aanname van nls bij klm

De NLS verliest niet de zgn "preffered supplier" status bij de blauwe smurfen, maar zéér waarschijnlijk ook bij HV. Zijn ontevreden over de geboden kwaliteit. Resteert nog het wurgcontract van CAe / Ryanair. Slechte afzet mogelijkheden. De al oude NLS is niet meer...
 
Jammer voor de NLS-studenten.

Maar het is een goede zaak dat die idiote 'Preferred Supplier' status weg gaat. Bij 'Preferred Supplier' denk ik aan een sportdrankje voor een sportteam, niet aan vliegers voor een maatschappij.

Groeten,

Q-Nimbus (heeft Grolsch als Preferred Supplier)
 
Gatverdamme Grolsch. Doe mij maar een Brand of Hertog Jan.

Maar ontopic; ik hoorde dat 2 NLS A.I's hun linetraining bij KLC niet hebben gehaald...
 
De NLS verliest niet de zgn "preffered supplier" status bij de blauwe smurfen, maar zéér waarschijnlijk ook bij HV.

que?

Verliest de NLS nu wel of niet zijn status? Begrijp bij de KLM van niet, maar bij HV op moment wel? (maar waarschijnlijk toch niet?)

Nu sta ik (nog) buiten het wereldje, maar ik verwacht niet dat de NLS studenten zich enorme zorgen hoeven te maken dat ze alleen nog maar bij Ryanair aan de bak komen. Gezien de berichtgeving over de 'tekorten' zal de vraag het uiteindelijk wel winnen van de eventuele te slechte kwaliteit. Daarnaast....lijkt me toch sterk dat een school ineens zulke dramatisch slechte piloten afleverd? Uiteindelijk is elke Ab Initio door de opleiding gekomen en je mag toch aannemen dat de lesstof en het aantal vlieguur kwalitatief niet is afgenomen..right? Heb wel eens een paar piloten gevraagd of zij een verschil in kwaliteit merken, naast hun in de rechterstoel. Het enige verschil was af en toe de arrogantie :D

Een gemiddelde scoringspercentage van 85% op alle testen vind ik nog hoog hoor, ook al is het minder dan bijvoorbeeld de 'oude' 95%. Wie is er dan aan het miereneuken als je het mij vraagt?

note: cijfer zijn puur ter illustratie, en representeren in geen geval de werkelijke situatie.
 
Wat boeit de school je nou? je kunt toch nogsteeds zelf je brief + CV opsturen?? of ga je na afronding van je opleiding op je bank zitten wachten op een belletje van je school ???? Preffered supplier of niet, zou gewoon me brief sturen los van welke school je dan ook maar vanaf komt.

FD
 
Als een school z'n status verliest bij bijvoorbeeld HV of KLM kijken ze dan uberhaupt nog naar brieven van leerlingen van die school?
 
Tuurlijk. Kijk maar naar mensen van de EPST (om er maar een te noemen). Hoort niet tot de prefered supplier van HV, maar mensen met ervaring worden wel aangenomen. Het enige verschil tussen het prefered supplier zijn of niet is AI`s aannemen.
(Bij KLM is dit weer een heel ander verhaal, maar daar ga ik maar niet meer op in....)
 
Zelf CV'tje opgestuurd, 300 uur op een Medium of Heavy kist nodig als antwoord. Ex-NLS'er maar niet via school.
 
...zal de vraag het uiteindelijk wel winnen van de eventuele te slechte kwaliteit.

Wat een verschrikkelijke opmerking, daar krijg ik echt een vervelend gevoel van. Je hebt helaas misschien wel gelijk.

Heb wel eens een paar piloten gevraagd of zij een verschil in kwaliteit merken, naast hun in de rechterstoel. Het enige verschil was af en toe de arrogantie

Ik heb het ook wel eens aan een paar piloten gevraagd, en die zien het verschil echt wel.
 
Heb wel eens een paar piloten gevraagd of zij een verschil in kwaliteit merken, naast hun in de rechterstoel. Het enige verschil was af en toe de arrogantie :D

Juist die arrogantie is de reden dat de NLS niet meer zo populair is bij sommige airlines en daarom nadelig werkt voor baanzoekende NLS'ers.
 
Maar KLM haalt neemt dus alleen KLSer en piloten vanaf 2-3jr vliegervaring aan? Kan me niet voorstellen dit de vraag voldoende kan vullen. Hoe doen maatschappijen als Lufthansa, BA en andere grote jongens het?
 
Last edited:
Al die roddels die nu over de NLS gaan op de diverse subfora hier op airwork leest de NLS natuurlijk ook neem ik aan?
Gaan die dan niet meteen aan het werk om hier wat aan te doen?
Iedereen heeft het namelijk al maanden over de kwaliteit van de NLS maar ze kunnen nog steeds ontzettend veel mensen kwijt. Zijn er niet gewoon teveel wandelgangen op schiphol waar mensen hun roddels kwijt kunnen?
 
Vandaag vernomen dat er een NLS-er is uitgenodigd voor Bridgecourse KLM. Kan iemand dit bevestigen (danwel ontkrachten?)
 
En dan wordt er gezeverd dat er betaald moet worden voor een TR? Wat is dit dan? :wegkwijt:
 
En dan wordt er gezeverd dat er betaald moet worden voor een TR? Wat is dit dan? :wegkwijt:

Het is ook belachelijk....maar niet helemaal hetzelfde. Dit is namelijk alleen voor ab-initio's en niet voor mensen met ervaring!!

Lijkt een klein verschil, maar voor mij en vele andere toch een groot verschil....
 
ik heb me eens voor laten rekenen dat het verschil in een carriere klm of hv 7 cijfers inhoud..
dan is op zich die bridgecourse een betere investering dan olie of dollars..
 
Back
Top