Aanname Transavia

Correctie... Hoewel ik weet dat er een aantal heren van Mac zijn die spraken over dat de meesten bij MAC niet staan te wachten op deze motie...

Meer feitelijk??
 
Ja meer feitelijk,

Mijn betoog(je) was geen emotie maar alleen feitelijk. Van mijn gemoedstoestand weet jij niets af dus de pot verwijt de ketel is wel van toepassing.

Een tweede groter feit is dat de VNV de KLM, MPH EN HV vlieger vertegenwoordigd dus die grote verliezers zijn in de raadszaal NIET van toepassing. Dan ga ik voorbij aan de nieuwe collega's voor in de toekomst, excuses, maar de VNV is er primair voor de leden!

Je praat overigens wel erg veel over sfeer en emotie bij/van anderen!

Je vraag wil ik wel beantwoorden. De meesten willen werken waar hun huis "staat" en waar hun kinderen op school zitten. Waarschijnlijk aan jou nog allemaal niet besteed mijn waarde Zomerkoning. Of het moet zijn dat je profiel niet klopt.
 
Met alle respect, maar ik denk dat in deze discussie het belang van de vliegers die al in dienst zijn bij MP, KL en HV vele malen zwaarder moet wegen dan de wellicht bijna anagenomen HV-er die nu zijn baan ziet verdwijnen. Het spijt me voor hen, maar dat is totaal onbelangrijk in mijn ogen. Waarom nieuwe vliegers aannemen als je elders in de groep boventalligheid hebt (ik heb het al eerder gemeld).
Geenszins de bedoeling om wachtlijsters te kwetsen hiermee, maar zo is het gewoon. En niet alleen in de luchtvaart, ook in andere branches.
Ik kan me dan ook geheel vinden in de opmerking van Sjakie, gelukkig voor hem zal de omgekeerde senioriteistaanwijzing voor hem geen gevolgen hebben, of er moeten wel heeel veel vliegers verdwijnen bij MP ;) Voor anderen (Discus? Corrrect me if I am wrong) zal dat waarschijnlijk anders zijn)
 
Ik pretendeer helemaal niks te weten over jou gemoedstoestand Sjakie...

Ik noem alleen maar feiten op die ik persoonlijk van MAC vliegers heb gehoord, niets meer, niets minder.... Dat jij er wellicht anders inzit, dat is absoluut je recht en daar kan ik niks over zeggen... Iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben...

Ik had het ook niet over verliezers in de raadszaal Sjakie... Ik had het over verliezers gisteren... nergens een woord gerept over binnen de VNV... Ik ken mensen persoonlijk die te wachten stonden om bij HV aan de slag te gaan... Ik vind dat voor hun redelijk zuur dat ze niet kunnen beginnen op een persoonlijk vlak... Vandaar het woord verliezers... Had ook het woord verneukten kunnen gebruiken.. wellicht toepasselijker..

Aan de andere kant heb ik wel ingestemd met de motie die bij mijn ledenraad lag... De reden, omdat ik ook begrijp dat in "the grand scope of things" het belangrijker om mensen die al binnen de groep werken ook aan het werk te houden... Dus ik denk dat we daarin helemaal niet zoveel van elkaar verschillen...

Ik wil het best ook wel over mijn emotie gaan hebben, maar ik ben persoonlijk van mening dat het niet toedraagt aan de discussie en de eindoplossing... De reden waarom ik wel de emotie van anderen benoem in deze discussie, is omdat, en dat heb ik met eigen ogen gezien bij de LR vergadering in februari er een aantal LR-leden bij MAC zijn die die mening niet echt delen... Maar wederom, mijn constatering, en je hoeft het er niet mee eens te zijn... Daarbij zal het bij de heren van MAC een totaal andere beleving zijn en er ook een reden voor hebben...

Sjakie, buiten het feit dat ik het laatste deel van je antwoord nogal neerbuigend vond en die maar gewoon oversla, kan ik me in het eerste deel helemaal vinden. Ik had zelf niet verwacht toen ik ging vliegen dat ik überhaupt in NL zou komen, en ben heel blij dat ik er wel zit... Ik zit gelukkig ook dicht bij mijn "huis" en mijn familie en dat gun ik iedereen...

Afsluitend, wederom ik ben helemaal voor de oplossing die gekozen is, het is belangrijk om solidair binnen de vereniging te zijn en iedereen aan het werk te houden en ik hoop dat de drastische maatregel van aanwijzen niet gebruikt zal worden...

Probleem blijft dat je met een forum zoals dit snel een verkeerde interpretatie krijgt van wat iemand eigenlijk probeerde te zeggen... Heb totaal geen zin om de mensen van MAC af te vallen... heeft geen nut en de meeste die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn ontzettend aardige lui waar ik met plezier een biertje zou drinken op de route...

Only time will tell...
 
Goed zo Discus, ook geen vrijwilliger begrijp ik ;-)

B767-300ER, goed gezien. Idg is het "probleem" van andere aard en grootte. Moet ik ook naar een plek waar mijn huis niet woont echter de kids zijn al van school. Op Parc redelijk wat vacatures zie ik maar in China heb ik geen buitenhuis ;-)

Verder sluit ik me bij je aan B767, zeer vervelend voor de mensen die on hold staan. Ook deze detachering is maar tijdelijk. Maar goed hebben zij geen boodschap aan.
Helaas is dit een luchtvaart omvattend probleem met VEEL te VEEL jongens en meisjes die in de huidige markt een "piloten" opleiding volgen voor astronomische bedragen tegen een astronomisch risico. Helaas willen ze dat niet weten maar daar zijn andere topics voor.

Ga dat biertje van de Zomerkoning pakken.
 
Zomerkoning,
Voordat ik "je" biertje nuttig zal ik nog reageren op het "neerbuigend". Het door jou genoemde "neerbuigend" is door mij niet zo bedoeld. Het was een optelsom van het geen bij je profiel vermeld staat. Daaruit meende ik op te maken dat het geen een vlieger aan Nederland bindt, bedoel kids en eigen huis, voor jou mogelijk niet van toepassing is. Kennelijk fout, excuses. Oud kunnen ze dan niet zijn dus ik neem aan dat ze naar bedje, gezien de tijd, moeten papa, voorlezen dus..........;-) Voor de goede orde ludiek bedoeld dus please wederom niet opvatten als neerbuigend.

Voor de rest met je eens, TIME WILL TELL maar de tijd heelt ook vele wonden.
 
Misschien dat die bijna aangenomen jongens nog naar KLM een brief kunnen sturen, die lijken liever vrije markters (!!) aan te nemen dan MP'ers dus wellicht dat daar een plekje voor ze is.
 
Zo zomerkoning, als blijkbaar onderdeel van een "militante minderheid" binnen de HV ledenraad voel ik me toch wel lichtelijk aangesproken. Ook ik ken een paar mensen die nu al voor de tweede keer selectie hebben gedaan bij ons en ik heb ze vantevoren al verteld dat hoe graag ik ook wil dat ze bij ons komen vliegen, dat geen argument voor mij zal zijn om de MP-vliegers "tegen te houden".

Je mag me van van alles betichten, maar hypocrisie in ieder geval niet: Als we niet willen dat KLM'ers hun "ongeboren KLM'ers" beschermen, dan kunnen wij zelf ook niet onze "ongeboren HV'ers" beschermen. Dus hoe graag ik ook had gezien dat zij hun baan zouden krijgen bij ons (waarschijnlijk krijgen ze die nog steeds, alleen over 5 maanden als we na de zomer verder gaan opleiden), ze zijn wat dat betreft geen factor in het overwegingsproces. En iedereen die ook maar enigszins probeert om de belangen en politiek binnen de VNV en de KLM-groep te bagatelliseren diskwalificeert zich automatisch voor de discussie, want die is ongelofelijk complex.

Hoe overigens het helpen van MP-collega's gelinked wordt aan de positie van de HV LR en het aanduiden van een "militante minderheid", sjeezus zeg, dat is argumentatie van lik-me-vesje. Voor hetzelfde geld hadden we de MP'ers tegengehouden, dat was nog veel 'militanter' geweest!

Zoals een collega al aangaf: De KLM neemt gewoon KLS'ers aan en verplicht HV om MP'ers te nemen in plaats van eigen nieuwe mensen. De enige MP'ers die naar KLM mogen, mogen eerst ontslag nemen en dan hopelijk met een groot genoege zak geld onderaan de lijst komen als coco met bijbehorend salaris en carrièreperspectief. En wel KLS'ers aannemen, de eersten zijn nu net begonnen. Nee, dat is lekker solidair met de collega's van MP. En dan is het makkelijk om de HV'ers te betichten van militant gedrag als bij ons met dit zoveelste voorbeeld de hypocrisie een beetje uit onze strot komt. Vergeet ook even niet dat wij ervoor hebben gezorgd dat in de afgelopen twee jaren boventallige KLM'ers werden binnengehouden, ten koste van eigen promoties. En dat we dit jaar de MP'ers een handje gaan helpen.

Spreek me volgende keer maar eens even face to face aan op m'n militante gedrag. Je kunt me vinden in Badhoevedorp, eerste dinsdag van de maand.
 
In deze discussie voel ik mij als "ongeborene bij welke maatschappij dan ook" geen partij. En met alle begrip voor alle emotie en de grootte van de problematiek voor mensen die mogelijk hun positie dreigen te verliezen, of zich voorbij gestreefd zien door anderen wil ik dan ook geen oordeel uitspreken over welke mening dan ook. Echter...

Sjakie zei:
Dan ga ik voorbij aan de nieuwe collega's voor in de toekomst, excuses, maar de VNV is er primair voor de leden!

Deze uitspraak is zeer begrijpelijk en als ik e.e.a. van een afstand bekijk moet ik ook concluderen dat behoud van werk binnen de eigen groep primair doel moet zijn t.o.v. het aan het werk krijgen van nieuwe vliegers, maar om e.e.a. toch wat te nuanceren wil ik wel graag opmerken dat de "ongeborene" tegenwoordig ook de kans wordt geboden om lid te worden van de VNV. Het doel is ook de belangen van deze groep te behartigen. Velen zijn dan ook lid geworden, maar kunnen nu niet anders dan toezien dat hun belang te strijdig is met het grotere geheel.
 
PH687,

Gelukkig ben ik verder geen partij in dit geheel, maar het kan nooit zo zijn dat belangen van mesnen die nog niet in dienst zijn zwaarder wegen dan belangen van mensen die wel in dienst zijn, ook al ben je beiden aangesloten bij een club die jullie belangen gezamelijk behartigd. Lijkt mij ook verder geen discussie.

Iz,

Zoals altijd ben ik het wederom met je eens.
1 kleine kantekening, volgens mij is het zo dat als MP-ers naar de KLM gaan, ze op de sen lijst wel boven de nu nieuw aante nemen KLS-ers geplaatst worden. Het zgn. grijze blok. Correct me if I am wrong
 
PH687, in mijn ogen de "halve" waarheid over het lidmaatschap. Dit om de simpele reden dat vliegers bij KLM/MP/HV/Arke/CHC/KLS VOLLEDIG lid zijn en als "ongeborene" op een vliegschool of reeds klaar je KANDIDAAT lid bent. Redelijk groot verschil in contributie 0.6% van je bruto jaarsalaris-pensieonpremie VS 25 Euro ! Wil dat zeggen een betere behandeling van belangen? I don't know, vraag het aan het bestuur zou ik zeggen.
Overigens buiten kijf dat een ieder graag aan de bak wil bij een "normale" betalende maatschappij. Begrijp goed de teleurstelling van de 8 kandidaten. Overigens geeft Iz aan dat het goed zal komen met deze personen, wat ik ook geloof. Alleen geduld is een moeilijk iets maar ook een schone zaak.

Iz mijn dank voor je woorden en steun in jullie ledenraad, hoop werkelijk dat het mogelijk wordt in de toekomst om op elkaars "stoelen" te bieden. Paar jaar short haul in de nadagen van mijn carriere lijkt me niet onaardig. Ben ik niet de enige in en waarschijnlijk wil een deel van HV wel op de 74/11 de wereld rond.

Gr.
 
Dan moet je wel vroeg op Sjakie ;)
Maar als ik het zo lees is de HV ledenraad welwillender als de KLM? Of vergis ik me nu?
 
Maar wel elke dag, vroeg of laat, in het eigen mandje. Leer je steeds meer waarderen of zou het zijn naast je eigen ..........;-)
 
IZ, misschien met het verkeerde been uit bed gestapt? Driehoek vlucht gehad? Geen sex gehad?

Lees even mijn post goed door, ik heb heb het over de militante minderheid bij MAC, geen woord over HV.... Ken de situatie van de ledenraad van HV ook niet zo goed aangezien ik er nog nooit bij heb gezeten en het nieuws over wat er intern bij trans gebeurd meestal van mijn vriendin te horen krijg die bij jullie vliegt...

Ik ben zelf ook niet heel erg blij met de oplossing waar nu voor gekozen is, het liefst had ik detacheringen bij zowel de KLM als HV gezien. (je opmerking over dat jullie worden verplicht mensen aan te nemen klopt niet, er worden MAC mensen bij jullie gedetacheerd, komen niet bij jullie op de lijst).

Maar ik snap vanuit operationeel oogpunt dat het wat meer voeten in de aarde heeft om MAC mensen bij de KLM te detacheren (en dat moet ook dan op een startfunctie, want dat gebeurd bij HV ook). Vandaar dat wellicht deze oplossing is gekozen, niet de meest mooie maar wel efficiente totdat er een einddeal is...

Daarnaast denk ik, maar dat is een puur persoonlijke mening dat als je de heren van MAC vraagt dat als ze moeten kiezen waar ze gedetacheerd worden, coco of co bij Trans, dat ik denk dat ze eerder voor trans kiezen... maar wederom mijn mening, heren van MAC klopt het??

Over de hele discussie over de nog niet geboren HV en KLM vliegers ben ik redelijk duidelijk geweest lijkt me in mijn standpunt. Ik ben voor de oplossing dat het overschot eerst binnen de groep wordt opgelost, maar op persoonlijk vlak vindt ik het jammer voor vrienden van mij die staan te springen om te beginnen bij HV... Denk dat we dus redelijk op 1 lijn zitten, maar misschien had je niet al mijn antwoorden gelezen... Daarnaast prima als er meer mensen bij HV worden aangenomen en mensen met pensioen gaan, wordt mijn vriendin eerder baas dan ik, ga ik lekker deeltijden :)

Over jullie positie t.o.v. de 737 jongens die bij jullie 2 seizoenen hebben gevlogen ga ik geen uitspraken doen, ken de materie niet goed genoeg... Feit is wel dat tot 2x toe een overschrijding van de 4% door jullie strot is geduwd, had dat in jullie geval wellicht graag ook anders gezien...

Ik heb nooit en zal ook in de huidige situatie nooit de HV ledenraad betichten van on-collegialiteit.. Jullie hebben echt best wat over je heen gekregen de laatste paar jaar...

Als laatste hebben jullie het ook niet altijd zo slecht kan ik je verzekeren... kleine vergelijking... Mijn vriendin is 1 jaar langer FO bij trans dan ik bij KLM, werkt minstens 30% minder hard en verdiend een kleine 14.000 euro per jaar meer... aan de andere kant, ik benijd absoluut die driehoeksvluchten van jullie niet...

Iz, volgende keer in badhoevedorp, eerste dinsdag van de maand, zal ik je een schouderklopje geven en een bakkie koffie aanbieden (wel de goede, niet die ranzige aanmaak)... Enige wat ik niet voor je kan doen is je betichten van militant gedrag, aangezien ik dat nog nooit heb gedaan...
 
Back
Top