Aanname Transavia

Altimeter

New member
Las op de vnv site dat er aanstaande aannames bij Transavia zijn, worden dit vrije markter of KLSérs?? Welke termijn verwachten ze aannames?
 
4 nieuwe kandidaten waren 2 jaar geleden al door selectie gegaan en na een kleine her-selectie gaan ze binnenkort in opleiding.
 
Definitief nieuws komt binnenkort, maar aangezien alle mensen de selectie 2 jaar terug al hebben gedaan maakt het niet echt uit welke vliegschool ze hebben gedaan. Een paar van de 'plankers' heb ik in het verleden gesproken; sommigen vliegen bij andere maatschappijen en anderen zaten nog thuis zonder uren.
 
Volg je niet helemaal E., waarom is dat zo dan? 8 vrijwilligers? Kan me niet voorstellen, zeker niet degene die wat verder weg wonen. 50% meer vergoeding dekt de kosten echt niet.
Gr.
 
Je hoeft alleen maar naar de populariteit van de voormalige 320 divisie te kijken en de aversie die sommigen tegen vrachtvliegen schijnen te hebben. Bovendien, alle co's wonen toch in Haarlem? ;)
 
You got a point...................... Liefhebbers ja, maar 8? Toch weer om 3 uur je bed uit of je bedje
We zullen het wel weer gaan meemaken.
Gr.
 
Trans, heeft t liefst mensen voor basis Rotterdam(gaat pas om 7 uur open...;)) en in de toekomst misschien Eindhoven?

grt
 
Met de aanname van de moties in zowel de HV als MAC ledenraden gisteren lijkt het erop dat alle aannames die er zouden komen ingevuld gaan worden door de overtollige vliegers van MAC.

Heel zuur voor de mensen die helemaal blij waren dat ze mochten starten... Relaxter voor de heren van MAC die hierdoor nog wel een baan behouden...
 
" nog wel een baan behouden ........" Heb jij enig idee wat voor protocollen er "lopen" voor de MAC vlieger Zomerkoning? Lijkt me niet met deze tendentieuze opmerking.
Het lijkt alsof je toegang hebt tot het VNV dus voordat je dit zo post zoek even verder, heb je de complete informatie.

Voor de wat minder "gekleurde" vliegers, het is niet meer vrijwillig en niet alleen de B767 vlieger.

Overigens "een baan" Zomerkoning is voor vliegers met 5000 uur wide body en rated geen probleem.
 
Sjakie,

Voordat je volledig overboord gaat met je opmerking, het bericht was met name gericht aan de mensen (waarvan ik er een aantal ken) die recentelijk helemaal blij waren met het vooruitzicht op een baan bij Transavia en dat nu door de goedgekeurde moties door hun neus geboord zien worden (voor een aantal, de 2de keer)...

Ik ben redelijk op de hoogte over de protocollen die er lopen voor de MAC vlieger, alsmede de sfeer daar binnen de Ledenraad en ook de militante minderheid (in mijn ogen) die meer slecht dan goed doen t.o.v. de onderlinge sfeer tussen de ledenraden...

Ook weet ik dat het niet vrijwillig is (indien er niet genoeg vrijwilligers worden gevonden, aanwijzing op omgekeerde senioriteit)... Hoewel ik weet dat de meeste heren van MAC niet heel erg staan te wachten op deze motie, het is wel sociaal gezien voor mensen binnen de gehele groep de beste oplossing totdat er eindelijk een definitief plan komt (whatever that me be!)...

Zoals wel eens gezegd er is een hoop emotie bij dit dossier, mac vliegers hebben het idee dat ze weer aan de beurt zijn, zoals de laatste x aantal jaar... KLM vliegers willen over het algemeen sociaal mee te denken, maar hebben een aantal heilige huisjes waar niet aan getoornd mag worden en een nare smaak NAV het hele AVB verhaal...

5000 uur widebody is uiteraard een goede uitgangspositie voor een baan, wat let de MAC heren om daar niet gebruik van te maken?? Misschien willen ze in NL blijven, hebben ze een groot hart voor hun club?? Ik weet het niet, mag jij mij vertellen...

Dus Sjakie, ga lekker zitten, pak een biertje en laat je niet zo door emotie leiden... De enige grote verliezers gisteren met deze moties waren de heren en dames die eindelijk eens aan hun eerste baan zouden mogen beginnen en dat nu waarschijnlijk niet doorgaat....
 
Back
Top