Sjakie,
Voordat je volledig overboord gaat met je opmerking, het bericht was met name gericht aan de mensen (waarvan ik er een aantal ken) die recentelijk helemaal blij waren met het vooruitzicht op een baan bij Transavia en dat nu door de goedgekeurde moties door hun neus geboord zien worden (voor een aantal, de 2de keer)...
Ik ben redelijk op de hoogte over de protocollen die er lopen voor de MAC vlieger, alsmede de sfeer daar binnen de Ledenraad en ook de militante minderheid (in mijn ogen) die meer slecht dan goed doen t.o.v. de onderlinge sfeer tussen de ledenraden...
Ook weet ik dat het niet vrijwillig is (indien er niet genoeg vrijwilligers worden gevonden, aanwijzing op omgekeerde senioriteit)... Hoewel ik weet dat de meeste heren van MAC niet heel erg staan te wachten op deze motie, het is wel sociaal gezien voor mensen binnen de gehele groep de beste oplossing totdat er eindelijk een definitief plan komt (whatever that me be!)...
Zoals wel eens gezegd er is een hoop emotie bij dit dossier, mac vliegers hebben het idee dat ze weer aan de beurt zijn, zoals de laatste x aantal jaar... KLM vliegers willen over het algemeen sociaal mee te denken, maar hebben een aantal heilige huisjes waar niet aan getoornd mag worden en een nare smaak NAV het hele AVB verhaal...
5000 uur widebody is uiteraard een goede uitgangspositie voor een baan, wat let de MAC heren om daar niet gebruik van te maken?? Misschien willen ze in NL blijven, hebben ze een groot hart voor hun club?? Ik weet het niet, mag jij mij vertellen...
Dus Sjakie, ga lekker zitten, pak een biertje en laat je niet zo door emotie leiden... De enige grote verliezers gisteren met deze moties waren de heren en dames die eindelijk eens aan hun eerste baan zouden mogen beginnen en dat nu waarschijnlijk niet doorgaat....