?
?
Qua opleiding zou ik het niet zo snel kunnen bedenken. Behalve dat je Bij lufthansa en oxford echt moet doorrammen. Lufthansa is presteren geblazen want zei lappen je training. Oxford wordt je van school geknikkerd als je niet voldoet aan 85% gemiddeld of als je niet voldoet aan de stijve profielregeltjes van de Britten.
NLS en KLS kunnen hier zo'n beetje alles maken. Zelfde syllabus, zelfde SOP's, ongeveer dezelfde opleidingsduur. Allebei boeken in het engels, maar les in het nederlands. Op allebei (kan er maar 1tje bevestigen) een 'we zijn er al sfeertje' terwijl die andere scholen aan niets anders wordt gedacht dan de volgende test/check of wat dan ook.
De verschillen voor de rest: Simpel gezegd, alles.
Lokatie, naam, selecties, kosten, garanties.
NLS: Hoofddorp/Evora (Pt) - kost teveel, geen garanties, wel goede naam in NL.
voordeel: vlakbij stessenopleiding. Loungehoek in gebouw. Mevr. de Wit voor RT. Mcdonalds om de hoek en spotten in je pauze (06/24)
KLS: Eelde/USA - kost teveel, geen garanties, wel goede naam in NL.
voordeel: (nog) preferred sup. voor KLM. Mooie wing. campuskroeg. vetste stickers in NL (behalve mijn NLS-klassesticker)
Lufthansa: Bremen - grotendeels gefinancierd door Lufthansa - BAANGARANTIE voordeel: heel goed restaurant op school. GEEN uniform tijdens je opleiding, wat goed! OPS werkt uitstekend. ME opleiding op Glass-cockpit kist :biertje:
Oxford: UK - kosten? - geen garanties, uitstekende naam in heel europa.
voordeel: erg snel klaar met je opleiding en alhoewel geen garantie, wel 99% kans op een baan. Zo'n beetje elke UK-carrier is dol op oxfordjes. Erg veel ME uren (gehele IFR training op ME kist)