aanname van nls bij klm

Onderbouw dat eens geranimo..

Ik vind het raar dat je wat roept zonder enige feiten te geven...

Verder heb ik eer niets van gehoord dus ik vind het erg merkwaardig.
 
Vals alarm heren.

Het betreft hier een aantal ex-klm operation medewerkers (4). Welliswaar NLS ers maar dit heeft dus niets met die aanname te maken.

Interne situatie, kom je niet tussen !
 
Hoe zit het nou met Cityhopper, nemen ze daar vrijemarkters aan tegenwoordig? Of is dat ook een KLS-feestje?
 
quote (Bounty 53)

Vals alarm heren.

Het betreft hier een aantal ex-klm operation medewerkers (4). Welliswaar NLS ers maar dit heeft dus niets met die aanname te maken.

Interne situatie, kom je niet tussen


..wat probeer je hiermee te zeggen? naar mijn weten zijn er wel nlsers op selectie gekomen. niet veel en ze hebben idd bij operations gewerkt.
 
en bij cityhopper hebben ze dezelfde aannamepolitiek als bij klm. is 1 en dezelfde organisatie. dus: dezelfde testen, cova enz enz. en dus ook dezelfde afdeling binnen klm.
 
Wat Bounty probeert te zeggen is dat die jongens op selectie mogen komen omdat ze bij de KLM gewerkt hebben en niet omdat ze NLS gedaan hebben. Oftewel voor overige NLS-ers blijft de deur voorlopig dicht.
 
Is er een bepaalde reden voor deze move, aangezien de KLS nog steeds officieel de preffered supplier is...

Is er een afspraak met ze gemaakt bij hun aanstelling bij operations dat er een mogelijkheid was om daarna door te stromen naar de rechterstoel of is het een ad hoc beslissing van de KLM omdat ze ineens mensen nodig hadden...
 
Ik zou het ook niet fair vinden wanneer de KLM NLS'ers aanneemt terwijl er nog genoeg KLS'ers zonder baan zijn.
De KLS is preferred supplier, niet de NLS.
 
Als die mannen van OPS weg zijn....zouden er dus ook weer OPS stoelen vrijkomen bij de KLM???? Of zie ik dat verkeerd...

Groetjes....
 
Inderdaad preferred, maar niet de enige. Ze zijn dus niet verplicht, in mijn ogen, om alleen maar KLS'ers aan te nemen. Is alleen maar mooi als je een beetje spreiding krijgt denk ik.
 
Ik weet sowieso 1 persoon die afgelopen jaar is aangenomen op cityhopper, geen KLS en ook geen NLS. En ook geen belachelijk veel uren...KLS is dus wel preferred supplier (naam zegt het eigenlijk al) maar niet de enige.
Maargoed, feit blijft natuurlijk dat t nog steeds geen 'doen we even' zaak is om er binnen te komen ;)
 
alte post said:
dan heb ik het idd niet goed begrepen want dat ben ik geheel met bounty eens.

Valt weinig met mij eens te zijn aangezien ik mijn mening hier niet heb gegeven. Ik heb slechts een feit genoemd !

Verder heb ik niet zo veel zin mij hier in te mengen.

Behalve dat 't mij lichtelijk in het verkeerde keelgat schiet dat de eerste (wellicht) KLS-er (essential erick) al begint te janken dat zij nu gepasseerd gaan worden......grow up ! Hoe haal je 't in je kop...........

ltr.
 
Bounty 53 said:
Valt weinig met mij eens te zijn aangezien ik mijn mening hier niet heb gegeven. Ik heb slechts een feit genoemd !

Verder heb ik niet zo veel zin mij hier in te mengen.

Behalve dat 't mij lichtelijk in het verkeerde keelgat schiet dat de eerste (wellicht) KLS-er (essential erick) al begint te janken dat zij nu gepasseerd gaan worden......grow up ! Hoe haal je 't in je kop...........

ltr.

Beste Bounty,

ik ben geen KLS'er.
Maar ik vind het niet fair wanneer de KLM zomaar mensen van een andere school aanneemt. De KLS is preferred supplier van de KLM, dat is een van de redenen waarom mensen kiezen voor de KLS. Een KLS'er zou dan eigenlijk ook altijd voorrang moeten krijgen met solliciteren vind ik, en ik zou het betreuren wanneer dit niet zo is.
Als de KLS simpelweg geen preferred supplier was zou dit natuurlijk helemaal geen probleem zijn.
 
Laatst belde een kennis van mij de KLM op om te solliciteren. Dit naar aanleiding van de berichtgeving dat KLM en Transavia personeel van DutchBird voorrang zou geven. Maar volgens KLM had hij niet genoeg ervaring. 5000 uur 757 was geen relevante ervaring om Fokker 50 bij KLC te sturen. Een KLS-er met 180 uu TT heeft blijkbaar meer relevante ervaring dan hij.

Het gaat nu weer een discussie worden van KLS/NLS wel of geen ervaring etc. Feit is gewoon dat er regels zijn bij elk bedrijf en dat die soms omzeilt worden. Kloten voor de mensen die er last van hebben en felicitaties aan diegene die er wel bij varen want laten we eerlijk wezen als er een mogelijkheid is om via een kruiwagen bij de KLM terecht te komen 99% van pbb-ers die zou gebruiken. Of je moet niet bij de KLM willen vliegen.
 
@ Essential Erick, okido, fair enough, iedereen recht op z'n mening !

Wat nu als de KLM een tekort heeft aan ervaren vliegers, denk aan senior FO's.... (F50)

Hoe los je dat dan op ? Dan moet je de KLS wel passeren.

Wat dat betreft kan je "preffered" dus omzeilen, het is een slimme term van de KLM. Over nagedacht zou ik zo zeggen.
 
Back
Top