Search results

  1. S

    Oude METAR/TAF’s

    Hallo, ik zoek oude METAR/TAF’s. Iemand een idee? Grt
  2. S

    Flight Instructor?

    Momenteel vlieg ik airliners maar ga binnenkort part time werken dus heb tijd over om wat andere dingen te doen. Nu speel ik met de gedachte om een instructie qualificatie te behalen en wat SEP instructie te geven. Aan jullie de vraag zin of onzin. Geen flauw idee of er überhaubt een markt voor...
  3. S

    Belasting adviseur UK

    Hey, Kan iemand mij een UK belasting adviseur in de UK aanraden die kennis heeft van het piloten non-dom gebeuren. Momenteel maak ik gebruik van D. Sawyer maar de beste man heeft wederom zijn fee opgeschroefd naar Porsche niveau dus tijd voor een goedkoper alternatief. Grt
  4. S

    Belasting en daggeld vergoeding

    Hallo, Is daggeldvergoeding belastbaar in NL? Grt
  5. S

    Hypotheek NL

    Heb een gerucht opgepikt dat Nederlandse banken geen hypotheken meer verstrekken aan personen die geen inkomen in Euro hebben. Iemand met info?
  6. S

    Orange?

    Hoorde paar dagen terug een Orange callsign op ATC met een Jan Kaas achter de mike. Vliegt er nog iemand rond met de oude Air Holland aoc? Wie,wat hoe?
  7. S

    Direct entry Capt. /F.O.

    Zag dat Ryanair direct entry's zoekt. De website was niet duidelijk over de kosten van de rating? Heeft iemand info vwb dit onderwerp. Lees ik ook goed dat de mogelijkheid wordt geboden om een werknemer te worden ipv contractor. Grt
  8. S

    Sluiting Leeuwarden?

    RNLAF: reduction to 42 F-16’s – Airbase Leeuwarden closed Gepubliceerd door JSFNieuws.nl om 19:03 onder Global F35 News STIENS (FRL) - The plans are ready: the Royal Air Force is being reduced to only 42 F-16 fighter jets and Main Operating Base Leeuwarden soon will lose its F-16 squadrons...
  9. S

    NL JAA ATPL overzetten naar UK

    Omdat ik helemaal klaar ben met de KIWA ben ik bezig met de Change of Memberstate procedure om mijn ATPL bij de UK CAA onder te brengen. Nu moet ik de CAA machtigen om een bedrag van mijn creditcard af te schrijven maar het is me niet duidelijk wat dit kost. Het enige wat ik op de prijslijst kan...
  10. S

    luchtvaart nieuws sites

    Weet iemand een paar goede luchtvaart nieuws sites. Bij voorkeur alle disciplines. Ken Flightglobal al maar die hebben hun format verandert die mij niet bevalt.
  11. S

    Genant!

    http://www.youtube.com/watch?v=Gfe36WiFA80
  12. S

    I-pad als moving map?

    Zijn er al mensen die hiermee geexpirimenteerd hebben? Graag zou ik willen weten of de G3/AGPS functie voldoende werkt om de I-pad als poor-mans nav display te gebruiken.
  13. S

    En wij dan?

    Obama is Nederland vergeten te noemen als "Closest Ally" en "Nation who fought with us side by side". http://www.youtube.com/watch?v=9RFwJnj4aXA Wat hebben we verkeerd gedaan? Afganistan verlaten of getwijfeld over de JSF of beiden.
  14. S

    Belasting betalen in NL

    Hey, 5 April komt er aan en dan wordt het betalen aan Den Haag. Weet iemand hoe de belasting schalen liggen zonder OAW premies. Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik de sociale premies in de UK betalen.
  15. S

    Take-Off performance

    Hey, Heeft iemand een goede bron van informatie die een beetje begrijpelijk uitlegt hoe Take-Off performance calculatie (JAR/FAR25) ook alweer in elkaar steekt. Je weet wel, met Net en Gross flight path en de 4 fases en die 35' bij N-1 etc. Heb nog mijn oude B1 boek maar daar is geen doorkomen...
  16. S

    NL ATPL verlengen

    Hey, net mijn LPC gedaan en kan een NL JAA ATPL inmiddels afgetekend worden door een UK JAA TRE of moet ik voor verlenging weer een nieuw ATPL aanvragen bij de NLA. Please say yes, wordt er zo moe van.
  17. S

    Nice Kiwi Bitch, haha

    http://www.flightglobal.com/blogs/runway-girl/2010/10/videos-air-new-zealand-gets-so.html
  18. S

    HF Frequencies

    Heeft iemand een lijstje van HF frequencies voor nieuws en muziek die ik tijdens een North Atlantic crossing kan gebruiken. grtz
  19. S

    vliegveld Sevenum?

    Hey, Reed een paar weken terug op de A67/E34 ter hoogte van Sevenum (Venlo) toen ik een VLA achtig dingetje parallel aan de snelweg zag landen. Is daar daar een vliegterrein? Heb Gegoocheld maar ben niet veel wijzer geworden. Iemand wat info? grtz
  20. S

    ICAO Aiport codes naar Airport namen

    Weet iemand een site waar een lijst staat van (europese) ICAO vliegveld codes die naar vliegveld namen worden vertaald. Genoeg van die conversie dingetjes online, maar geen opsomming. Grtz
Back
Top