PH-JPC
New member
Waarom neemt Transavia dan niet gewoon nieuwe vliegers aan?
Uiteraard komt het hen beter uit alleen in te huren, maar dat geldt voor ieder bedrijf dat vraag heeft naar vliegers en waarom dan persé KLS-jongens?
En het idee dat ze makkelijker dan andere type-rated mensen de HV- (Boeing!)procedures kunnen leren slaat natuurlijk nergens op.
Daarnaast is het idee dat KLS'ers er meer recht op zouden hebben omdat het 'binnen' de groep plaats vindt (ze zijn nog niet eens in dienst bij een KLM(dochter)maatschappij!!!) ook weer zoiets ... zolang het maar positief voor KLM is wordt de term 'in de groep' er bij gegooid, maar als het een keer andersom is moet Transavia zich op de vlakte houden.
Met deze maatregel worden de toch al lange upgrade-tijden voor huidige Transavia F/O's weer onnodig verlengd (helemaal als het dus zou kloppen dat er weer boven de 4% inhuur plaats zou vinden).
Of is dat ondergeschikt aan de nog niet eens aangenomen KLS'ers binnen dezelfde 'groep'?
Uiteraard komt het hen beter uit alleen in te huren, maar dat geldt voor ieder bedrijf dat vraag heeft naar vliegers en waarom dan persé KLS-jongens?
En het idee dat ze makkelijker dan andere type-rated mensen de HV- (Boeing!)procedures kunnen leren slaat natuurlijk nergens op.
Daarnaast is het idee dat KLS'ers er meer recht op zouden hebben omdat het 'binnen' de groep plaats vindt (ze zijn nog niet eens in dienst bij een KLM(dochter)maatschappij!!!) ook weer zoiets ... zolang het maar positief voor KLM is wordt de term 'in de groep' er bij gegooid, maar als het een keer andersom is moet Transavia zich op de vlakte houden.
Met deze maatregel worden de toch al lange upgrade-tijden voor huidige Transavia F/O's weer onnodig verlengd (helemaal als het dus zou kloppen dat er weer boven de 4% inhuur plaats zou vinden).
Of is dat ondergeschikt aan de nog niet eens aangenomen KLS'ers binnen dezelfde 'groep'?
Last edited: