Aanname Transavia

Geruchten voor aannames nieuwe FO's heb ik niet gehoord. Wel dat er een paar mensen (4 tot hopelijk 8) gezagvoerder gaan worden. Voorlopig weet ik niet of de nieuwe route's ten koste gaat van andere route's en/of frequenties, wel weet ik dat het deze zomer ontzettend hard werken was bij transavia. Het zou me dus niets verbazen als er wat mensen in vaste dienst komen, maar dat is een gevoel. De KLM houdt het nu al zo'n 2,5 jaar tegen, maar wie weet.

Waarom zouden ze volgende zomer niet gewoon weer 10 KLS-ers met type rating voor ze laten vliegen? Toch veel goedkoper dan nieuwe vaste contracten uitgeven? De winterporductie is met het huidige korps makkelijk te vliegen. Daarnaast is het de vraag of de uitbreiding op EIN en RTM niet gewoon wordt gevlogen met vliegtuigen uit AMS, aangezien de chartermarkt elk jaar iets inkrimpt.

Gr.
FF
 
Waarom zouden ze volgende zomer niet gewoon weer 10 KLS-ers met type rating voor ze laten vliegen? Toch veel goedkoper dan nieuwe vaste contracten uitgeven? De winterporductie is met het huidige korps makkelijk te vliegen. Daarnaast is het de vraag of de uitbreiding op EIN en RTM niet gewoon wordt gevlogen met vliegtuigen uit AMS, aangezien de chartermarkt elk jaar iets inkrimpt.

Gr.
FF

Hoewel ik over de huidige situatie bij transavia niets weet, is dit wel een trend die al een aantal jaren gaande is. Ik heb dit in Engeland ook bij veel charterbedrijven zien gebeuren.

Helaas voor ons simpele vliegers is dit een simpel marktmechanisme. Laten we eerlijk zijn; als WIJ eigenaars waren van een bedrijf en er lopen honderden (duizenden?) vliegers rond die bereid zijn te betalen, om voor je te vliegen, dan moet je toch gestoord zijn om daar GEEN gebruik van te maken?
 
Waarom zouden ze volgende zomer niet gewoon weer 10 KLS-ers met type rating voor ze laten vliegen? Toch veel goedkoper dan nieuwe vaste contracten uitgeven? De winterporductie is met het huidige korps makkelijk te vliegen. Daarnaast is het de vraag of de uitbreiding op EIN en RTM niet gewoon wordt gevlogen met vliegtuigen uit AMS, aangezien de chartermarkt elk jaar iets inkrimpt.

Gr.
FF

Waarschijnlijk komen er ook wel weer mensen met seizoenscontract. Alleen is dat CAO-wise gemaximaliseerd tot een aantal van 19 (4% van een korps iets kleiner dan 500 man).
Er zijn dit jaar een aantal copiloten vertrokken naar andere maatschappijen, plus dan nog een man of 4-8 die hopelijk gezagvoerder worden, plus de 10 KLS-ers die we afgelopen zomer al hadden, zit je al gauw boven die 19 mensen die je maximaal mag inhuren. Ik verwacht dat we weer met hetzelfde aantal kisten gaan vliegen als dit jaar, misschien meer, maar waarschijnlijk niet minder.

Nogmaals, ik spreek ook alleen mijn gevoel uit, met als redenering wat hierboven staat. Maar het is een gevoel/verwachting, absoluut geen zekerheid.
 
Die 10 KLS'ers; is al bekend wat er met hun gaat gebeuren? Zijn ze nog in dienst? Krijgen ze uiteindelijk toch een vast contract of moeten ze echt weg?
 
Ahhh wat fijn van Transavia....

Kunnen de jongens en meisjes na de zomer weer fijn hun job oppakken in de bagagekelder...

Begrijp best dat dit erg handig is voor TRA maar dat de VNV dit toelaat....
 
Ahhh wat fijn van Transavia....

Kunnen de jongens en meisjes na de zomer weer fijn hun job oppakken in de bagagekelder...

Begrijp best dat dit erg handig is voor TRA maar dat de VNV dit toelaat....

Zoals al honderd keer eerder vermeld.. Dit is niet NIEUW!!
Transavia doet dit al sinds jaar en dag. Vroeger kwamen ze van Parc en nu van de KLS.
Ik denk dat die jongens maar al te blij zijn dat ze een paar honderd uur kunnen sturen en ervaring kunnen opdoen.
En tis niet dat ze moeten betalen om te vliegen.. ze hebben immers al een type via de KLS.

So cut the crap please.
 
Hallo mensen..... Ze (De KLS-ers) hoeven niet te tekeken he, dat doen ze geheel vrijwillig.
Maar als je in die paar maanden wel even 500 uur op de teller weet te krijgen maakt dat het solliciteren elders daarna wel weer even een stukje makkelijker.
Een paar maanden een zomercontractje bij HV staat een stuk beter op je CV dan een paar maanden vakken vullen bij de plaatselijke C-1000.
En als ze niet willen, dan tekenen ze toch niet. Dan blijven ze toch lekker thuis zitten of proberen ze elders wel een vast contract te krijgen. Die liggen ook echt voor het oprapen.
Dit is gewoon een mooie kans voor hen om op een snelle manier toch even en zootje uur te vliegen.
Cut the crap!
 
Cut the crap?! Wie heeft er dan voor de typerating betaald?! Dat is toch echt niet de filantropische KLS geweest...

Voor zover ik weet kunnen ze tekenen voor een soort package deel bij de KLS.
Sorry maar dat is toch echt de keuze van de studenten.. En die keuze maken ze al ver voordat ze uberhaupt op selectie mogen komen bij trans.
Dus in dit geval is het precies wat 767 zegt en ik ook al zei en heeft het niets met trans te maken. Trans kijkt gewoon naar type-rated mensen wat ze in de tijd van Parc ook al deden. Nothing new.

Dus idd cut the crap en stop.
 
Ik weet niet wat ik lees, de wereld op z'n kop. Zitten we nu opeens op Airwork pay to fly te verdedigen, terwijl we elders op deze website wannabe's die ditzelfde grapje uithalen in het buitenland juist voor gek verklaren?

Waar gaat het heen heren! Of is deze seizoens-uitmelkerij minder 'erg' omdat het over onze eigen Transavia en KLS gaat?
 
Als hier ipv KLS DFA / Stella / NLS had gestaan was het waarschijnlijk een schandalig verhaal geweest.
 
Die type hebben ze toch al op hun licence staan, dus waarom niet die zomeruren maken. Ze krijgen ervoor betaald dus doen zou ik zeggen. Wat ik zeer triest vind is dat er al jaaaren mensen op de plank liggen die het wel kunnen vergeten. En dat alles omdat die ... Klm daar de touwtjes in handen heeft.
 
Dat het type al op hun brevet staat, dat excuus kan elke pay to flyert gebruiken, dus dat is wat mij betreft geen argument. Ik vind het verder prima hoor, doe wat je niet laten kan is mijn motto. Maar dat er met twee maten gemeten wordt hier op Airwork is frappant. Alhoewel niet geheel verassend, je ziet het in meerdere discussies terug.
 
Apart, dat dit iets is wat al jaren gebeurt, en nu opeens vallen we er met zijn allen over?

Daarbij gaan de andere discussies over snel een paar uren maken bij niet zulke goed gerenommeerde maatschappijen of landen. Denk niet dat HV slecht op je CV staat, in tegenstelling tot bv en Lion Air.
 
Lionair is geen goed voorbeeld. Er zijn zat pay to fly one summer maatschappijen in Europa die hier dagelijks verguisd worden. Wannabe's die zich voor een zomer inkopen worden op z'n zachtst voor gek verklaard, op z'n hardst uitgescholden voor marktverziekers.
 
49015 said:
Lionair is geen goed voorbeeld.
want? Het past niet in je straatje?
49015 said:
Er zijn zat pay to fly one summer maatschappijen in Europa die hier dagelijks verguisd worden. .
Uhm pay to fly? Wie heeft het bij Transavia over pay to fly??? Die KLS ers betalen hier helemaal niets. Ze krijgen een normaal HV salaris en krijgen normaal hun uren. De type hebben ze al. Wat moeten ze betalen dan???
 
Back
Top