Belasting betalen in NL

sheik

New member
Hey,

5 April komt er aan en dan wordt het betalen aan Den Haag. Weet iemand hoe de belasting schalen liggen zonder OAW premies. Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik de sociale premies in de UK betalen.
 
Hey Sheik, heb van een paar kanten gehoord dat voor de mensen die volgens de oude 48 uurs regeling aangifte doen er een overgangsregeling komt voor 3 jaar. Met een beetje mazzel dus hebben we nog 3 jaar uitstel van executie....

Misschien dat Basic T wat concretere info kan geven zodra hij in Newark arriveert vanavond laat :)
 
Okkeeee, zou een hoop sorres besparen. Was mijn fiscale vlucht al aan het voorbereiden. Nu nog de meltdown v/d Pond zien te stoppen.

Basic T, kunnen we toch wel via Sat Phone te pakken krijgen.
 
Hoi sheik,

belasting zonder sociale premies (2011):
1e schijf (max 17878): 2,35 %
2e schijf (max 32127): 10,85 %
3e schijf (max 54776): 42 %
Rest : 52 %

Heffingskorting: ingewikkelde formule, maar houdt het met een hoog inkomen op 140 + 105 euro (niets dus ;)).

Oftewel, over de 1e 54776 betaal je 11233 (21%, not bad!) daarna 52% (bad!) ....

Eventueel hypoaftrek, pensioen inleg, inleg voor periodieke LoL drukt je inkomen natuurlijk.

Suc6 met je overgangsperiode dan wel vlucht ;)
 
Yep, had een paupervilla in het Gooi moeten kopen vrees ik om die 52% de moeite waard te maken. Zal eens even wat numbercrunching moeten doen, gaat mn weekend.
 
Heren,

Excuses, Basic T stond van het weekend in de rij bij de Apple store in Newark voor een iPad 2 om de belastingschalen beter te kunnen lezen dan op de iPhone 4 ;)

Waar Kermit denk ik op doelt is dat er inmiddels een groepje NL-ers bij BA een email poule hebben opgezet met als doel het uitwisselen van de info van onze verscheidene accountants en fiscalisten.

Volgens Taxpat in Amsterdam en ook mijn eigen accountant/fiscalist zit er inderdaad een overgangsregeling in het nieuwe verdrag (zoals bij elk belastingverdrag blijkbaar...).

Daarnaast is iig al heel duidelijk in het verdrag vermeld dat pensioenpremie welke je betaald in de UK voor je werkgeverspensioen (bij BA is dat BARP) je mag aftrekken in NL...dit scheelt al aanzienlijk op de schalen verdeling.

Het wordt nog een heel gedoe om de exacte effectiviteit en regels uit te pluizen maar mijn fiscalist is voor een mooi prijsje iig de boel flink aan het onderzoeken....
Zijn directe advies was "Basic T, ooit aan Belgie, Zwitserland of de USA gedacht om te gaan wonen en daarnaast je eigen bedrijf (naast het vliegen) te registreren in Singapore? " .....ehhhhhh :1855:

We'll keep you posted.
 
Volgens mij is je algemene heffingskorting € 1987 en je arbeidskorting € 1497. Dus toch wel heel erg de moeite waard.
 
Ja, maar het grootste deel daarvan heeft betrekking op je sociale premies. En die betaalt Sheik niet in NL...
 
Ah ok, dat is nieuw voor mij. Weet je misschien waar dit staat aangezien ik altijd dacht dat dit in mindering gebracht werd op je totale belastingschuld?
 
Mijn 3 jaar en een beetje zit er op. Gelden bovenstaande getallen nog een beetje? Ga zaken doen met de Blauwe Enveloppen. Premie Volksverzekering blijft in de UK.
 
Ik kan en wil het wel voor je googlen maar dat kun je zelf ook wel toch? De belastingsite is vrij toegankelijk. Laat ff weten als je het niet kunt vinden. Uit mijn hoofd is alleen de eerste schaal nu rond de 7%, rest vrijwel ongewijzigd.
 
Als je sociale premies in de UK achterblijven zijn de schijven voor inkomstenbelasting in NL als volgt:

1ste schijf 5,85% over ongeveer 20.000
2de schijf 10,85% over ongeveer 14.000 (20.000-34.000)
3de schijf 42% over de rest boven ongeveer 34.000
 
Voordat we hier wedstrijdjes financieel verpissen gaan houden, volgens mij is de truc je belastbaar inkomen zo laag mogelijk te houden ipv zo hoog mogelijk.
 
Beste UK vliegers,

Wonend in NL en werkend in de UK ben ik op zoek naar een UK-belasting adviseur die kennis heeft van de luchtvaart en het Nederlands-Engels belastingverdrag van 2011. Mijn huidige engelse adviseur beweert dat ik in de UK moet betalen, mijn Nederlandse adviseur beweert dat ik in NL moet betalen (wat naar mijn mening het juiste is).

Alle info en ervaring hierover is welkom, desnoods via PM.

Alvast bedankt!
 
Wd:
Uitreksel belastingverdrag nl-uk

dienstbetrekking

1. Onder voorbehoud van de bepalingen van de artikelen 15, 17 en 18 van dit Verdrag, zijn salarissen, lonen en andere soortgelijke beloningen verkregen door een inwoner van een Verdragsluitende Staat ter zake van een dienstbetrekking slechts in die Staat belastbaar, tenzij de dienstbetrekking in de andere Verdragsluitende Staat wordt uitgeoefend. Indien de dienstbetrekking aldaar wordt uitgeoefend, mag de ter zake daarvan verkregen beloning in die andere Staat worden belast.
2. Niettegenstaande de bepalingen van het eerste lid van dit artikel is de beloning verkregen door een inwoner van een Verdragsluitende Staat ter zake van een in de andere Verdragsluitende Staat uitgeoefende dienstbetrekking slechts in de eerstbedoelde Staat belastbaar, indien:
a. de genieter in de andere Staat verblijft gedurende een tijdvak dat of tijdvakken die in een tijdvak van twaalf maanden beginnend of eindigend in het desbetreffende belastingjaar een totaal van 183 dagen niet te boven gaat of gaan; en
b. de beloning wordt betaald door of namens een werkgever die geen inwoner van de andere Staat is; en
c. de beloning niet ten laste komt van een vaste inrichting die de werkgever in de andere Staat heeft.
3. Niettegenstaande de voorgaande bepalingen van dit artikel is de beloning omschreven in het eerste lid van dit artikel verkregen door een inwoner van een Verdragsluitende Staat ter zake van een dienstbetrekking als lid van de bemanning van een schip of luchtvaartuig dat in internationaal verkeer wordt geëxploiteerd, slechts in die Staat belastbaar.
 
Bedankt Hector.

Dit artikel had ik reeds gevonden.

Het punt is dat ik een belastingadviseur in de UK zoek, die ervaring heeft met vliegers die in NL wonen en in UK werken. Zodat de regel aan beide kanten van de Noordzee op dezelfde manier geinterpreteerd gaat worden mbt belastingaangifte.

In ieder geval bedankt! ????
 
Back
Top