijn eigen keuzes op grond van de belangen die op dat moment voor hem of haar belangrijk zijn. Dat dat niet altijd strookt met een ander die andere belangen heeft is niet meer dan logisch. Maar het is wel iets waarmee je zult moeten dealen.

Dat dit meewerkt aan "race to the bottom" ben ik met je eens. Keur ik het goed? Nee. Maar zoals Thioda stelt, het kan nog veel slechter en dit kan wel een opstap voor die betreffende persoon zijn. Vanuit hun oogpunt kan ik de stap maar al te goed begrijpen, ook al ben ik het er niet mee eens.
Nogmaals if you don't wanna have a life, be my guest.
Voor sommigen is deze keuze juist uitzicht op een beter leven als wat ze momenteel hebben.
Maar wellicht is dat wat lastig te begrijpen voor iemand die (kennelijk) al hoog en droog zit.
 
Dat is jouw slappe conclusie bobbie. Lees de tip van Peer eens door. Wie weet heb je er wat aan ;)

Hoezo is dit nou weer een slappe conclusie?

Zoals 767 al zegt, probeer je eens in te leven in een ander. Stel je bent een jaar geleden ontslagen, zou je deze t&c's dan weigeren?

Net als 767 ben ik tegen p2f, tegen de race to the bottom. Maar om hier het individu de schuld van te geven die brood op de plank moet hebben, terwijl je zelf waarschijnlijk hoog en droog zit, getuige van zeer weinig inlevingsvermogen..
 
Je hebt ze niet gemaakt, maar wel geaccepteerd en daarmee de race to the bottom v.w.b. T&C's ondersteund. Dat is waar velen over struikelen. Maar dat snap je zelf ook wel.

Ik snap dat dat hun kijk op de zaak is maar ben het er niet geheel mee eens.
Zoals B767 schrijft: dit contract van Eurowings is niet alleen op de wannabe gericht.
Zoals ik het zie (referentie naar snelle upgrade, mogelijkheid op hoger salaris bij meegebrachte ervaring enz) is het ook uitdrukkelijk op senior FO's gericht die graag snel command willen of bij hun oude bedrijf weg willen om wat voor reden dan ook.

Race to the bottom is een sterke claim die je op mij maakt.
Al de voorwaarden en contracten die ik tot nu toe in de luchtvaart heb geaccepteerd kan ik met opgeheven hoofd verdedigen. Ik heb nooit aan paytofly (of pay to TR) meegedaan en zal dat in de toekomst met alle macht ook blijven vermijden.
Waren dat voorwaarden die zich met een KLM/LH/BA kunnen meten? Nee natuurlijk niet.
Maar ook zonder race to the bottom moet men accepteren dat in een gezonde luchtvaart er kleine, gemiddelde en grote bedrijven zijn ieder met hun eigen arbeidsvoorwaarden afgestemd op hun eigen productie en marktaandeel.

Snap je ook de volgende kijk van mij?:
Doordat de pilotenvakbonden overal in Europa gedomineerd worden door de majors/legacy's/nationals en "jan met de pilotenpet" bij zijn kleine keutermaatschappij daar nooit geen bescherming van zal krijgen (ook al zou hij dat graag) blijft de situatie in stand en verslechterd deze zelfs.
Een vakbond is leuk, zolang deze maar hoofdzakelijk voor de eigen maatschappij opkomt, niet waar.

Goed, deze hele discussie gaat nu zwaar offtopic.
 
Thioda,

ik ben dus zelf geen legacy/major piloot. Ik werk zelf voor een charter airline. Wel kan ik zeggen dat onze arbeidsvoorwaarde tot 70% zijn verbeterd door legacy piloten (en hun vakbond, wat tevens ook de mijne is). Waarom heeft de vakbond zich voor ons 'niet-legacy' ingezet, ze worden er immers zelf niet direct beter door toch? Dat deden ze omdat ze weten dat een vakbond staat of valt met haar leden. Ik weet zelf ook wel dondersgoed dat mochten er conflicten ontstaan tussen de 'legacy piloten' en ons, dat wij het onderdelf spitten (zie KLM MP debat of iets pijnlijker Cityline en KTV), maar zo werkt het in de politiek. De groep met de meeste leden heeft de meeste inspraak.

Jouw eigen pilotenkorps organiseren in een vorm van een vakbond of tarief onderhandelingscommissie is cruciaal om dw T&C omhoog te drukken. Dat kan alleen als elk individu voor zichzelf besluit de gemeenschappelijke belangen boven individuele belangen staan. Daar ligt het probeem juist.
 
SunExpress Deutschland gaat ook over op DLR

Hoppa en weer minder kans als je ergens failed. En dat door een bekrompen instituut DLR genaamd. De afstraffing gaat verder. Blijft weinig knaps over dan.:(.

Natuurlijk in eerste instantie moet je niet failen, maar wat ik hoor van collega's is dat het aan bedarf ligt of je het haalt, want soms is het zo dat ze weinig nodig hebben maar wel velen laten komen opdraven voor selectie en dus ook velen dus zakken omdat ze de resultaat minima verscherpen. Zo heb ik eens gehoord dat er 36 man opgeroepen werden voor GU en 36 naar huis gestuurd werden. En zo is je carriere mogelijkheid direct voorbij bij de knappere Airlines in Duitsland, Oostenrijk , Luxemburg en Zwitserland. :eek: .
 
Jet man: DLR (GU) halen zonder vliegende baan is 2 jaar geldig, met vliegende baan 5 jaar. Komt van het DLR zelf.


Ik ben toch echt in het bezit van een email vanuit het DLR dat iets anders zegt: gehaalde DLR heeft geen 'verloopdatum', wordt niet gesproken over wel of niet vliegende baan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Frage: Gibt es verschiedene Untersuchungen?

Ja. Zunächst unterscheiden sich die Untersuchungen je nach Auftraggeber (Lufthansa, Austrian Airlines, Arbeitsamt, ADAC, DFS usw.) und Berufsziel (Verkehrsflugzeugführer/in, Flugverkehrskontrollpersonal). Weiterhin wird im Bereich Cockpitpersonal unterschieden, ob Bewerber schon über Lizenzen verfügen oder sich erst für eine Ausbildung zum Verkehrsflugzeugführer bewerben. Deshalb gibt es "den DLR-Test" nicht.


-----
kortom het DLR heeft verschillende testen voor verschillende opdrachtgevers. "De" DLR test bestaat dus niet.
 
Frage: Gibt es verschiedene Untersuchungen?

Ja. Zunächst unterscheiden sich die Untersuchungen je nach Auftraggeber (Lufthansa, Austrian Airlines, Arbeitsamt, ADAC, DFS usw.) und Berufsziel (Verkehrsflugzeugführer/in, Flugverkehrskontrollpersonal). Weiterhin wird im Bereich Cockpitpersonal unterschieden, ob Bewerber schon über Lizenzen verfügen oder sich erst für eine Ausbildung zum Verkehrsflugzeugführer bewerben. Deshalb gibt es "den DLR-Test" nicht.


-----
kortom het DLR heeft verschillende testen voor verschillende opdrachtgevers. "De" DLR test bestaat dus niet.

Nee Bobermo. DLR niet gedaan.

En Foli, whatever test gedaan wordt genaamd DLR is bij het niet halen niet meer te herhalen bij de genoemde Airlines. Dus kans verkeken.

Van een collega: Had bij een airline GU gedaan, helaas niet gehaald. Vervolgens via een Agency gevlogen voor German Wings in de functie FO. Functioneerde naar behoren. Vervolgens samenwerking met agency opgehouden en mocht hij niet blijven bij GWI omdat hij DLR GU niet gehaald had bij andere club. Uiteraard ken ik alleen zijn kant van verhaal en weet niet of het waar is, maar goed andere die ik gesproken heb was het niet halen van de GU DLR dat ze niet meer mochten solliciteren bij andere Airlines.
 
als ik het me nog goed herinner mag je voor 1 airline (of groep) inderdaad maar 1 keer de test doen. daarna kans verkeken, echter niet voor andere airlines. bv Als je de test voor GWI dus niet hebt gehaald, kan je t rustig voor cargolux proberen.
maar das al een tijdje geleden, misschien staat er meer op de dlr website, of een telefoontje ?
 
Vliegende piloten hebben macht. Vliegende piloten kunnen collectief afspraken maken met hun werkgever over salaris etc. Ook over salarissen van nieuwkomers. Wanneer een zittende groep vliegers zich niet collectief sterk maakt over salarissen van nieuwkomers, dan ondermijnt dat op lange termijn hun eigen T&C's.

Niet vliegende piloten hebben een schuld af te lossen. Het salaris van Eurowings is vele malen beter dan het salaris dat veel niet vliegende piloten hebben. De keuze is dan dus snel gemaakt. Het getuigd van weinig empathisch vermogen om vanuit riante T&C's de keuze van een niet vliegende piloot voor Eurowings af te kraken.

Logisch dat LH vliegers zich druk maken om de T&C's van Eurowings, deze zijn een bedreiging voor de eigen T&C's. Het is echter juist aan de LH vliegers om hier wat aan te doen. Deze mensen hebben macht. Nieuwkomers met een schuld hebben geen macht. Die zijn blij als er kans is op een baan die beter betaald dan de Mc Do, waarbij bovendien gevlogen kan worden. Zo'n baan geeft tenminste uitzicht op het aflossen van een schuld en een normaal leven. Verder geeft een vliegende baan voor niet vliegende piloten iets wat misschien nog wel veel belangrijker is dan riante T&C's: namelijk een leuke baan.
 
Ik kan echt geen medelijden ( laat staan respect ) opbrengen voor de zoveelste pauper met een fATPL die zich keer op keer met nog slechtere voorwaarden / betaling tevreden geeft want "ergens anders is het nog slechter"....
Joh , ECHT WAAR?! Hoe denk je nou zelf dat dat komt?
Laat je ballen eens staan in plaats van je baard.

Voor 40.000 bruto per jaar een commerciele jet door de EU vliegen...je CEO krabt voor dat geld niet eens aan zijn zak.

Dan lever ik nog eerder mijn brevet in & ga ergens op een warm eiland cocktails staan shaken.
 
Last edited:
Met zulke bijdrages hoop ik dat je snel gaat..

Leef je nou eens een keer in, stel jij wordt ontslagen en zit bijvoorbeeld al een jaar thuis, dan zou je dit niet accepteren?
 
Dan lever ik nog eerder mijn brevet in & ga ergens op een warm eiland cocktails staan shaken.

Wat is er precies onduidelijk aan deze zin?


Voor je met een jankverhaal komt :
Ik heb op mijn 22ste gedurende twee-en-een half jaar voor een kutloontje op de grond gewerkt : met een vers fATPL a raison van een ruime €100.000
Dag en nacht mijn kloten afgedraaid op een taxi en in een koeriersbus, omdat ik mezelf gewoon niet wilde prostitueren aan de zoveelste luchtvaartpooier.
Daar hoef ik geen medaille of een applausje voor - een beetje common sense bij de newbies zou ik alleszins wel waarderen.
En zolang er lafbekken rondlopen die hun kontje verkopen aan de eerste de beste bullebak die ze bang maakt wordt het nooit meer wat.

Ik parafraseer Starfighter : Een betere wereld begint bij jezelf.
 
Last edited:
Of een beetje common sense bij "de gevestigde orde"...

"Op je 22e"... Dat is hoe lang geleden? Aan je taalgebruik zou ik zeggen dat je het nog moet worden, maar ik gok zomaar minstens een jaar of 10 terug...
Hoe was de markt toen? Hoe is de markt nu? Kan je toch helemaal niet vergelijken man. Common sense!!

Vraag me af wat slimmer is. Voor een kutloontje op een taxi rijden of voor hetzelfde loontje wel uren bij elkaar harken en iets doen wat je leuk vind... Tsja. Wie is er nou dom?

Miss kan je idd beter cocktails gaan shaken.
 
Voor een kutloontje op een taxi rijden of voor hetzelfde loontje wel uren bij elkaar harken

Die taxi!
Die opleiding kost een fractie van die liegschool , de uren zijn beter , je ziet je vrienden nog eens en je hoeft je niet te schamen voor wat je doet.

Die cocktailbar is overigens last resort , ik wilde eerst mijn geluk nog eens proberen als liegschoolhouder.
Goedgelovige MBO-ers met een financiele deathwish schijn je een stuk makkelijker te kunnen belazeren dan alcoholisten.
 
Voor je met een jankverhaal komt :
Ik heb op mijn 22ste gedurende twee-en-een half jaar voor een kutloontje op de grond gewerkt : met een vers fATPL a raison van een ruime €100.000
Dag en nacht mijn kloten afgedraaid op een taxi en in een koeriersbus, omdat ik mezelf gewoon niet wilde prostitueren aan de zoveelste luchtvaartpooier.
Daar hoef ik geen medaille of een applausje voor - een beetje common sense bij de newbies zou ik alleszins wel waarderen.
En zolang er lafbekken rondlopen die hun kontje verkopen aan de eerste de beste bullebak die ze bang maakt wordt het nooit meer wat.


Over jankverhalen gesproken... Goed van je hoor! Dus volgens jou kun je beter jezelf prostitueren aan een taxi-/koeriersbedrijf? De ervaren chauffeurs zullen wel blij met jou zijn geweest dan!
 
Back
Top