aanname van nls bij klm

Voor de goede orde: van de eerste Ab Initio groep is de helft aangenomen bij de KLM, dit zijn idd. 9 man. De tweede groep is nu bezig aan de bridgecourse.

Verreweg de meeste NLS-ers die bij de KLM worden aangenomen (en dat zijn er nog behoorlijk veel) hebben voorheen bij bedrijven zoals Denim, Ryanair of Trans gevlogen. Mijn opleidingsgroep bestaat uit 1 van de Klu, 2 KLS-ers en 3 NLS-ers met ervaring.

@ Q nimbus: voor de bridgecoruse is niemand gezakt. De mensen die zijn afgevallen hebben de selectie niet gehaald. Een reden wordt daarbij niet gegeven.
 
als er tot nu toe maar 2 groepen van NLS naar KLM is gegaan is dat niet echt veel.
had wel meer verwacht.
 
M'n broertje heeft NLS gedaan en die is met zeer goede cijfers zijn NLS gehaald. Dat was dan ook de reden dat ie ineens een uitnodiging kreeg voor de Bridgecourse. Echter was hij net onderweg om z'n contract te tekenen bij een andere goede maatschappij dus heeft hij het aanbod van de KLM afgeslagen....

Begreep wel dat de uitnodigingen voor NLS-ers om deel te nemen aan de bridgecourse (geld betalen maar nog geen garantie voor aanname bij de KLM) zeer schaars zijn, en altijd op goede slagingscijfers van de NLS zijn gebaseerd...

p.s. als je een beetje die klas-pagina's van KLS-ers checkt, valt op hoeveel er uiteindelijk bij de KLM terecht komen. Kan dan best begrijpen dat de KLM verder kijkt bij de NLS omdat een KLS klas niet altijd voor 100% bestaat uit 'geschikten' voor de KLM. (anders had je baangarantie bij de KLS gehad ;))
 
KLm afgeslagen voor een andere maatschappij?
die maatschappij moet dan wel heel goed zijn:s.
ik denk dat je alleen alleen mensen met gemiddeld meer dan 90% score woorden uitgenodigd.
 
KLm afgeslagen voor een andere maatschappij?
die maatschappij moet dan wel heel goed zijn:s.
ik denk dat je alleen alleen mensen met gemiddeld meer dan 90% score woorden uitgenodigd.

Haha, alsof het ze wat uit zou maken bij de cova of je 85% of 90% op de theorie hebt gescoord. Veel belangrijker zijn je vliegprestaties en je psycho.

Ik heb trouwens gehoord dat van de eerste groep NLS'ers er slechts 2 van de 12 zijn aangenomen. :eek:
Bron: een afgewezen NLS'er

Is dit inmiddels al verbeterd en zijn er nog mensen die bezig zijn met die 'compressed bridge course'?
 
@ Lift: Lees eens wat ik eerder schreef...

Voor de goede orde: van de eerste Ab Initio groep is de helft aangenomen bij de KLM, dit zijn idd. 9 man. De tweede groep is nu bezig aan de bridgecourse.

@ BinMiao: moet je voorstellen: Je hebt de selectie van Luxair gehaald. Nu is de keuze: of naar Luxair gaan, of weer (ik meen) 6000 euro betalen voor een bridgecourse waarna je aan een selectie van de KLM mag deelnemen. Dit is enkelen overkomen en volgens mij hebben een mannetje of 2 toen toch voor de zekere variant (Luxair) gekozen
 
M'n broertje heeft NLS gedaan en die is met zeer goede cijfers zijn NLS gehaald. Dat was dan ook de reden dat ie ineens een uitnodiging kreeg voor de Bridgecourse. Echter was hij net onderweg om z'n contract te tekenen bij een andere goede maatschappij dus heeft hij het aanbod van de KLM afgeslagen....

@ BinMiao: moet je voorstellen: Je hebt de selectie van Luxair gehaald. Nu is de keuze: of naar Luxair gaan, of weer (ik meen) 6000 euro betalen voor een bridgecourse waarna je aan een selectie van de KLM mag deelnemen. Dit is enkelen overkomen en volgens mij hebben een mannetje of 2 toen toch voor de zekere variant (Luxair) gekozen

1+1=2, Hee RTO, wat is de wereld toch klein...........
 
Hey Dames en Heren,
Even een vraag tussendoor. Neemt de KLM nog steeds mensen aan of hebben ze voorlopig wel genoeg sinds de laatste aanname golf?

Groeten
Bowstring:airforce:
 
tja ik zal toch voor KLM:p

Dude, no offense, maar je weet niet waar je het over hebt. Daarom is deze discussie een klein beetje buiten je gebied van expertise. Verder ga ik niet voor de zoveelste keer herhalen dat KLM een uitstekende airline is om voor te werken, maar tegelijkertijd niet heilig is. Oeps, te laat.
 
omg
kerel wat zit je nou te zeiken.
ik stel gewoon wat vragen.
als ik vind dat KLM goed is of niet wat kan jou dat nou schelen.
ik heb niet zoveel verstand van als jij, maar dat wil niet zeggen dat ik geen mening of niks meer mag zeggen.:S
 
Chucky, KLM afslaan om bij Luxair op de Dash 8 of Emb 145 te gaan vliegen? Niet doen.

"om nog even off topic door te gaan"

Hoezo... ?!?!

Dus jij zou een baan bij Luxair waarbij je type betaald wordt en waar je een beter startsalaris krijgt weigeren en kiezen voor een "dure" selectie bij de KLM zonder garanties...?! Zoiets doms het ik nog nooit gehoord! :confused:
 
Back
Top