NL JAA ATPL overzetten naar UK

sheik

New member
Omdat ik helemaal klaar ben met de KIWA ben ik bezig met de Change of Memberstate procedure om mijn ATPL bij de UK CAA onder te brengen. Nu moet ik de CAA machtigen om een bedrag van mijn creditcard af te schrijven maar het is me niet duidelijk wat dit kost. Het enige wat ik op de prijslijst kan vinden is 75GBP voor de medical. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast staat er dat als je je aanvraag ergens na Juni doet dat je een EASA ATPL krijgt ipv een JAA. Wat is wijsheid hier?

Merci
 
sheik,

Heb geen ervaring met KIWA maar enkel met de UK CAA, weet alleen niet zeker of het echt een verbetering voor je gaat zijn.

Bij de CAA hang je regelmatig langer dan 30 min in de wacht en op mails wordt er vaak niet gereageerd. Het enige wat wel goed werkt is de inloop periode in de ochtend, ratings bij laten schrijven etc kun je in een dag geregeld hebben als je s'ochtends naar het hoofdkantoor op LGW gaat.

Verder gaan we allemaal over op een EASA license. Bij BA worden we per 25 man opgeroepen om onze license om te laten zetten. Deze procedure is ingegaan sinds 1 April maar wordt pas effective vanaf juni.

Ik heb net mijn SEP rating laten revalidaten op EHLE en de papieren naar de CAA gestuurd, gaat nog wel even duren ben ik bang....

Succes
 
Om mijn eigen post maar af te sluiten. Heb Maandag mijn UK ATPL in Gatwick opgehaald. Massel want ik moest daar toch zijn voor de sim. Proces heeft zo'n 2 maanden geduurd en het was eigenlijk hasstle free. Enige hang-up was van NL zijde,want die hebben mijn medische gegevens niet goed verstuurd naar de UK. Heb 75 Pond betaald voor de conversie van mijn medical en 257 Pond voor de afgifte van het ATPL. KIWA vaarwel!
 
Sheik dat met die medical heeft mij bijna een job gekost. Laat dat een waarschuwing zijn voor toekomstige collega's!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top