verschil type vliegtuigen?

Ik moet samen met een vriend een werkstuk op school maken over vliegtuigen, en rust mij nog wat dingen:

Wat is het verschil tussen een 1,2,4-motorige vliegtuig en een zweefvliegtuig op deze ascepten:

- economisch gebied (wat is goedkoper en waardoor etc, hiermee bedoel ik brandstofkosten etc)

- bestuurbaarheid (wat is het meest makkelijke te vliegen en wat het meest moeilijke voor beginners etc)

Later komen er nog wel wat meer vragen :p
 
Skyisthelimit: Ik wil niet afzeiken, maar denk eerst zelf eens na over de antwoorden op je vragen. Volgens mij kom je dan een heel eind.
 
Ik moet samen met een vriend een werkstuk op school maken over vliegtuigen, en rust mij nog wat dingen:

Wat is het verschil tussen een 1,2,4-motorige vliegtuig en een zweefvliegtuig op deze ascepten:

- economisch gebied (wat is goedkoper en waardoor etc, hiermee bedoel ik brandstofkosten etc)

- bestuurbaarheid (wat is het meest makkelijke te vliegen en wat het meest moeilijke voor beginners etc)

Later komen er nog wel wat meer vragen :p


Economisch gebied:
Naar mijn weten is een zweefvliegtuig het goedkoopste.
- éénmotorig vliegen: een motor die je moet onderhouden, brandstofkosten verschillen per kist (wij verstogen +-5,5 gallon per uur. Een ietwat snellerre kist al snel 15 gallon)
- tweemotorig vliegen: 2 motoren die je moet onderhouden, brandstofkosten verschillen per kist (Twin star +- 5,5 GPH, goedkoper dan een Baron dus. En goedkoper dan een éénmotorige Bonanza).
3 en viermotorig vliegen: ken gaan GA kisten met 4 motoren, en met 3 al helemaal niet.

- Bestuurbaarheid:
een C172(oid 152 ofzo) vliegt naar mijn weten van de eenmotorige kisten nog altijd het makkelijkste.
Zweefvliegen en 2/3/4motorige kisten heb ik nog nooit op gevlogen.

Hoe veel hiervan had je ongeveer zelf kunnen bedenken denk je?
Good luck,


Naud
 
Last edited:
Ik moet samen met een vriend een werkstuk op school maken over vliegtuigen, en rust mij nog wat dingen:

Wat is het verschil tussen een 1,2,4-motorige vliegtuig en een zweefvliegtuig op deze ascepten:

- economisch gebied (wat is goedkoper en waardoor etc, hiermee bedoel ik brandstofkosten etc)

- bestuurbaarheid (wat is het meest makkelijke te vliegen en wat het meest moeilijke voor beginners etc)

Later komen er nog wel wat meer vragen :p

nou ja.... vraag 1 lijkt me makkelijk... gewoon je boeren verstand (heb je toch wel?) er op los laten en dan kom je er achter dat vliegen NIET economisch is! Thuis blijven is goedkoper. Maar hey! hoe kom ik dan aan mn centjes?!

Vraag 2.

Zet iemand met 0 uren vliegervaring in een 747 of een C152 Maakt niet uit, alle begin is moeilijk.
Vliegtuigen vliegen het makkelijkste als er een Autopilot op zit. Dan hoef je zelf namelijk vrijwel niets te doen! Heb je wat meer tijd om van het uitzicht te genieten... mits je een leuke crew mee hebt natuurlijk :grijns:

De een zegt: if it aint boeing, i ain't going.
De ander zegt: if it's a boeing, i ain't going.
Kortom: smaken verschillen. Het is net als met auto's. De een rijd graag in een Opel (hoe halen ze het in hun hoofd!) en de ander rijd liever in iets anders.

Hopelijk zijn je vragen zo goed beantwoord.

Happy landings!
 
ken gaan GA kisten met 4 motoren, en met 3 al helemaal niet.

junkers-ju-52-1.jpg


Deze misschien?
 
Vliegtuigen vliegen het makkelijkste als er een Autopilot op zit. Dan hoef je zelf namelijk vrijwel niets te doen! Heb je wat meer tijd om van het uitzicht te genieten... mits je een leuke crew mee hebt natuurlijk :grijns:

Precies, en dan praten we over bloedmooie stessen:grijns:?

Winds,

WvdB
 
Back
Top