9/11 aannames

Ik heb de periode van 9/11 eigenlijk een beetje gemist (was nog wat jong). Ik weet uiteraard wel, dat er amper meer aannames waren, maar kan iemand nog een bondige samenvatting geven m.b.t de aannames? Waar werd bijvoorbeeld nog wel aangenomen? Nam de KLM bijv. nog enkel mensen aan van de KLS of helemaal niet? Wanneer begon iedereen weer een beetje uit de dip te komen en weer aan te nemen?

Ik hoop dat iemand zal reageren, die 9/11 heeft meegemaakt in de tijd, dat hij bijvoorbeeld aan het solliciteren was.

Dit is toch wel iets, wat iedereen moet ``kennen``, die piloot willen worden.

ps: als je niet volwassen kan reageren: spaar ons dan.... :biertje:
 
Kan me de dag nog als die van gisteren herinneren. Was net klaar met alle papieren.

Laat ik je zeggen dat op 12 september ALLE sollicitatie websites plotsklaps verdwenen waren. Er was een groep mensen die bij trans werd aangenomen op 11/09 en hun training werd voor onbepaalde tijd uitgesteld. Etc...
 
Kan me de dag nog als die van gisteren herinneren. Was net klaar met alle papieren.

Laat ik je zeggen dat op 12 september ALLE sollicitatie websites plotsklaps verdwenen waren. Er was een groep mensen die bij trans werd aangenomen op 11/09 en hun training werd voor onbepaalde tijd uitgesteld. Etc...

Ok, en wanneer kon jij zelf weer een beetje solliciteren en een baan vinden? Ik ben erg benieuwd naar de ``herstel-periode``
 
Ik ken zelf iemand uit klas 00-6 (KLS). Deze was als eerste van z'n klas klaar met de opleiding maar heeft toch 1.5 jaar moeten wachten op een baan (er waren gewoon geen banen).
Op dit moment zijn er zeer veel banen beschikbaar. De afgelopen 4-5 maanden is zo goed als iedereen die klaar was met de KLS aangenomen bij de KLM. (en de mensen die ITQ (laatste gedeelte van de opleiding bij de KLM) deden konden vaak binnen een paar maanden beginnen.)

Hoe het met aannames van andere maatschappijen zit zou ik niet weten.
 
Op dit moment zijn er zeer veel banen beschikbaar. De afgelopen 4-5 maanden is zo goed als iedereen die klaar was met de KLS aangenomen bij de KLM

Ik sprak recentelijk een KLSer die de KLM selectie niet gehaald had (ook recentelijk), zijn ruwe schatting was dat ca. een kwart van de KLSers die selectie niet halen en dan elders mogen proberen aan de bak te komen.

Eén daarvan kwam ik van de week in Luxemburg tegen in Luxair uniform, daarvoor had ie bij Denim gevlogen. Luxair was een stuk beter, maar ja... Luxemburgers zijn rare gasten. Hij was al weer wel aan het rondkijken naar andere mogelijkheden.
 
Op dit moment zijn er zeer veel banen beschikbaar. De afgelopen 4-5 maanden is zo goed als iedereen die klaar was met de KLS aangenomen bij de KLM.

Plaagje, niet rot bedoeld, maar je schetst een verkeerd beeld ben ik bang. Ja, er zijn een hoop banen, maar deze zijn voor het grootste gedeelte voor ervaren vliegers (dus incl. type rating en uren). Er is namelijk ook nog een wereld buiten de KLS en het is dus niet zo dat iedereen "zomaar" aan een baan komt.

Even inhaken op het doel van dit topic.

Ook ik was net voor 9/11 klaar met mijn opleiding. Sterker nog, een maand ervoor. Toen ik eenmaal klaar was, viel er niks meer te vliegen. Ik heb in die tijd rond de 500 brieven verstuurd over de hele wereld en maar twee reply's gehad. Nooit meer aan de bak gekomen dus.
Het heeft dan ook 6 jaar geduurd, voordat ik überhaupt in de buurt van een baan kwam, maar het is dan ook wel gelukt. De aanhouder wint zeg maar...

Voor de mensen die rond die tijd klaar waren, heeft 9/11 een mega impact gehad. Een tijd waar ik persoonlijk niet graag aan terug denk.
 
Het heeft dan ook 6 jaar geduurd, voordat ik überhaupt in de buurt van een baan kwam, maar het is dan ook wel gelukt. De aanhouder wint zeg maar...
Een vraagje, als je zes jaar op een baan moet wachten, wat doe je dan in de tussentijd? Word je nog wel aangenomen als je zes jaar lang alleen een vliegtuig van binnen heb gezien als je op vakantie ging? Of heb je uren gemaakt op een vliegclub?

Ik heb de halve kennisbank al gelezen, maar ben nog niks tegengekomen over up-to-date blijven.
 
In de tussentijd waren er een aantal dingen verlopen, dus ik heb opnieuw mijn CPL/IR/ME moeten halen. Tevens een MCC cursus.

In die zes jaar heb ik me kapot gewerkt in de horeca. Letterlijk kapot, want 40 uur in de week werken is er dan niet bij. Daarnaast nog wat lullige baantjes aangepakt. Taxichauffeur, bagagekarretjes duwen enzo...
De bank was tevreden omdat ik gewoon bleef betalen.

The name of the game is doorzetten. Ik ben een beetje "dood of de gladiolen" figuur. "Kan niet", "gaat niet" heb ik niet zoveel mee. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.
En geloof me... ik had alles tegen. Vrijemarkter, 37 jaar oud, weinig uren. Maar zo zie je maar, alles is mogelijk, als je er zelf maar in blijft geloven.
Overigens ben ik niet uniek. Er zijn meer mensen die eerst door mega diepe dalen moesten gaan voordat er wat goeds op hun pad kwam.

Zo... genoeg theatraal geneuzel. :D
 
Back
Top