Search results

  1. S

    introductievlucht bij Martinair

    Had even een vraagje, ik ga volgende week denk ik zo'n introductievluchtje doen bij de Martinair Vliegschool van zo'n 30 mins, maar mag je dan ook ECHT achter het stuur kruipen achter hun Cessna 172 of iets dergelijks? Kan iemand, die er al misschien ervaring mee heeft, mij precies vertellen hoe...
  2. S

    onvoldoendes diploma problemen later?

    Ik heb momenteel een rapport dat er ongeveer zo uit ziet (doe 6V aan 't Maarn): wis: 7 na: 6.8 eng: 5.5 nl: 7.2 sk: 4.9 bi: 6.3 Stel dat ik voor engels en SK een onvoldoende haal op mijn uiteindelijke diploma (CE) dan slaag ik wel maar, hebben de onvoldoendes later invloed voor bijv. de...
  3. S

    9/11 aannames

    Ik heb de periode van 9/11 eigenlijk een beetje gemist (was nog wat jong). Ik weet uiteraard wel, dat er amper meer aannames waren, maar kan iemand nog een bondige samenvatting geven m.b.t de aannames? Waar werd bijvoorbeeld nog wel aangenomen? Nam de KLM bijv. nog enkel mensen aan van de KLS of...
  4. S

    wat mij stoort aan vliegtuigen....

    de stoelen van de piloten!!!!! Ik vind dit een heel grappig iets: de stoelen zijn zooooo lelijk en niet goed afgewerkt. Bijvoorbeeld bij de A380, wat een mooi en kostbaar ding en wat een lelijke stoelen!! Doen ze dit express ofwat?? Die stoelen vallen me steeds vaker op bij verkeersvliegtuigen...
  5. S

    deelcertificaten goed??

    Ik begrijp 1 ding niet, namelijk dit via de kls.nl: Ik moet nog deelcertificaten natuurkunde en/of wiskunde halen. Kan ik niet eerst de selectie doorlopen en pas als ik zeker weet dat ik mag beginnen deze certificaten gaan halen? Ja, dat is mogelijk. Wees er bij je aanmelding wel van bewust...
  6. S

    garantiefonds verschillen?

    Het begint onderhand wel een ``hype`` te worden: ``het garantiefond``...... Zijn er nog cruciale verschillen tussen het garantiefonds van de kls, nls en epst? We hebben hier op het forum (als ik het goed heb!) nog geen algemeen-verschillen-threadje. Iedereen kiest maar een beetje eerst voor de...
  7. S

    voorlichtingsdag?

    Hmmm, nu ik er opeens aan denk :bwah: ik zit al in het selectietraject van de KLS zonder ooit maar eens een voorlichtingsdag van de school te hebben meegemaakt, omdat de eerst volgende pas in maar 08 is... Kijk, ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar ben er wel 100% van overtuigd, dat het...
  8. S

    KLS PO2: levensbeschrijving

    Ik denk, dat er ondanks dit forum hier nog steeds twijfels over bestaan: de levensbeschrijving. Ikzelf zat te denken aan een kantje of 2, maar dat is het probleem niet eens... de inhoud, dat is `m. Ik heb genoeg te vertellen hoor, werkervaring etc etc. Maar het is toch ook de bedoeling dat je...
  9. S

    verschil type vliegtuigen?

    Ik moet samen met een vriend een werkstuk op school maken over vliegtuigen, en rust mij nog wat dingen: Wat is het verschil tussen een 1,2,4-motorige vliegtuig en een zweefvliegtuig op deze ascepten: - economisch gebied (wat is goedkoper en waardoor etc, hiermee bedoel ik brandstofkosten etc)...
  10. S

    enkele ``noob``-vraagjes

    Ik ben van plan eind December dit jaar deel te nemen aan het PO1-onderzoek voor verkeersvlieger bij de KLS (echt de allereerste test dus). Ik heb hiervoor al enkele testvragen op het internet gemaakt en het ging allemaal wel. Maar dan moet ik zo rond juli m`n diploma halen voor m`n 6VWO. Maar...
Back
Top