Aanname Transavia

En zo word transavia langzaam Ryanair over de ruggen van KLSers notabene... kunnen ze alvast wennen aan het pay-to-fly principe

Iemand nog aan het twijfelen welke kant het op gaat met de luchtvaart.... tragisch.

Onze flagcarrier loopt weer eens vooraan met de verpaupering van T&C's in deze groep.

De VNV zou hier zwaar tegen in moeten gaan, dit zijn kleine stapjes in een hele foute richting! En uit ervaring weet ik dat die stapjes steeds groter worden!
 
En zo word transavia langzaam Ryanair over de ruggen van KLSers notabene...

In de 1e plaats over de ruggen van de Transavia vliegers zelf lijkt mij...
Klsers moeten niet zeiken, die wisten in wat voor klote trend de luchtvaart zich bevond toen ze de opleiding begonnen....
 
Klsers moeten niet zeiken, die wisten in wat voor klote trend de luchtvaart zich bevond toen ze de opleiding begonnen....

Er zijn heel veel KLS'ers begonnen in de tijd voor de crisis. En toen ze klaar waren zaten ze er ineens middenin. Knappe jongens als ze van tevoren al wisten waarin ze zouden eindigen. Dus het KLS bashen kan hier weer mee worden afgedaan.
 
Er zijn heel veel KLS'ers begonnen in de tijd voor de crisis. En toen ze klaar waren zaten ze er ineens middenin. Knappe jongens als ze van tevoren al wisten waarin ze zouden eindigen. Dus het KLS bashen kan hier weer mee worden afgedaan

Wie heeft het hier over de crisis? Volgens mij liggen de banen in de luchtvaart (op een heel enkel klein mini piekje na) al 15 jaar niet voor het oprapen en is de achteruitgang van Terms & Conditions al sinds begin jaren 90 achteruit gegaan en wordt er ook al sind het begin van dit PBB tegen te groot optimisme bij wannabees gewaarschuwd...Dus ik sta achter mijn woorden, de klsers moeten niet zo zeiken (En leerlingen van andere scholen overigens ook niet). Zo beter?
 
@ Hector: De klassen waar ik op doel zijn begonnen in de tijd dat de KLS nog uit wilde breiden omdat de KLM meer mensen nodig had dan de KLS opleidde. Voor de rest begrijpen we elkaar denk ik.
 
In de 1e plaats over de ruggen van de Transavia vliegers zelf lijkt mij...
Klsers moeten niet zeiken, die wisten in wat voor klote trend de luchtvaart zich bevond toen ze de opleiding begonnen....

Ach ach... kinderachtig zeg.

Hiermee suggereer je inderdaad dat de dames en heren van de KLS al voor de huidige crisis wisten dat deze er aan kwam en gewoon stom zijn om nog aan een opleiding te beginnen.
2,5 jaar geleden wilde de KLS nog 180 studenten aannemen, omdat de KLM meer en meer vliegers kon gebruiken. In die periode was het huidige scenario dus niet te voorspellen. Anderzijds neemt iedereen die aan een vliegopleiding start een bepaald risico, waarin het scenario van een crisis ook voor kan komen. Dus "deal with it" is helemaal op zijn plaats, maar dit doen de meesten dan ook. Dit heeft niets met de KLS te maken, maar geldt voor iedere student op iedere school.

Als dit niet is wat je bedoelt, zal je eerst eens je post moeten nalezen alvorens je zo'n ongefundeerde reactie plaatst. Als dit wel je standpunt is, moet je het ook niet recht willen lullen in je daaropvolgende reactie. Dat is namelijk laf....
 
Last edited:
Iemand enig idee wanneer deze club weer mensen aan gaat nemen voor vaste dienst?

Na jaren meelezen toch maar eens een account aangemaakt :biertje:

Om even terug te komen op de vraag van PH-TIM, iemand een idee of nu de zomercontracten eruit gaan/zijn er weer mensen voor vaste dienst opgeleid gaan worden (bijv. reeds geselecteerde jongens/meisjes)?
 
Er is nog niets bekend gemaakt hierover en ook nog geen geruchten gehoord.

Ik ben bang dat trans het volgend jaar weer zo gaat doen
 
Het zou mij niets verbazen als er deze winter toch een paar man in vaste dienst gaan komen.
 
Geruchten voor aannames nieuwe FO's heb ik niet gehoord. Wel dat er een paar mensen (4 tot hopelijk 8) gezagvoerder gaan worden. Voorlopig weet ik niet of de nieuwe route's ten koste gaat van andere route's en/of frequenties, wel weet ik dat het deze zomer ontzettend hard werken was bij transavia. Het zou me dus niets verbazen als er wat mensen in vaste dienst komen, maar dat is een gevoel. De KLM houdt het nu al zo'n 2,5 jaar tegen, maar wie weet.
 
Back
Top