aanname van nls bij klm

Hee TOF

Helemaal met je eens. De voorkeursbehandeling van de NLS wordt op een zeeeeeer vreemde manier toegepast. Vraag me af hoe legaal dat is. Ik vertel alleen wat ik weet van de blauwe...

Die mensen van de 2e grading... zijn toch ook afgewezen neem ik aan? Goeie reclame voor de NLS!!!
 
O BinMiao, ja dat bepaalt de NLS. Net zoals ze hebben bepaald wie er naar BA ging.

Dat mogen ze 1 keer doen, volgens mij staat dat in de regels (correct me if I'm wrong) maar voor de KLM is het nu al meerdere malen geprobeerd. Bij BA heeft het geen vervolg gekregen (nog), wat niet wil zeggen dat er geen NL'ers bij BA binnenkomen... EPST / Oxford.
 
nou dat mogen ze van mij zo snel mogelijk veranderen.
het lijkt me veel logische als gewoon de beste van de klassen daarheen sturen.
is ook betere reclame voor NLS.
 
BinMiao

Ik wil je niet onderuit halen, maar weet je waar je het over hebt? Ga je NLS doen ofzo? Als een vliegschool de kans krijgt om een x aantal mensen te leveren per jaar aan een vliegmaatschappij, moet de school die kans met ongeveer 24000 handen aanpakken.

Daardoor zullen ze altijd eerst een aantal leerlingen sturen van wie zij denken dat ze bij het bedrijf passen, en dat hoeven niet 'de beste' te zijn denk ik...

Wat is de definitie van de beste? De beste is iemand die op papier bestaat, maar misschien helemaal niet zo goed is. Het gaat om beoordelingen op de dag van de instructeur, die misschien net liever iets zus of zo ziet of sneller of minder snel een goede beoordeling geeft. Zo heb ik een hoop lessen gehad van een instructrice waarbij een S kreeg als ik het goed deed, en een S- als ik het niet goed deed. Iets anders zat er bijna nooit bij. (of misschien was/ben ik wel niet goed genoeg!)

Als de NLS echter een Stichting Wachtlijst opricht om de belangen van ex studenten te behartigen, moeten ze daarbij echter aan iedere student denken die een ton heeft betaald om daar de opleiding te doen. Het voortrekken kan dus misschien 1x gebeuren om een goede startpositie te krijgen, maar daarna zou het volgens de lijst moeten gaan. Dat is t hele principe en lijkt me ook wel zo eerlijk, denk je niet?
 
@ TOF - Als low-timer voor LUX te kiezen betekent het niet dat de deur naar KLM wordt dichtgegooid. Het zijn keuzes, sommige kunnen wel die 12k kwijt zijn voor een mooie carriere bij KLM, anderen helaas mischien niet en kiezen voorlopig voor de veilige pad.

@MD11 man - Ik denk niet dat aan de Portuguese traject ligt, althans op dit moment(mischien in het begin net na de verhuizing) want de KLS is vorige week donderdag/vrijdag hier in Évora geweest. De plannen zijn het vliegtraject naar Portugal (AAE) te verhuizen. Het is de derde bezoek van de blauwe club binnen 7 maanden tijd, dus ze zijn wel serieus.

Gr.
 
Helemaal mee eens MD11, die eerste keer is wat voor te zeggen. Maar daarna is het volgorde van de wachtlijst. Uiteindelijk gaat het om de persoonlijkheid en echt niet om het op het handje vliegen. En die persoonlijkheid zal over het algemeen goed zijn omdat er alleen mensen met een bepaald psycholigisch profiel worden geselecteerd.
 
Brasileiro, denk jij dat het bezoek van de KLS direct te maken heeft met de kwaliteit van de NLS op dit moment? Zie je de KLS als een betere school? Misschien moet je je punt nog iets meer uitleggen. Ik zie t verband niet echt...

En staat de Praxis nog? En de 'snackbar' tegenover t hotel?
 
@ MD11 - Ik hoor verhalen van alle kanten, dat ze wel tevreden zijn maar toch een beetje pissig omdat ze meer studenten verwachtten en aan de andere kant hoor ik dat velen zijn afgevallen tijdens de selectie. Wat wel waar is en wat niet kan ik niks over zeggen.

De KLM zelf is hier 2 keer geweest en de KLS is vorige week op bezoek geweest. KLM was wel tevreden met de AAE/NLS procedures, uiteraard waren sommige dingen die beter moesten en daar is nu AAE hard bezig.

Wat ik begreep van een eerdere post van jou is dat de kwaliteit van NLS een beetje achteruit ging bij de verhuizing naar Portugal. Als dat zo is, ben ik eens met je, bij veranderingen het begin is altijd moelijk maar eenmaal "on track"....
Je bent al een tijdje klaar toch?

Off topic: De Praxis staat er nog, dat wordt de stop na het zuipen bij de Bar In of de Jardim da Cerveja. Met "snack" bedoel je dat huis met lichtjes waarbij men per uur betaalt???
Vandaag over een A380 heen gevlogen, what a machine....

Gr. E
 
?

?

HAHA..

dacht al.. dat is toch die tent waar je een uurtje verkering kan kopen? Is LPEV niet een beetje te klein voor een verdubbeling van het aantal leerlingen?


@ Brasileiro:

Heb je ook wel een punt. Misschien is het verstandig om te pakken wat je pakken kunt. Maar toch, t blijft de KLM he..
 
Last edited:
?

?

Qua opleiding zou ik het niet zo snel kunnen bedenken. Behalve dat je Bij lufthansa en oxford echt moet doorrammen. Lufthansa is presteren geblazen want zei lappen je training. Oxford wordt je van school geknikkerd als je niet voldoet aan 85% gemiddeld of als je niet voldoet aan de stijve profielregeltjes van de Britten.

NLS en KLS kunnen hier zo'n beetje alles maken. Zelfde syllabus, zelfde SOP's, ongeveer dezelfde opleidingsduur. Allebei boeken in het engels, maar les in het nederlands. Op allebei (kan er maar 1tje bevestigen) een 'we zijn er al sfeertje' terwijl die andere scholen aan niets anders wordt gedacht dan de volgende test/check of wat dan ook.

De verschillen voor de rest: Simpel gezegd, alles.

Lokatie, naam, selecties, kosten, garanties.

NLS: Hoofddorp/Evora (Pt) - kost teveel, geen garanties, wel goede naam in NL.
voordeel: vlakbij stessenopleiding. Loungehoek in gebouw. Mevr. de Wit voor RT. Mcdonalds om de hoek en spotten in je pauze (06/24)

KLS: Eelde/USA - kost teveel, geen garanties, wel goede naam in NL.
voordeel: (nog) preferred sup. voor KLM. Mooie wing. campuskroeg. vetste stickers in NL (behalve mijn NLS-klassesticker)

Lufthansa: Bremen - grotendeels gefinancierd door Lufthansa - BAANGARANTIE voordeel: heel goed restaurant op school. GEEN uniform tijdens je opleiding, wat goed! OPS werkt uitstekend. ME opleiding op Glass-cockpit kist :biertje:

Oxford: UK - kosten? - geen garanties, uitstekende naam in heel europa.
voordeel: erg snel klaar met je opleiding en alhoewel geen garantie, wel 99% kans op een baan. Zo'n beetje elke UK-carrier is dol op oxfordjes. Erg veel ME uren (gehele IFR training op ME kist)
 
Wat betreft de jongens die een aangeboden baan bij Luxair pakken en daarbij de bridge course met mogelijkheid tot solliciteren bij KLM laten vallen, kan ik maar één ding zeggen: Verstandig. Pakken wat je pakken kan. Ik heb al te vaak jongens meegemaakt die een mogelijkheid lieten gaan om net voor iets beters te gaan, maar dat beter uiteindelijk niet te krijgen en dus VEEL slechter af waren.
 
Ben het op zich wel met jullie eens. Pak die eerste job met betaalde rating, omzeil die bridgecourse en ga dan met de speed of sound naar de blauwe buren als je toch nls hebt gedaan en de mogelijkheid hebt/krijgt.

Supi! Take care...
 
Jo Brasileiro

Ik kreeg mijn diploma in juli 2005. Met een goeie ouwe punt Limburgse vlaai en daarna mw Cremers achter de tap. Nostalgie!

Anyway, de snackbar is idd waar je per uur betaalt en een smerig flesje Portugees bier 5 euro is.

Ik kan uiteraard niks zeggen over de huidige kwaliteit van de NLS. Geen idee. De mensen vielen bij KLM af in de selectie. Maar uit nieuwsgierigheid, wat is er volgens jou allemaal duidelijk verbeterd de laatste tijd?

En ik dacht dat de Jardim zn vergunning kwijt was!

@ Superpilut

Dat is de keuze van de KLM en er worden daarover genoeg discussies gevoerd hier!
 
De we zijn er al mentaliteit ken ik niet van de kls, het was voor ons gewoon keihard scoren, ook omdat KLM zou gaan selecteren op resultaten en we toen niet het idee hadden dat er ooit weer zo veel zou gaan worden aangenomen. Misschien dat t weer veranderd is, maar lijkt mij niet, volgens mij wordt je tegenwoordig bij epst ook van school geknikkerd als je gemiddeld geen 85 haalt, is ook wel een hele kunst met al die 'oefenvragen'.
 
Ik snap niet waarom de KLM de 'mogelijk nieuwe piloten vanaf een niet-KLS school' niet eerst selecteerd en ze bij een positief resultaat de bridgecourse laat doen... Of is die bridgecourse ineens een belangrijke bron van inkomen?

Het is toch ongelooflijk zonde om al die goede nieuwe piloten nog eens extra te laten betalen voor een zeer geringe kans? Volgens mij kost het je veel minder inspanning (voor de KLM) als je het traject omdraait.
 
omdat een school die bridgecourse nodig vond.. haar mcc was veel korter en uitgekleder dan de kls en dus vonden ze selectie direct na de kls niet een eerlijk beeld geven tegenover leerlingen van de kls.
(=zoals t mij uitgelegd is)
 
Back
Top